Ελλάδα

Ο Χάρης Θεοχάρης για το οικονομικό αδιέξοδο στη ΛΑΡΚΟ

25 Sep 2017

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Περιβάλλοντος Οικονομικών με θέμα «Οικονομικό Αδιέξοδο στην Γενική Μεταλλευτική και Μεταλλουργική Ανώνυμη Εταιρεία ΛΑΡΚΟ» κατέθεσε ο βουλευτής Β΄ Αθηνών Χάρης Θεοχάρης.

Στην ερώτηση αναφέρονται τα εξής:

Η Γενική Μεταλλευτική και Μεταλλουργική Ανώνυμη Εταιρεία “ΛΑΡΚΟ” αποτελεί τη ναυαρχίδα της ελληνικής βιομηχανίας ως η μοναδική εταιρεία παραγωγής σιδηρονικελίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία κατέχει υψηλή τεχνογνωσία, εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό και άρτιες υποδομές συμπεριλαμβανόμενων του μεταλλείου του Αγίου Ιωάννη και του ιδιόκτητου λιμανιού στην Λάρυμνα όπου αποθηκεύεται το τελικό προϊόν της προκειμένου να διατεθεί σε πελάτες.

Παρότι πρόκειται περί καθαρά εξαγωγικής εταιρίας που συμμετέχει στο ισοζύγιο πληρωμών με 300 εκατομμύρια ευρώ ετησίως συνεισφέροντας στα δημόσια έσοδα 30 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος από τις παραχωρήσεις, τους φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές, η ΛΑΡΚΟ έχει περιέλθει σε πλήρες οικονομικό αδιέξοδο.

Ο κύκλος εργασιών της για το έτος 2017 εκτιμάται ότι πρόκειται να ανέλθει σε περίπου 151 εκατομμύρια ευρώ με τα συνολικά της κόστη να διαμορφώνονται κατά προσέγγιση σε 232 εκατομμύρια ευρώ οδηγώντας την εταιρία για μία ακόμη χρονιά σε οικονομική ζημία με δεδομένη την χαμηλή τιμή πώλησης του νικελίου που ως διεθνώς εμπορεύσιμο μέταλλο καθορίζεται στο London Metal Exchange μεταξύ 9-10 χιλιάδων ευρώ ανά τόνο τη στιγμή που το κόστος παραγωγής της ΛΑΡΚΟ ανέρχεται σε περίπου 13,5 χιλιάδες ευρώ ανά τόνο.

Το οικονομικό αδιέξοδο ενισχύεται από το ασαφές ιδιοκτησιακό καθεστώς μεταξύ της νέας και της παλαιάς ΛΑΡΚΟ με την τελευταία να βρίσκεται υπό εκκαθάριση τα τελευταία 27 έτη, και τις κρατικές ενισχύσεις ύψους 135 εκατομμυρίων ευρώ που χορηγήθηκαν την περίοδο 2010-2014 για τις οποίες η Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απαιτεί την επιστροφή του συνολικού ποσού.

Το ασαφές ιδιοκτησιακό καθεστώς και οι κρατικές ενισχύσεις αποκλείουν τόσο την πρόσβαση της εταιρίας σε δανεισμό όσο και την χρηματοδότηση ιδίων επενδύσεων χαμηλού κόστους που θα βελτίωναν την κερδοφορία της από ευρωπαϊκούς πόρους, καθώς είναι αδύνατη ακόμη και η συμμετοχή σε προγράμματα ΕΣΠΑ.

Τα ανωτέρω σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις εκατομμυρίων ευρώ από πιστωτές σε βάρος της υπό εκκαθάριση παλαιάς ΛΑΡΚΟ καθιστούν μέχρι σήμερα δυσχερή την κατάρτιση σχεδίου εξυγίανσης που να εγγυάται τη βιωσιμότητα της εταιρείας. Όπως εμφαίνεται, η ΛΑΡΚΟ αδυνατεί να αποπληρώσει ακόμη και το τιμολόγιο Σεπτεμβρίου προς τη ΔΕΗ όπως αυτό διαμορφώθηκε στη βάση της νέας σύμβασης για την προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος η οποία αφενός περιορίζει το κόστος ενέργειας από τα 4 χιλιάδες δολάρια ανά τόνο στα 2.5 χιλιάδες δολάρια ανά τόνο, και αφετέρου ρυθμίζει ανεξόφλητες οφειλές παλαιότερων ετών ύψους 260 εκατομμυρίων ευρώ.

Η μη εμπρόθεσμη αποπληρωμή των τρεχόντων λογαριασμών ενδέχεται να οδηγήσει σε απώλεια της συνολικής ρύθμισης με την ΔΕΗ.

