Πραγματογνώμονες της Πολιτικής Αεροπορίας αναζητούν τα αίτια συντριβής του μονοκινητήριου αεροσκαφους, το οποίο κατέπεσε στη θάλασσα στην περιοχή του Μάλεμε, Χανίων, την Πέμπτη το απόγευμα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το αεροσκάφος βυθίστηκε σε βάθος 2,5 με 3 μέτρα στη θάλασσα σε απόσταση 300μ. από την ακτή.
Ακόμη, στην έρευνα αναμένεται να βοηθήσει ειδικός του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, ο οποίος και θα παραμείνει μέχρι τη Δευτέρα λαμβάνοντας πληροφορίες από αυτόπτες μάρτυρες και συλλέγοντας στοιχεία για τις συνθήκες συντριβής του αεροσκάφους.
Οι πρώτες εκτιμήσεις
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το αεροσκάφος κατέπεσε με το μπροστινό τμήμα του, επιφέροντας ακαριαίο θάνατο στους δυο επιβαίνοντες, οι οποίοι βρέθηκαν δεμένοι στα καθίσματα.
Η πτώση του μονοκινητήριου ήταν κατά την εκτίμηση του προέδρου της Αερολέσχης Χανίων κ. Παναγιώτη Τζεράκη βίαιη. Από τα συντρίμμια εξάλλου είναι εμφανές ότι το μπροστινό τμήμα έχει καταστραφεί ενώ έχει αποκολληθεί μερικώς το δεξιό πτερύγιο.
Δεν είχε προορισμό το Μάλεμε
Σε εξέλιξη βρίσκεται η προανάκριση από το Λιμεναρχείο. Ο διοικητής του του Α΄ Λιμενικού Τμήματος Χανίων, πλωτάρχης Ευάγγελος Κοκολογιαννάκης ανέφερε ότι είναι πρόωρο να γίνει οποιαδήποτε ασφαλής εκτίμηση και ότι τα αίτια θα διαλευκανθούν στην πορεία της προανάκρισης.
Ακόμη, ο ίδιος ανέφερε ότι το υπερελαφρύ μονοκινητήριο αεροσκάφος της αερολέσχης Δυτικής Αττικής δεν είχε προορισμό το Μάλεμε, αλλά το αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης». Όπως είπε ο κ. Κοκολογιαννάκης «από τα πρώτα στοιχεία που έχουμε, το σχέδιο πτήσης έλεγε προσγείωση στο αεροδρόμιο Χανίων στις 5.30 το απόγευμα. Δε γνωρίζουμε για ποιο λόγο βρέθηκε εδώ».
«Το αεροπλάνο ήταν τύπου Σαβάνα που πετάει μόνο την ημέρα»
Προσωπική εκτίμηση του προέδρου της Αερολέσχης Χανίων είναι ότι ο χειριστής αποπροσανατολίστηκε, με συνέπεια το λεγόμενο «σπιράλ του θανάτου». Όπως εξήγησε ο κ. Παναγιώτης Τζεράκης «νόμιζε ότι πετούσε οριζόντια ενώ έπεφτε στη θάλασσα.
Κανονικά έπρεπε να προσγειωθεί στη Σούδα. Εδώ στο αεροδρόμιο δεν υπάρχουν οι συνθήκες για προσγείωση νύχτας, ούτε το αεροπλάνο είχε τέτοιες δυνατότητες και νομίζω ότι ούτε ο ίδιος ήταν εκπαιδευμένος για πτήση νύχτα. Ήταν ένα αεροπλάνο τύπου Σαβάνα που πετάει μόνο ημέρα».
Πετούσαν νύχτα
Μεγάλη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ο χειριστής του αεροσκάφους συνέχισε την πτήση την ώρα που ο ήλιος είχε ήδη δύση. Από την άλλη, το αεροδρόμιο του Μάλεμε είναι εδώ και χρόνια ανενεργό, χρησιμοποιείται από την αερολέσχη Χανίων κατόπιν σχετικής άδειας για συγκεκριμένες μέρες και ώρες.
Ακόμη, το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν διαθέτει φωτισμό και ακόμα και η κίνηση οχημάτων είναι παρακινδυνευμένη. Γεγονός αποτελεί πως ο κυβερνησης και ο συγκυβερνήτης δεν πρόλαβαν να προβούν στην παραμικρή κίνηση για πιθανή διάσωση τους. Είναι χαρακτηριστικό, πως ο ναυαγοσώστης του δήμου Πλατανιά κ. Παύλος Λιτινάκης ο οποίος ανέσυρε τις σορούς, τους βρήκε δεμένους στα καθίσματα.
Δύσκολο το έργο ανάσυρσης των σορών των θυμάτων
«Δεν είχαν κάνει καμία προσπάθεια να βγουν, είχαν εκδορές, ήταν αναποδογυρισμένο το αεροσκάφος. Είχαν χτυπήματα στο πρόσωπο. Πιθανόν να έχασαν τη ζωή τους με την πρόσκρουση» σημείωσε ο Παύλος Λιτινάκης. Ήταν ο άνθρωπος που κλήθηκε από τις λιμενικές αρχές και τον δήμο Πλατανιά να συνδράμει τις έρευνες και τελικά προχώρησε στο δύσκολο έργο της ανάσυρσης των σορών των θυμάτων μέσα από την άτρακτο, από βάθος δυόμιση μέτρων.
«Μας υποδείξανε από το λιμενικό που είχε πέσει περίπου το αεροπλάνο ,το είδαμε, δεν ήταν πολύ βαθιά, ήταν περίπου στα 2,50 – 3 μέτρα αλλά δεν είχαμε προετοιμαστεί. Νομίζαμε ότι οι άνθρωποι είχαν προλάβει να πέσουν στη θάλασσα πριν προσκρούσει το αεροπλάνο και δεν είχαμε μαζί μας καταδυτικό εξοπλισμό» δήλωσε μετά το τέλος της επιχείρησης, ο κ. Παύλος Λιτινάκης.