Τουρκία; Ποια Τουρκία; Οι μπίζνες να ΄ναι καλά!
Ή η διαδρομή μιας προβοκάτσιας (στα μικρά μας Τρίκαλα…)
Το περιστατικό που συνέβη την περασμένη Δευτέρα στο μνημείο του Κουρσούμ Τζαμί της πόλης μας είναι άξιο προσοχής όχι μόνο γιατί δεν επιτρέπεται να βανδαλίζονται πάσης φύσεως μνημεία της χώρας μας, όσο για τα όσα βγήκαν στο φως της δημοσιότητας μετά από αυτό.
Κατ’ αρχάς το ίδιο το περιστατικό: Τα χαράματα της Δευτέρας κάποιος ή κάποιοι πράγματι έσπασαν με πέτρες τα τζάμια της εισόδου του. Κάποια site έσπευσαν να μιλήσουν για “Ομάδα Τρικαλινών πολιτών” χωρίς να υπάρχει καμιά μαρτυρία ούτε κάποιος διερχόμενος να τους έχει δει. Επιπλέον αυτός ο κάποιος ή οι κάποιοι δεν άφησαν κάποια “υπογραφή” της ταυτότητάς τους, κάποιο μισαλλόδοξο, ακροδεξιό ή φασιστικό σύνθημα στους τοίχους ή τέλος πάντων μια προκήρυξη ή τρικ τους. Δεν έχουν αποκαλυφθεί και απ’ ότι φαίνεται δεν θα αποκαλυφθούν. Για όσους παλαιούς (όπως ο υπογράφων) γνωρίζουν την σημασία και την έννοια της λέξης “προβοκάτσια”, τα πραγματικά στοιχεία προς τα εκεί οδηγούν.
Αλλά ας δεχθούμε ότι κάποιος ή κάποιοι ανεγκέφαλοι θεώρησαν ότι με αυτόν τον απαράδεκτο και καταδικαστέο τρόπο θα εκδηλώσει ή εκδηλώσουν την διαμαρτυρία τους στην απόφαση του Ισλαμοφασίστα Ερντογάν να λειτουργήσει την Αγιά Σοφιά ως τζαμί.
Στην ανακοίνωσή του ο δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου δύο μέρες μετά, όπου φυσικά καταδίκασε το γεγονός, ήταν προσεκτικός και δεν αναφέρθηκε στην ταυτότητα του δράστη ή των δραστών, αλλά μίλησε για “κλίμα μισαλλοδοξίας ανάμεσα σε θρησκείες και λαούς” καλώντας μας να “αποδείξουμε ότι διαχρονικά δεν ήμασταν οι βάρβαροι της ιστορίας. Να επιβεβαιώσουμε για μία ακόμη φορά τον πολιτισμό μας, αυτόν που μας έκανε να ξεχωρίζουμε από τους βαρβάρους”.
Τώρα, ποιοι ήταν, είναι και εξακολουθούν να θέλουν να παραμείνουν βάρβαροι, ας το διαβάσουμε στο άρθρο του Τούρκου (!) καθηγητή της Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κλαρκ της Μασαχουσέτης των ΗΠΑ, Τανέρ Ακσάμ, που δημοσιεύεται στην σελίδα 4 της εφημερίδας…
Ο πρώην όμως δημοτικός σύμβουλος Δημήτρης Παπαθανασίου, σαν έτοιμος από καιρό, έβγαλε ως ανακριτής (και όχι δικηγόρος που είναι) το… πόρισμά του, και με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έκανε λόγο για “φασιστοειδείς ανεγκέφαλους”. Επιπλέον βρήκε την… ευκαιρία να ζητήσει από την δημοτική αρχή να λειτουργήσει το τζαμί εκτός από μουσείο και ως λατρευτικός χώρος. Όχι βέβαια γιατί ο Ερντογάν εγκαλεί την χώρα μας που δεν έχει τζαμί στην Αθήνα όπως πολύ θα ήθελε και σε κάθε πόλη της Ελλάδας, αλλά για τους εκατοντάδες μουσουλμάνους πρόσφυγες Σύριους, Ιρακινούς ακόμη και Αλβανούς (αλήθεια, τους Κούρδους τους ξέχασε;), που βρέθηκαν τα τελευταία χρόνια στα Τρίκαλα.
Την ώρα που η επιθετικότητα της Τουρκίας είναι απροκάλυπτη, την ώρα που έχει αποδειχθεί πλήρως ο υβριδικός πόλεμος που ο Ερντογάν εξαπέλυσε μέσω του μεταναστευτικού στην χώρα μας, την ώρα επιπλέον που έχουν αποκαλυφθεί οι μπίζνες που έκαναν διάφορες Μ.Κ.Ο. για την διαχείριση του μεταναστευτικού (μέχρι και ο Παπαδημούλης έσπευσε να κερδίσει κάτι τι), o Παπαθανασίου επιβεβαιώνει πλήρως όλους εμάς που φωνάζαμε ότι το μεταναστευτικό στην Ελλάδα δεν είναι κυρίως ανθρωπιστικό ζήτημα, αλλά ζήτημα κονόμας για τους εγχώριους.
Και για να… τσιμπήσει και κανένας επαγγελματίας Τρικαλινός o Δ.Π. βάζει και το κερασάκι στην τούρτα: “περιμένω να ξεκινήσει η τουριστική προβολή του Κουρσούμ Τζαμί στην Τουρκία ώστε να αποκτήσει η περιοχή μας ενδιαφέρον για χιλιάδες Τούρκους επισκέπτες που φθάνουν μέχρι τη Θεσσαλονίκη για να επισκεφθούν την κατοικία του Κεμάλ Ατατούρκ”.
Η τουρκική απροκάλυπτη επιθετικότητα, η ευθεία αμφισβήτηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας, η πιθανότητα ακόμη και πολεμικού επεισοδίου, ο σαφής προσανατολισμός της Τουρκίας στο βαθύ Ισλάμ, προφανώς δεν περνάνε απ’ την σκέψη του, και είναι γνωστή η τακτική του σύμφωνα με την οποία όταν η πραγματικότητα τον διαψεύδει, να την… διαγράφει. Και όλα αυτά μαζί με το γεγονός ότι η γειτονική χώρα “κολυμπάει” στον κορονοϊό, όσο κι αν με άνωθεν εντολές παραποιεί τα στοιχεία.
Οι μπίζνες να ΄ναι καλά κι ας πάει και το παλιάμπελο (βλέπε Καστελόριζο).
Σωτήρης Κύρμπας
Πρώτη δημοσίευση στον “διάλογο” 20 Ιουλίου 2020