Στο πλαίσιο της περιοδείας του Βουλευτή του ΚΚΕ Βασίλη Μεταξά
Το απόγευμα της Παρασκευής, ο Β. Μεταξάς μίλησε σε ανοιχτή εκδήλωση – συζήτηση στην Καλαμπάκα, όπου παρουσίασε το πόρισμα του ΚΚΕ στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το έγκλημα στα Τέμπη.
Στην ομιλία του στάθηκε στη στάση του ΚΚΕ που εξαρχής ονόμασε το δυστύχημα στα Τέμπη ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα και κάλεσε όλο το λαό να βγει στους δρόμους, να μην επιτρέψει να περάσει η λογική του «βουβού πένθους», το σιωπητήριο που όλες οι αστικές δυνάμεις προσπάθησαν να επιβάλλουν κάτω από υποκριτικές δικαιολογίες.
Το ΚΚΕ, ανέφερε, τηρεί την υπόσχεσή του να μην ξεχαστεί το έγκλημα, να δικαιωθούν οι οικογένειες των θυμάτων, να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μην επαναληφθεί.
Πρωτοστάτησε για την επιτυχία της πρόσφατης πανελλαδικής απεργίας που εκατοντάδες χιλιάδες λαού και νεολαίας βγήκαν στο δρόμο του αγώνα.
Αλλά και μέσα στη βουλή, με την πρωτοβουλία για την Εξεταστική Επιτροπή και με το πόρισμα που κατέθεσε στην εισαγγελία του Άρειου Πάγου με βάση το οποίο προκύπτουν συγκεκριμένες ποινικές ευθύνες σε υπουργούς την τελευταία δεκαπενταετία, ενώ ζητά να διερευνηθούν άλλα πιθανά εγκλήματα και να αποδοθούν οι κατηγορίες στους υπαίτιους.
Έκανε αναφορά σε βασικούς σταθμούς της πορείας ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ στη χώρα, στη βάση συγκεκριμένων κατευθύνσεων και στρατηγικών της ΕΕ τις οποίες ανέπτυξε εκτενώς, τονίζοντας ότι η ανάπτυξη της σχετικής ευρωπαϊκής πολιτικής, δεν ήταν μονόπρακτο έργο. Έγινε τμηματικά σε διάστημα ετών, από πολλές διαφορετικές κυβερνήσεις, κάθε «χρώματος». Αυτές τις κατευθύνσεις ενσωμάτωσαν στην ελληνική νομοθεσία, αλλά και υλοποίησαν οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ. Και τόνισε:
«Η τραγωδία του 2023 είναι το ουσιαστικό αποτέλεσμα της πολιτικής ΕΕ – ελληνικής αστικής τάξης για σιδηροδρομικές μεταφορές – εμπόρευμα, που υλοποιούν, με θαυμαστή ακρίβεια, όλες οι αστικές κυβερνήσεις όλη την προηγούμενη περίοδο.
Το αποτέλεσμα, σε ολόκληρη την Ευρώπη και την Ελλάδα ήταν και είναι αρνητικό για τον λαό. Αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, περιορισμός των δρομολογίων, αύξηση της συχνότητας των ατυχημάτων, καταστροφική αξιοποίηση των υποδομών του δικτύου, “μάχη” κατασκευαστικών ομίλων για τις εργολαβίες, μεγάλη επιτάχυνση της συγκέντρωσης της “σιδηροδρομικής πίτας” σε μια χούφτα μονοπώλια, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Η ΝΔ, αλλά ιδιαίτερα το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ μιλώντας για “ελληνικές παθογένειες” σε σχέση με τους σιδηρόδρομους, κάνουν συστηματική προσπάθεια να καθαγιάσουν την ΕΕ.
Την ΕΕ των απανωτών οδηγιών για την προώθηση της “απελευθέρωσης”, της στρατηγικής του “κόστους – οφέλους”, των κατευθύνσεων της ΕΕ που προβλέπουν ότι τρένα σαν αυτά που συγκρούστηκαν στα Τέμπη μπορούν να κυκλοφορούν με συστήματα ασφαλείας που εγκαταστάθηκαν και πιστοποιήθηκαν πριν 30 χρόνια. Την Ε.Ε. των λόμπι, που μέσω της Κομισιόν, τοποθετούνταν στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ για να λειτουργούν ως ντίλερ συγκεκριμένων εταιρειών, για λογαριασμό των οποίων έσπαγαν οι εργολαβίες, ώστε να μένουν όλοι ευχαριστημένοι. Την Ε.Ε. που μόνο σε ένα χρόνο μέσα, το 2021, είχε 1.339 σημαντικά σιδηροδρομικά ατυχήματα με 683 νεκρούς, που 97 από αυτά αφορούσαν συγκρούσεις τρένων. Την Ε.Ε. που όπως δήλωσε στην Εξεταστική εμπειρογνώμονας της Επιτροπής Γεραπετρίτη μπούσουλάς της είναι: “Να μπορεί να φτάνει γρήγορα και φτηνά – επαναλαμβάνω: γρήγορα και φτηνά – ένα τρένο από τη μια άκρη της Ευρώπης στην άλλη”.
Που ακόμα και για αυτήν τη σύμβαση 717, το μόνο που την ενδιαφέρει είναι η οικονομική ζημιά που προκλήθηκε! Αυτό ενδιαφέρει την Εισαγγελία της ΕΕ!».
Επιπλέον ανέπτυξε τις θέσεις του ΚΚΕ για τις μεταφορές επισημαίνοντας πως «καθολικές, ασφαλείς, ποιοτικές και φθηνές μεταφορές και συγκοινωνίες για τον λαό μπορεί να διασφαλίσει μόνο το νέο κοινωνικό σύστημα, ο σοσιαλισμός.
Πάνω στο έδαφος της κοινωνικής ιδιοκτησίας, οι μεταφορές παύουν να αποτελούν εμπόρευμα και κατοχυρώνονται ως κοινωνικό δικαίωμα. Γιατί σ’ αυτή την ανώτερη οργάνωση της κοινωνίας, αλλάζει και ο σκοπός της παραγωγής και ο ρόλος των εργαζόμενων. Σκοπός δεν είναι πια το κέρδος, αλλά η συνδυασμένη ικανοποίηση του συνόλου των λαϊκών αναγκών που διευρύνονται. Και οι εργαζόμενοι παίζουν καθημερινά ενεργό ρόλο στη λήψη και στον έλεγχο των αποφάσεων. Γι’ αυτό και μπορεί να υλοποιηθεί έτσι ο ενιαίος επιστημονικός Κεντρικός Σχεδιασμός της παραγωγής και της οικονομίας γενικότερα».
Και καταλήγοντας είπε ότι «η συζήτηση αυτή, χρειάζεται να ενταχθεί στην κουβέντα για την ανάπτυξη των σημερινών αγώνων ενάντια στις συνέπειες της καπιταλιστικής ανάπτυξης, για τη διεκδίκηση μέτρων προστασίας. Να γίνει στην πορεία και ο οδηγός για την πάλη του εργατικού και γενικότερα του λαϊκού κινήματος. Γιατί αποτυπώνει στην ολότητά του το σύνθημα: ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας».