Κοσμος

Βουτιά από 30 μέτρα για να σωθούν ζωές: Η Volvo Cars κάνει το πιο extreme crash test στην ιστορία της

14 Nov 2020

Είναι ένα crash test ύψιστης σημασίας και σίγουρα, η πιο ακραία δοκιμή σύγκρουσης που έχει πραγματοποιήσει ποτέ η Volvo Cars: Ειδικοί στον απεγκλωβισμό επιβατών χρησιμοποιούν συχνά αυτοκίνητα από δοκιμές συγκρούσεων στο Volvo Cars Safety Centre για να τελειοποιήσουν τις τεχνικές τους στη διάσωση.

Προκειμένου να επιτρέψει στις υπηρεσίες διάσωσης να προετοιμαστούν για κάθε πιθανό σενάριο σύγκρουσης και να προσομοιώσουν τις δυνάμεις που ασκούνται στις πιο ακραίες πραγματικές συγκρούσεις -δυνάμεις που είναι μεγαλύτερες από αυτές που μπορούν να προσομοιωθούν στις συνηθισμένες δοκιμές σύγκρουσης-, η Volvo Cars προχώρησε πρόσφατα σε εξίσου «ακραίες» πρακτικές. Οι ειδικοί της εταιρείας ανέβασαν νέα μοντέλα Volvo σε γερανό και τα έριξαν από ύψος 30 μέτρων, επαναλαμβάνοντας αρκετές φορές τη διαδικασία.

Αυτή η προσέγγιση βοήθησε στη δημιουργία αρκετά μεγάλης ζημιάς ώστε να προσομοιωθεί επαρκώς η πραγματική καταστροφή που συντελείται στα πιο ακραία σενάρια σύγκρουσης: για παράδειγμα, σύγκρουση με ένα αυτοκίνητο σε πολύ υψηλή ταχύτητα, σύγκρουση αυτοκινήτου με φορτηγό σε υψηλή ταχύτητα ή ατύχημα στο οποίο ένα αυτοκίνητο δέχεται σφοδρό πλευρικό χτύπημα.

Σε τέτοιες συνθήκες, οι άνθρωποι μέσα στο αυτοκίνητο είναι πιθανό να βρεθούν σε κρίσιμη κατάσταση. Επομένως, προτεραιότητα είναι ο απεγκλωβισμός τους από το αυτοκίνητο και η μεταφορά τους στο νοσοκομείο το συντομότερο δυνατό, με τη χρήση υδραυλικών εργαλείων διάσωσης, γνωστά στον κλάδο ως «σαγόνια ζωής». Ειδικοί στους απεγκλωβισμούς μιλούν συχνά για τη χρυσή ώρα μετά το ατύχημα, εντός της οποίας πρέπει να έχουν απελευθερώσει έναν επιβάτη και να τον μεταφέρουν στο νοσοκομείο.

«Συνεργαζόμαστε στενά με τις σουηδικές υπηρεσίες διάσωσης εδώ και πολλά χρόνια», δηλώνει ο Χόκαν Γκούσταφσον (Håkan Gustafson), Επικεφαλής Ερευνών στην Ομάδα Έρευνας Οδικών Ατυχημάτων της Volvo Cars. «Αυτό συμβαίνει επειδή έχουμε τον ίδιο στόχο: Να κάνουμε πιο ασφαλείς τους δρόμους για όλους. Αν και ελπίζουμε ότι κανείς δεν θα βρεθεί ποτέ σε θέση να βιώσει ένα σοβαρό συμβάν, δεν είναι δυνατό να αποφευχθεί κάθε ατύχημα. Άρα είναι ζωτικό να υπάρχουν μέθοδοι που βοηθούν να σωθούν ζωές σε τέτοια πολύ σοβαρά ατυχήματα».

Όλα τα ευρήματα από τις συγκρούσεις και την εργασία που χρειάζεται για τον απεγκλωβισμό θα συλλέγονται για να συνταχθεί μία εκτεταμένη ερευνητική αναφορά. Αυτή η αναφορά θα είναι διαθέσιμη για ελεύθερη χρήση σε όσους εργάζονται στη διάσωση οπουδήποτε, επιτρέποντάς τους να επωφεληθούν από τα αποτελέσματα της έρευνας και να αναβαθμίσουν τις ικανότητες τους στο να σώζουν ζωές.