Επειδή η κατάρτιση ενός στρατηγικού σχεδίου εξυγίανσης της ΛΑΡΚΟ αποτελεί προϋπόθεση για την μελλοντική ανάπτυξη της εταιρίας ώστε αφενός να καταστεί βιώσιμη και αφετέρου να ενταχθεί στην Ελληνική Εταιρία Συμμετοχών και Περιουσίας,

Επειδή η ΛΑΡΚΟ συγκαταλέγεται στις 5 μεγαλύτερες εταιρίες παραγωγής σιδηρονικελίου στον κόσμο ελέγχοντας περίπου το 3% της ευρωπαϊκής αγοράς,

Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

• Ποια η πρόοδος στην κατάρτιση του νέου Επιχειρησιακού Σχεδίου (Business Plan) εντός του 2017 για το οποίο έχει δεσμευτεί η διοίκηση της ΛΑΡΚΟ αναθέτοντας την επεξεργασία στον οίκο Oliver Wyman με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής, την εξυγίανση και την ανάπτυξη της εταιρείας;

• Για ποιο λόγο δεν εφαρμόστηκε μέχρι σήμερα το ενιαίο μισθολόγιο ώστε κατά τη διαδικασία της εξυγίανσης μέσω της μισθολογικής αναδιάρθρωσης να διασφαλιστεί το σύνολο των θέσεων εργασίας επιτρέποντας ταυτόχρονα στην εταιρία να είναι ανταγωνιστική;

• Προτίθεστε να προσλάβετε ειδικούς συμβούλους ώστε να ολοκληρωθεί η 27ετής εκκαθάριση της παλαιάς ΛΑΡΚΟ και να ξεκαθαρίσει επιτέλους το ασαφές ιδιοκτησιακό καθεστώς το οποίο αποκλείει την πρόσβαση της εταιρίας σε δανεισμό;

• Με ποιο τρόπο προτίθεστε να επιλύσετε το ζήτημα των παράνομων κρατικών ενισχύσεων για τις οποίες υφίσταται ήδη εκκρεμής καταδίκη της εταιρίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;

• Ποιο το βραχυπρόθεσμο πλάνο ώστε να αντιμετωπισθούν τα προβλήματα ρευστότητας της ΛΑΡΚΟ όπως η τρέχουσα δυσκολία τήρησης των νέων συμβατικών υποχρεώσεων με τη ΔΕΗ ώστε να μην απωλεσθεί η ευνοϊκή ρύθμιση για τις παλαιότερες ανεξόφλητες οφειλές;

 

AirCanteen

Γίνε μέλος της κορυφαίας εταιρείας εστίασης!

Γίνε μέλος της κορυφαίας εταιρείας εστίασης!

Η AirCanteen, μια από τις ηγέτιδες εταιρείες εστίασης, αναζητά Πωλητές, Barista, Αποθηκάριους & Υπεύθυνους Καταστήματος για τα καταστήματά μας στα …


Οι δασμοί ως εργαλείο αποτροπής γεωπολιτικών ανακατατάξεων

Οι δασμοί ως εργαλείο αποτροπής γεωπολιτικών ανακατατάξεων

Η επιβολή δασμών από τον Trump σε πανηγυρικούς τόνους και η ανακήρυξή ως «ημέρα απελευθέρωσης» των ΗΠΑ …
Εκτοπισμένοι από την πλατεία, στα παγκάκια του Ληθαίου

Εκτοπισμένοι από την πλατεία, στα παγκάκια του Ληθαίου

Η ανάπλαση της Κεντρικής Πλατείας Τρικάλων έφερε αλλαγές και… μετακινήσεις. Οι ηλικιωμένοι της πόλης έφυγαν από τα γνώριμα παγκάκια τους …
Έφυγε από τη ζωή ο Χρήστος Πανάγος

Έφυγε από τη ζωή ο Χρήστος Πανάγος

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 69 ετών ο Τρικαλινός πολιτικός μηχανικός Χρήστος Πανάγος. Η κηδεία του θα τελεστεί τη …
Κυκλοφοριακή κίνηση και παρουσία πολιτών στο κέντρο των Τρικάλων τη Μεγάλη Τρίτη, με αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων, πεζούς στην αγορά και την Ελληνική Αστυνομία επί ποδός για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας.

Κίνηση στους δρόμους, στασιμότητα στην αγορά – Επί ποδός η ΕΛ.ΑΣ.

Μεγάλη Τρίτη στα Τρίκαλα: Αυξημένη κίνηση στο κέντρο, χαμηλός τζίρος στην αγορά. Επί ποδός η Ελληνική Αστυνομία για την κυκλοφοριακή …
Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.