Το Ράλι Ακρόπολις επέστρεψε στο πρόγραμμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος και για τις τέσσερις επόμενες ημέρες (9-12/9) θα βρίσκεται στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος.
Επέστρεψε στη θέση όπου ανήκει. Ο θρυλικός αγώνας έζησε οκτώ χρόνια μακριά από το WRC, αλλά πλέον αυτή η περίοδος αποτελεί παρελθόν, με την Ελλάδα να είναι έτοιμη να ξαναγίνει το επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος και να διαφημίσει τις πανέμορφες τοποθεσίες της.
Τα ελληνικά βουνά έχουν «βάλει τα καλά τους» για να υποδεχθούν 55 πληρώματα από 24 χώρες, που θα αγωνιστούν σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες (WRC, WRC-2, WRC-3).
Από τις 9 μέχρι τις 12 Σεπτεμβρίου οι κορυφαίοι οδηγοί ράλι θα ζήσουν τη μαγεία που προσφέρει το «Ράλι των Θεών» και θα αναμετρηθούν με τις δικές τους αντοχές και δυνάμεις στις σούπερ απαιτητικές ειδικές διαδρομές που έχουν σχεδιαστεί για τον αγώνα.
Με μερικές μόνο ώρες να απομένουν πλέον για να ξεκινήσει η μηχανοκίνητη «γιορτή», ιδού ορισμένες χρηστικές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες για ό,τι πρόκειται να δείτε να συμβαίνει.
Το 1951 διοργανώθηκε ο πρώτος αγώνας, που είχε συνολική απόσταση 1.923 χιλιομέτρων. Μεγάλη ήταν η συνεισφορά σε αυτό το εγχείρημα του προέδρου της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ) και παράγοντα του Παναθηναϊκού, Απόστολου Νικολαΐδη, με τον Πέτρο Περατικό να αναδεικνύεται πρώτος νικητής.
Το 1953 θεσπίστηκε σε διεθνές επίπεδο το όνομα Ράλι Ακρόπολης, ενώ 20 χρόνια μετά υπήχθη στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Με τις διαδρομές του έχει καλύψει μεγάλο μέρος της χώρας, ενώ οι ειδικές στα Μετέωρα, στην Καλαμπάκα, γύρω από τον Όλυμπο, στη Νότια Πελοπόννησο και στην Κεντρική Ελλάδα είναι από τις πιο φημισμένες.
Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην ειδική που έχει πάρει το όνομα «Ταρζάν» από το 1979, ενώ μέχρι τότε αναφερόταν ως Φουρνά ή Ρεντίνα. Η διαδρομή βρίσκεται στην Ευρυτανία και οφείλει το ιδιαίτερο όνομά της στον Γιώργο Μπούργο, ο οποίος ήταν ένας από τους αγαπημένους ανθρώπους των διοργανωτών και των φιλάθλων εκείνης της εποχής.
Στην σύγχρονη εποχή του το Ράλι Ακρόπολις –έκανε ένα «διάλειμμα» από το WRC το 1995– πραγματοποιείται σε μέρη κοντινά στην Αθήνα.
Η Χιλή άνοιξε το δρόμο στην Ελλάδα
Το 2013 το Ράλι Ακρόπολις διοργανώθηκε τελευταία φορά στο πλαίσιο του παγκόσμιου πρωταθλήματος, καθώς οι οικονομικές δυσχέρειες και η αδυναμία εξόφλησης των οφειλών προς την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου έβγαλαν τον αγώνα από το ετήσιο καλεντάρι.
Τα επόμενα επτά χρόνια το Ράλι διεξαγόταν για το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, έχοντας χάσει όπως ήταν φυσικό την τεράστια αίγλη που είχε αποκτήσει στο παρελθόν.
Ωστόσο, οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στον κόσμο εξαιτίας του κοροναϊού και οι αποτελεσματικοί χειρισμοί όλων των εμπλεκομένων στην υπόθεση οδήγησαν τη FIA να πάρει την απόφαση της επιστροφής του θρυλικού Ράλι στο WRC.
Στις 26 Μαρτίου η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου ανακοίνωσε και επίσημα πως το «Ράλι των Θεών» ξαναβρήκε τη θέση του στο πρόγραμμα του παγκόσμιου πρωταθλήματος, για να διοργανωθεί από τις 9 έως τις 12 Σεπτεμβρίου.
Χαμένη της υπόθεσης ήταν η Χιλή, με τη χώρα της Λατινικής Αμερικής να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στη διαχείριση της πανδημίας, γεγονός που κατέστησε ανέφικτη την πραγματοποίηση του αγώνα.
Η Ελλάδα όμως ήρθε για να μείνει, καθώς έχει ήδη ανακοινωθεί πως το Ράλι Ακρόπολις θα παραμείνει στο πρόγραμμα και για την επόμενη αγωνιστική χρονιά, δικαιώνοντας απόλυτα τις προσπάθειες όσων κόπιασαν για να επιστρέψει στο καλεντάρι το «Ράλι των Θεών».
ΠΗΓΗ: in.gr