Συγκλονίζουν οι εξελίξεις του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη που μετρά 57 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες. Σημειώνεται πως στα χέρια της Αστυνομίας βρίσκεται ο σταθμάρχης Λάρισας, οποίος ομολόγησε πως εξαιτίας ενός λάθους του με τα κλειδιά των γραμμών προκλήθηκε η φονική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.
Όπως φαίνεται όμως μερίδιο ευθύνης είχε και ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Σύμφωνα με τον πρώην εκπαιδευτή μηχανοδηγών Νικόλαο Τσουρίδη, ένας έμπειρος μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ρωτήσει ποια γραμμη θα ακολουθήσει (ανόδου ή καθόδου) και εάν δεν λάβει σαφείς οδηγίες, τότε δεν πρέπει να αναχωρήσει.
«Στην έξοδο της Λάρισας υπάρχουν δύο γραμμές, η μία που κατεβαίνει από Θεσσαλονίκη και η άλλη που ανεβαίνει προς Θεσσαλονίκη. Εκεί έγινε το μοιραίο λάθος από τον σταθμάρχη. Δεν είπε στον μηχανοδηγό να πάει από τη γραμμή ανόδου ή τη γραμμή καθόδου. Βάσει του κανονισμού, ο σταθμάρχης είναι υποχρεωμένος να πει στον μηχανοδηγό ποια γραμμή θα ακολουθήσει. Ο έμπειρος μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ρωτήσει κι αν δεν πάρει σαφείς οδηγίες, τότε δεν πρέπει να αναχωρήσει» εξήγησε ο κ. Τσουρίδης.
Το ένοχο μυστικό
Ο πρώην εκπαιδευτής μιλώντας στον ΣΚΑΪ αποκάλυψε και το «ένοχο μυστικό» στη συνομιλία μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγού. Όπως αποκάλυψε μεταξύ των δύο υπήρχε μία οικειότητα, κάτι το οποίο έκανε τον μηχανοδηγό να εμπιστευτεί τυφλά τις οδηγίες του σταθμάρχη και να μην τηρήσουν τα τυπικά της διαδικασίας.
«Ο μηχανοδηγός ήταν φίλος με τον σταθμάρχη και δυστυχώς δεν τήρησαν και οι δύο τα τυπικά υπηρεσιακά. Ας μην πούμε ότι είχαν φιλική σχέση, αλλά μια οικειότητα. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ο μηχανοδηγός εμπιστεύτηκε τον σταθμάρχη 1.000%, ενώ δεν έπρεπε. Αυτό είναι το επιλήψιμο σε ό,τι αφορά τον μηχανοδηγό» σημείωσε ο κ. Τσουρίδης.
«Έπρεπε να κάνει μία εκφώνηση ο μηχανοδηγός»
Ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης μιλώντας στο Mega δήλωσε πως ο μηχανοδηγός έπρεπε να κάνει μία εκφώνηση από το ραδιοτηλέφωνο την οποία δεν έκανε ποτέ.
«Την εκφώνηση θα την άκουγαν όλα τα τρένα, όλοι οι σταθμοί και έτσι δεν θα συνέχιζε στην κατειλλημένη γραμμή γιατί θα τον άκουγε το κατερχόμενο» εξήγησε.
«Κάκιστα είχε τοποθετηθεί στον σταθμό Λαρίσης»
Ο πρώην εκπαιδευτής αναφέρθηκε και στην απειρία του 60χρονου σταθμάρχη, ο οποίος είχε εκπαιδευτεί μόλις ένα μήνα για τη θέση, ενώ προηγουμένως τελούσε χρέη αχθοφόρου.
Ο κ. Τσουρίδης τόνισε πως ο συγκεκριμένος άντρας κακώς είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή και πόσο μάλλον στον σταθμό Λαρίσης, ο οποίος είναι δύσκολος και με «τρομερή κίνηση».
«Ο σταθμάρχης ήταν ένας άπειρος υπάλληλος, ο οποίος κάκιστα είχε τοποθετηθεί στον σταθμό Λαρίσης. Ο σταθμός Λαρίσης είναι ένας πολύ δύσκολος σταθμός σε ό,τι αφορά την κυκλοφορία, γιατί είναι σταθμός αφετηρίας, τερματισμού, διερχόμενων τρένων. Επίσης, έχει κοντά είναι το μηχανοστάσιο, όπου ανεβοκατεβαίνουν κινητήριες μονάδες. Έχει τρομερή κίνηση. Πρέπει λοιπόν εκεί να είναι ένας όχι απλά έμπειρος, αλλά εμπειρότατος, με βαριά προϋπηρεσία σταθμάρχης» ανέφερε ο κ. Τσουρίδης.
Στη συνέχεια επισήμανε πως οι προκλήσεις ενός σταθμάρχη και ενός μηχανοδηγού διαφέρουν καθημερινά και προκειμένου να ανταπεξέλθουν πρέπει να είναι αρκετά έμπειροι.
Την ίδια άποψη συμμερίζεται και ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, ο οποίος ξεκαθάρισε πως «με σαράντα μέρες δεν γίνεσαι σταθμάρχης και, μάλιστα, δεν μπορείς να υπηρετήσεις σε ένα τέτοιο σταθμό με τόσο φόρτο εργασίας. Η εμπειρία αποκτάται μέσω εργασίας σε μικρούς σταθμούς και με μεταθέσεις».