Συνήθως, οι εργαζόμενοι στη διάσωση εκπαιδεύονται σε οχήματα από μάντρες κατεστραμμένων οχημάτων. Όμως η ηλικία αυτών των αυτοκινήτων είναι παλαιότερη, συχνά έως και δύο δεκαετίες. Επομένως, με όρους αντοχής χάλυβα, κατασκευής του κλωβού ασφαλείας και συνολικής ανθεκτικότητας, υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα στα σύγχρονα αυτοκίνητα και σε αυτά που φτιάχνονταν 15 με 20 χρόνια πριν. Και τα νέα Volvo είναι φτιαγμένα με το πιο ισχυρό ατσάλι, υπερ-υψηλής αντοχής, που υπάρχει στα σύγχρονα αυτοκίνητα.

Αυτό σημαίνει ότι για τους εργαζόμενους στη διάσωση είναι κρίσιμη η συνεχής εξοικείωσή τους με τα νεότερα μοντέλα αυτοκινήτων και η αναθεώρηση των μεθόδων τους, ώστε να αναπτύσσουν νέες τεχνικές απεγκλωβισμού. Με άλλα λόγια, αυτές οι εκπαιδευτικές συνεδρίες μπορούν να κάνουν τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου. Για αυτό το λόγο, ύστερα από αίτημα των υπηρεσιών διάσωσης, η Volvo Cars αποφάσισε να αναβαθμίσει τη διαδικασία.

«Κανονικά, κάνουμε δοκιμές συγκρούσεων μόνο στο εργαστήριο, αλλά αυτή ήταν η πρώτη φορά που ρίξαμε αυτοκίνητα από έναν γερανό», λέει ο Χόκαν Γκούσταφσον. «Γνωρίζαμε ότι θα δούμε ακραίες παραμορφώσεις μετά τη δοκιμή και την πραγματοποιήσαμε για να δώσουμε στην ομάδα διάσωσης την ευκαιρία να εργαστεί πάνω σε μία πραγματική πρόκληση».

Συνολικά, δέκα Volvo, διαφορετικά μοντέλα, ρίχθηκαν από ένα γερανό αρκετές φορές. Πριν από την πτώση, οι μηχανικοί ασφάλειας της Volvo Cars έκαναν ακριβείς υπολογισμούς για το πόση πίεση και δύναμη έπρεπε να ασκηθεί σε κάθε αυτοκίνητο, με στόχο να πετύχουν το επιθυμητό επίπεδο ζημιάς.

 

Στέφανος Σιμωτάς

admins
Author: admins

Έφυγε από τη ζωή η Αρετή Αργυροπούλου

Έφυγε από τη ζωή η Αρετή Αργυροπούλου

Με βαθιά θλίψη, η οικογένεια της Αρετής Αργυροπούλου, που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 89 ετών, ανακοινώνει την κηδεία …
Νίκησε ο Ερμής Σχηματαρίου την Δόξα Λευκάδας 74-67

Νίκησε ο Ερμής Σχηματαρίου την Δόξα Λευκάδας 74-67

Ο Ερμής Σχηματαρίου αν και δεν είχε στον πάγκο του τον Νίκο Οικονόμου, κέρδισε τη Δόξα Λευκάδας με 74-67 στο …
Ελλάδα - Μεγάλη Βρετανία 77-67: Αρχηγική εμφάνιση Παπανικολάου

Ελλάδα – Μεγάλη Βρετανία 77-67: Αρχηγική εμφάνιση Παπανικολάου

Αρχηγός όνομα και πράγμα. Ο Κώστας Παπανικολάου τέθηκε στη διάθεση του Βασίλη Σπανούλη για το ματς της 4ης αγωνιστικής …
Τα “Φύλλα” που είναι Φθινοπωρινά…

Τα “Φύλλα” που είναι Φθινοπωρινά…

«Και ο ήλιος έκανε ένα βήμα πίσω, τα φύλλα έπεσαν να κοιμηθούν και το φθινόπωρο ξύπνησε» (Raquel Franco,ποιητής) …