Πολλές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες αυτόν τον καιρό. Η πίεση που ασκεί ο πληθωρισμός και οι απολύσεις γίνονται πρωτοσέλιδα, ωστόσο, όλα αυτά δεν εμποδίζουν τους εργαζομένους στις ΗΠΑ να προσδοκούν στο μπόνους των διακοπών.
Για την ακρίβεια, σύμφωνα με έρευνα της Skynova, το 67% των εργαζομένων δηλώνει ότι είναι αποφασισμένο να παραιτηθεί ή ότι κάτι τέτοιο είναι στις προθέσεις του εάν δεν λάβει το επίδομα διακοπών.
Σχεδόν όλοι οι ερωτηθέντες εργαζόμενοι, ένα συντριπτικό ποσοστό της τάξης του 98% που έλαβε μπόνους το 2021, παρέμεινε στον ίδιο εργοδότη το 2022, σύμφωνα με την ίδια έρευνα. Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο εκπρόσωπος της εταιρείας που πραγματοποίησε τη δημοσκόπηση, Joe Mercurio, οι επιχειρήσεις που δεν θα δώσουν μπόνους φέτος, κινδυνεύουν να χάσουν καλούς εργαζόμενους, σύμφωνα με το CNBC που δημοσίευσε τα συμπεράσματα της έρευνας. Πολύ περισσότερο, καθώς, όπως εξηγεί, στην παρούσα φάση αντιστοιχούν δύο κενές θέσεις εργασίας ανά έναν εργαζόμενο.
Ιδού, λοιπόν, πόσο πιθανό είναι οι εργαζόμενοι να λάβουν μπόνους διακοπών φέτος – και τι θα μπορούσαν να λάβουν αντί για αυτό.
Καθοριστικοί παράγοντες για μπόνους
«Τα μπόνους διακοπών είναι από τους πιο συνηθισμένους τρόπους με τους οποίους οι εργοδότες εκφράζουν την εκτίμησή τους για τη σκληρή δουλειά που έχουν καταβάλει οι εργαζόμενοί τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», εξηγεί ο Mercurio.
Αλλά η σκληρή δουλειά δεν είναι ο μόνος καθοριστικός παράγοντας.
Σχεδόν οι μισοί εργοδότες αναφέρουν ότι ο χρόνος προϋπηρεσίας των εργαζομένων είναι κριτήριο για το εάν κάποιος θα λάβει μπόνους.
Άλλοι παράγοντες είναι εάν ο εργαζόμενος έχει παιδιά (41% των εργοδοτών), η ποιότητα της εργασίας (39% των εργοδοτών), ενώ για έναν στους τέσσερις εργοδότες παίζει ρόλο το εάν συμπαθεί προσωπικά τον εργαζόμενο.
Οι «μικρότεροι» εργοδότες φαίνεται να έχουν περισσότερο χώρο για μπόνους φέτος.
«Οι μικρότερες επιχειρήσεις έχουν λιγότερους υπαλλήλους, επομένως είναι πιο πιθανό να μπορούν να τους ανταμείψουν με μπόνους», υποστηρίζει ο Mercurio.
Πίτσα πάρτι, δωροκάρτες, γλυκίσματα αντί για μπόνους
Οι εργοδότες που δεν μπορούν να προσφέρουν μπόνους αυτή την περίοδο των γιορτών βρίσκουν… δημιουργικούς – και πιο οικονομικούς – τρόπους για να δείξουν την εκτίμησή τους.
Ένα εντυπωσιακό ποσοστό της τάξης του 48% των εργοδοτών, δηλαδή περίπου οι μισοί, προσφέρουν στους εργαζομένους τους πίτσα πάρτι αντί για μπόνους, ενώ το 43% μοιράζει δωροκάρτες, το 33% οργανώνει γιορτινά πάρτι και το 31% προσφέρει αρτοσκευάσματα.
Ευχαριστήρια σημειώματα (14%) και η επιπλέον άδεια (14%) είναι λιγότερο δημοφιλείς εναλλακτικές λύσεις, αλλά δεν παύουν να εφαρμόζονται από έναν αριθμό εργοδοτών.