Ένα βήμα πίσω έκανε από το βήμα της Βουλής ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Νίκος Ταχιάος σε ότι αφορά την ενδεχόμενη κατασκευή νέων διοδίων στην κοιλάδα των Τεμπών, στην παλιά εθνική οδό, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Αναπληρωτή Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία και Βουλευτή Λάρισας κ. Βασίλη Κόκκαλη.
Όπως τόνισε μεταξύ άλλων, «δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση να γίνει οτιδήποτε χωρίς διαβούλευση με τον Δήμο Τεμπών», ενώ παράλληλα αποκάλυψε πως η κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις με τον παραχωρησιούχο για την κατασκευή πλήρους κόμβου στο ύψος της Ραψάνης, ώστε να αρθεί ο αποκλεισμός στα παράλια της Λάρισας.
Στην αρχική του τοποθέτηση, ο κ. Κόκκαλης τόνισε πως «η παρούσα επίκαιρη αφορά τον σχεδιασμό, όπως τον πληροφορηθήκαμε, για κατασκευή διοδίων εντός της Κοιλάδας των Τεμπών και την καθυστέρηση αφενός στην κατασκευή των διοδίων -είναι η μοναδική εναλλακτική διαδρομή η οποία δεν έχει διόδια η Κοιλάδα των Τεμπών, ο παλιός δρόμος- και αφετέρου το ότι ο κόμβος στη Ραψάνη θα κατασκευαστεί στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Είχαμε μια έντονη αντίδραση του Δημάρχου Τεμπών, ο οποίος είπε επί λέξει «είναι αδιανόητο να επιχειρείται η διχοτόμηση ενός δήμου με την επιβολή διοδίων στον μοναδικό παράπλευρο δρόμο, χωρίς εναλλακτική διαδρομή, ενώ οι κάτοικοι, οι αγρότες, οι επαγγελματίες και οι εργαζόμενοι της περιοχής μας καλούνται να πληρώσουν το τίμημα. Δεν υπάρχει», λέει ο Δήμαρχος, «προηγούμενο στην Ελλάδα για τέτοια αντιμετώπιση. Δεν στηρίζεται τουλάχιστον στη λογική και δεν υπήρξε τουλάχιστον μια διαβούλευση με τον οικείο δήμο».
Υπήρχε μια αστοχία πιθανότατα από το παρελθόν, αλλά είναι γεγονός ότι ο κόμβος στη Ραψάνη πρέπει να κατασκευαστεί, γιατί τα παράλια του Νομού Λάρισας είναι αποκλεισμένα εξαιτίας της έλλειψης αυτού του κόμβου. Όποιος θέλει να έρθει από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα δεν έχει έξοδο κοντά στα Τέμπη.
Αναγκάζεται να βγει από την έξοδο του Πλαταμώνα, να ακολουθήσει ένα παράδρομο δέκα-δεκαπέντε χιλιομέτρων, οπότε καταλαβαίνετε, προτιμά να μην το κάνει, με συνέπεια να έχει αποκλειστεί όλο το παραλιακό μέτωπο, Ομόλιο, Στόμιο, Κόκκινο Νερό, Κουτσουπιά, Βελίκα με συνέπεια οι επαγγελματίες να έχουν υποστεί μεγάλη ζημιά ειδικά την τουριστική περίοδο. Τώρα έρχεται και η σχεδιαζόμενη κατασκευή διοδίων μέσα στην Κοιλάδα των Τεμπών με αποτέλεσμα να υπάρχει πλήρης αποκλεισμός και να μην υπάρχει εναλλακτική διαδρομή. Εξ όσων γνωρίζω, πάντα υπάρχουν παράδρομοι πλησίον των διοδίων.
Συνεπώς ερωτάστε τι σκοπεύει η Κυβέρνηση και το Υπουργείο όσον αφορά την κατασκευή διοδίων μέσα στην Κοιλάδα των Τεμπών, αλλά και για τον κόμβο στη Ραψάνη.
Και κλείνω, με το απαντητικό έγγραφο του Υπουργείου Υποδομών προς τον Περιφερειάρχη -εδώ θέλω λίγο να τοποθετηθείτε- ότι αναμένεται να ξεκινήσει ο κόμβος στη Ραψάνη, αφού προηγουμένως ολοκληρωθεί ο μετωπικός σταθμός διοδίων Τεμπών, πιθανότατα εντός του τρίτου τριμήνου του 2025. Οι κάτοικοι του Δήμου Τεμπών, της Λάρισας, της Θεσσαλίας και όχι μόνο, περιμένουν συγκεκριμένες απαντήσεις».
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΑΧΙΑΟΥ
Στην απάντησή του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Ταχιάος είπε χαρακτηριστικά για το θέμα των διοδίων ότι «δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση να γίνει οτιδήποτε χωρίς διαβούλευση με τον Δήμο Τεμπών, η παραμικρή περίπτωση. Δηλαδή θα γίνει παρουσίαση της μελέτης στον Δήμο Τεμπών και θα γίνει συζήτηση μαζί τους. Ξέρετε ότι υπάρχει σύμβαση παραχώρησης. Η σύμβαση παραχώρησης έχει προβλέψεις. Γνωρίζετε ότι αυτά τα διόδια στη φάση της εξέλιξης του έργου πήγαν και ήρθαν πολλές φορές. Έχει γίνει πολλή κουβέντα γύρω από τα συγκεκριμένα διόδια, το ξέρετε πάρα πολύ καλά».
Σε ότι αφορά το αίτημα για κατασκευή πλήρους κόμβου στην εθνική οδό, στο ύψος της Ραψάνης, υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι «η άποψη του Υπουργείου είναι ότι πραγματικά έχει σημασία να δούμε το θέμα της κατασκευής ενός πλήρους κόμβου στην περιοχή, διότι όντως υπάρχει ένας αποκλεισμός των παραλίων του Νομού Λάρισας. Αυτό δεν αφορά μόνο τον Δήμο των Τεμπών, αφορά σαφώς και τον Δήμο της Αγιάς, ο οποίος είναι αυτός που σε ένα μεγάλο μέρος κατέχει τις πολύ συγκεκριμένες εκτάσεις που θα είχαν παραθεριστικό τουριστικό ενδιαφέρον. Οπότε σε αυτή τη λογική κινούμεθα…»