Με σκοπό την εμπλοκή ομάδων μαθητών και εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες της εκπαίδευσης STEAM (Science Technology Engineering Arts and Mathematics) με εστίαση στον ήχο και τη μουσική, το Ερευνητικό Κέντρο Αθηνά, με την υποστήριξη του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) και της Ελληνογερμανικής Αγωγής, διοργάνωσε τον πανελλήνιο διαγωνισμό “ΕπιSTEAMουσική”.
Στην πρόσκληση, λοιπόν, υλοποίησης STEAM δραστηριότητας, όπου θα συνδυάζονται οι φυσικές επιστήμες ή τα μαθηματικά με τη μουσική, η ομάδα του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας, αποτελούμενη από τις μαθήτριες της Β’ Τάξης Γυμνασίου Κωνσταντίνα Μπούκη και Ευτυχία Τουλοπούλου και τους εκπαιδευτικούς Μαρία Τσιαμούρα, μουσικολόγο και Λεωνίδα Ζώη, καθηγητή πληροφορικής, ανταποκρίθηκε υποβάλλοντας εργασία που συνδύασε γνώσεις πληροφορικής και προγραμματισμού που διαθέτουν οι μαθητές στο προγραμματιστικό περιβάλλον scratch με τις μουσικές δεξιότητες σχετικά με την ονοματολογία των φθόγγων και τη δυνατότητα χειρισμού και ταύτισης τονικών μουσικών υψών.
Πρόκειται για μία εφαρμογή που σκοπός της κατασκευής της είναι να προσφέρει τη χαρά της επαφής με τη μουσική ακόμη και στον χρήστη που δεν έχει καμία προηγούμενη μουσική γνώση. Μέσω αυτής μπορεί να αναπαράγει ή να δημιουργήσει τη μουσική που επιθυμεί, μέσα από μία ποικιλία προσφερόμενων ηχοχρωμάτων, καθορισμένων τονικών υψών, σε συγκεκριμένη μουσική έκταση, με ρυθμική ελευθερία, χρησιμοποιώντας το πληκτρολόγιο του υπολογιστή του.
Οι στόχοι και τα κριτήρια επιτυχίας της δραστηριότητας, δηλαδή η αυτενέργεια και η δραστηριοποίηση στο μαθησιακό αντικείμενο, η γνωστική κινητοποίηση, η κατάκτηση νέων γνώσεων αλλά και η κατασκευή της ίδιας της γνώσης αξιοποιώντας τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών, η ομαδοσυνεργατική μάθηση και η απόκτηση αισθητικής κρίσης προφανώς εκπληρώθηκαν με τον καλύτερο τρόπο, καθώς η ομάδα του Μουσικού Σχολείου Καρδίτσας κατέλαβε την 3η θέση, λαμβάνοντας ως έπαθλο σχολικό εξοπλισμό, ένα Raspberry pi 4 συνοδευόμενο από αισθητήρες και έναν αισθητήρα Leap Motion.