Διαβάστε επίσηςΝομαρχιακά Νέα

Σε “ομηρία” χιλιάδες αυτοκινητιστές – Δεν μπορούν να μεταβιβάσουν τις επιχειρήσεις στα παιδιά τους

12 Apr 2024

Το πρόβλημα αγγίζει και την περιοχή των Τρικάλων

Για ομηρία για χιλιάδες αυτοκινητιστές που αδυνατούν να μεταβιβάσουν τις μεταφορικές τους επιχειρήσεις ακόμη και στα ίδια τους τα παιδιά, κάνει λόγο ο Τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κ. Βασίλης Κόκκαλης, με αναφορά του προς τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρήστο Σταϊκούρα.

Συγκεκριμένα, ο κ. Κόκκαλης κατέθεσε ως αναφορά την επιστολή του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, σύμφωνα με την οποία μεγάλος αριθμός μελών τους «λόγω της εφαρμογής του άρθρου 14 ν.3887/2010 βρέθηκαν κυριολεκτικά παγιδευμένοι αδυνατώντας πλέον να μεταβιβάσουν τις μεταφορικές τους επιχειρήσεις ακόμη και στα ίδια τους τα παιδιά.»

Αναφέρεται ότι για τους αυτοκινητιστές που «δραστηριοποιούνται στο χώρο της οδικής εμπορευματικής μεταφοράς με την μορφή ΙΜΕ ΕΠΕ, η ισχύς των οποίων λήγει στις 27-01-2024, αντιλαμβανόμαστε ότι η άμεση κατάργηση δίχως καμία πρόβλεψη 8000 ΙΜΕ ΕΠΕ (σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ) δεν μπορεί να γίνει δίχως καμία μέριμνα ή πρόβλεψη. Η μεταβολή μιας ΙΜΕ ΕΠΕ σε άλλης μορφής εταιρεία δίχως καμία νομοθετική ρύθμιση εγκυμονεί τον κίνδυνο ακόμη και πτώχευσης της υφισταμένης ΙΜΕ ΕΠΕ από την στιγμή που θα πρέπει να μεταβιβαστούν όλα τα περιουσιακά της στοιχεία σε εταιρεία νέας μορφής.»

Επισημαίνεται ότι «Δυστυχώς δεν υπήρξε καμίας μορφής μέριμνα για τις εταιρείες αυτές ακόμη και για το υπαλληλικό τους προσωπικό που δίχως καμία διευκόλυνση πρέπει να μεταφερθεί στις νέες εταιρείες με καταβολή τεράστιων αποζημιώσεων απόλυσης. Δυστυχώς οι εταιρίες ΙΜΕ ΕΠΕ καταργήθηκαν χωρίς να υπάρξει κάποιας μορφής φορολογική απαλλαγή για την αναγκαστική μεταβίβαση των περιουσιακών τους στοιχείων (πχ ακινήτων) σε νέες εταιρείες που τις διαδέχονται.»

Ζητείται «να έχουν το δικαίωμα φυσικά πρόσωπα / αυτοκινητιστές να ενταχθούν σε νέα σχήματα νέας μορφής και να ευεργετηθούν από προγράμματα ΕΣΠΑ που χρηματοδοτούν τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές πάντα στα πλαίσια νέων εταιρικών σχημάτων. Για όλους τους λόγους αυτούς είναι επιτακτική ανάγκη να τροποποιηθεί το άρθρου 14 του ν. 3887/2010 το οποίο εξαιρεί από την υποχρέωση αντικατάστασης του οχήματος με τουλάχιστο EURO IV ή νεότερης τεχνολογίας κατά την μεταβίβαση αδείας ΦΔΧ ( δικαίωμα πριν το ν. 3887/2010) μόνο τις περιπτώσεις κληρονομιάς και να περιληφθούν στις εξαιρέσεις και οι γονικές παροχές αλλά και οι εντάξεις σε μεταφορικές εταιρείες με εισφορά κατά κυριότητα του οχήματος.»

trikalanews
Author: trikalanews

Γ. Λαμπρούλης: Ψευδεπίγραφος ο τίτλος για την «ενίσχυση του ΕΣΥ», καθώς δεν υπάρχει ουσιαστική βελτίωση των παροχών (VIDEO)

Γ. Λαμπρούλης: Ψευδεπίγραφος ο τίτλος για την «ενίσχυση του ΕΣΥ», καθώς δεν υπάρχει ουσιαστική βελτίωση των παροχών (VIDEO)

Ψευδεπίγραφος ο τίτλος για την «ενίσχυση του ΕΣΥ», καθώς δεν υπάρχει ουσιαστική βελτίωση των παροχών και τα μέτρα αυτά δεν …
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας φέρνει τη Μαγεία των Χριστουγέννων

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας φέρνει τη Μαγεία των Χριστουγέννων

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας γιορτάζει τα Χριστούγεννα με δράσεις αφιερωμένες στα παιδιά και υποδέχεται την πιο μαγική περίοδο των εορτών …
Εντυπωσιακή Έναρξη της 8ης Ανάβασης Ελασσόνας με τη Στήριξη του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας

Εντυπωσιακή Έναρξη της 8ης Ανάβασης Ελασσόνας με τη Στήριξη του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας

«Πάτησε» Γκάζι ο Περιφερειάρχης στην Ελασσόνα -Εντυπωσιακή έναρξη της 8ης Ανάβασης …