Και επιμορφωτική εκδρομή για τα παιδιά
Η Α’ Λυκείου του 4ου ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΓΕΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ» συμμετείχε στις εργασίες του 2ου Πανελλαδικού Μαθητικού Συνεδρίου «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου», το οποίο διοργάνωσε με απόλυτη επιτυχία το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Πατρών (ΠΛΠΤ) από τις 17 έως τις 20 Απριλίου 2024.
Το σχολείο συμμετείχε με δύο εργασίες στην Τοπική Λογοτεχνία: στην πρώτη εργασία με τίτλο «Τα Τρίκαλα στο Πρώτο Μισό του 20ου Αιώνα: Μυθοπλασία και Πραγματικότητα» ανιχνεύθηκαν τα ιστορικά, κοινωνικά και τοπογραφικά στοιχεία της πόλης των Τρικάλων κατά το πρώτο μισό του 20ου αιώνα μέσα από το μυθιστόρημα «Φεγγάρι στο νερό» της Τούλας Τίγκα, τα οποία αποτελούν τον φόντο της πλοκής του λογοτεχνικού έργου, με στόχο να απαντηθεί και το γενικότερο ερώτημα »Πώς φιλτράρεται η πραγματικότητα μέσα από τη μυθοπλασία;». Στη δεύτερη εργασία, με τίτλο «Το Τρικαλινό Μυθιστόρημα μέσα από μια Μαθητική Ψηφιακή Αφήγηση», το «Φεγγάρι στο νερό» αποτέλεσε το γεφύρωμα παρόντος – παρελθόντος, μέσα από μια ανασύνθεση της ιστορίας με όχημα την ψηφιακή αφήγηση.
Η συμμετοχή του σχολείου στο Συνέδριο συνδυάστηκε με την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας. Στον ιερό τόπο διεξαγωγής των Ολυμπιακών αγώνων οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στα αρχαιολογικά ευρήματα της τελετουργίας και της προετοιμασίας των αθλητών, όπως τον ναό του Δία και το Ηραίον, το Πελόπιον, το Φιλιππείο, τους Θησαυρούς, τα λουτρά, την παλαίστρα, αλλά και τις Ζάνες, τα αγάλματα αφιερώματα στον Δία, τα οποία μαρτυρούν την τιμωρία σε όσους παραβίαζαν τους κανόνες των Αγώνων.
Ιδιαίτερα συγκινητική υπήρξε η στιγμή της εισόδου στο στάδιο μέσα από τη λίθινη καμαροσκεπή στοά, με την επίκληση στο αθάνατο αρχαίο πνεύμα των Ολυμπιακών αγώνων. Οι μαθητές και μαθήτριες επιδόθηκαν στο αγώνισμα του δρόμου με ανταμοιβή το στεφάνι ελιάς, σύμβολο του ευ αγωνίζεσθαι. Περιηγήθηκαν, τέλος, στο αρχαιολογικό Μουσείο της Ολυμπίας, παρακολουθώντας τη χρονολογική εξέλιξη του σημαντικού αυτού πανελλήνιου ιερού από τους προϊστορικούς χρόνους έως τον 6ο – 7ο αιώνα μ.Χ., και με το ενδιαφέρον στραμμένο στο άγαλμα της Νίκης του Παιωνίου και στον Ερμή του Πραξιτέλους.
Σημαντικός σταθμός υπήρξε και η επίσκεψη στους Δελφούς, ο αρχαιολογικός χώρος του οποίου μαζί με την υποβλητική κοιλάδα επιβεβαιώνουν τον χαρακτηρισμό του ως ομφαλού της γης.
Με οδηγό το αιώνιο φως πορεύτηκαν στην ιερά οδό, η ανηφόρα της οποίας τους δικαίωσε με τα μνημεία – αναθήματα των αρχαίων ελληνικών πόλεων στον Απόλλωνα και με το αρχαίο θέατρο, μέσα στο ιερό του Απόλλλωνα. Κατεβαίνοντας, στο Μουσείο των Δελφών, θαύμασαν τα σημαντικά του εκθέματα, όπως τους άριστους άνδρες Κλέοβη και Βίτωνα, τη Σφίγγα των Ναξίων, με αποκορύφωμα τον Ηνίοχο, πρότυπο της ήρεμης δύναμης, η οποία κορυφώνεται στο μαγνητίζον βλέμμα του.
Υπεύθυνοι για τις εργασίες στο 2ο Μαθητικό Πανελλαδικό Συνέδριο του ΠΛΠΤ και για τη διοργάνωση των επισκέψεων στους αρχαιολογικούς χώρους της Ολυμπίας και των Δελφών ήταν οι εκπαιδευτικοί Αθανάσιος Παπαδημητρίου, ΠΕ 02, Στεργιανή Ζήση, ΠΕ 02, Λουίζα Πουλιάνα, ΠΕ 06 και Φωτεινή Κουβάτα, ΠΕ 02.
«Εκφράζουμε τις εγκάρδιες ευχαριστίες μας στον διοργανωτή του Συνεδρίου και Υποδιευθυντή του ΠΛΠΤ κο Βαγγέλη Κυριακουλόπουλο, για την επιτυχή διοργάνωση και την ξενάγηση που μας πρόσφερε στους χώρους του ΠΛΠΤ! Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν στα παιδιά του σχολείου μας για την άψογη παρουσίαση των εργασιών στο Συνέδριο!».