Το επόμενο έτος, οι μεταφορείς στην Ευρώπη θα μπορούν να παραγγέλνουν εξ ολοκλήρου ηλεκτρικές εκδόσεις των βαρέων φορτηγών της Volvo. Αυτό σημαίνει ότι η Volvo Trucks θα προσφέρει στην Ευρώπη μια πλήρη γκάμα βαρέων φορτηγών με ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης από το 2021. Η μαζική μετάβαση της Volvo Trucks προς την ηλεκτροδότηση σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα εμπρός, στο δρόμο προς μεταφορές χωρίς ορυκτά καύσιμα.
Η Volvo Trucks εκτελεί τώρα δοκιμές των ηλεκτρικών βαρέων φορτηγών Volvo FH, Volvo FM και Volvo FMX, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στην Ευρώπη για εθνικές μεταφορές και σε αστικά εργοτάξια. Αυτά τα φορτηγά θα έχουν μικτό συνολικό βάρος έως 44 τόνους. Ανάλογα με τη διαμόρφωση της μπαταρίας, η αυτονομία τους μπορεί να φτάσει και τα 300 χλμ. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν τον επόμενο χρόνο και η μαζική παραγωγή τους θα ξεκινήσει το 2022. Αυτό σημαίνει ότι από το 2021 και μετά, η Volvo Trucks θα διαθέτει στην αγορά μια πλήρη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών στην Ευρώπη για δραστηριότητες διανομών, συλλογής απορριμμάτων, εθνικές μεταφορές και σε αστικά εργοτάξια.
“Με την ταχεία αύξηση του αριθμού των βαρέων ηλεκτρικών φορτηγών, θέλουμε να βοηθήσουμε τους πελάτες μας και τους αγοραστές μεταφορικών υπηρεσιών να επιτύχουν τους φιλόδοξους στόχους τους όσον αφορά τη βιωσιμότητα. Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε το βιώσιμο μέλλον του κλάδου μας”, λέει ο Roger Alm, Πρόεδρος της Volvo Trucks.
Η Volvo Trucks ξεκίνησε τη παραγωγή των Volvo FL Electric και Volvo FE Electric το 2019. Πρόκειται για ηλεκτρικά φορτηγά που προορίζονται για αστικές διανομές και συλλογή απορριμμάτων, κυρίως στην Ευρώπη. Στη Βόρειο Αμερική, οι πωλήσεις του Volvo VNR Electric, ενός φορτηγού εθνικών μεταφορών, θα ξεκινήσουν στις 3 Δεκεμβρίου 2020.
Τα ηλεκτρικά οχήματα για απαιτητικές και βαριές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων θα ακολουθήσουν μέσα σε αυτήν τη δεκαετία. Αυτά θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά φορτηγά καθώς και φορτηγά κυψελών καυσίμου με μεγαλύτερη αυτονομία. Η Volvo Trucks στοχεύει να ξεκινήσει τη διάθεση ηλεκτρικών φορτηγών που τροφοδοτούνται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου από τα μέσα αυτής της δεκαετίας. Ο στόχος της Volvo Trucks είναι ολόκληρη η γκάμα προϊόντων της να κινείται χωρίς ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2040.
“Για να μειώσουμε τον αντίκτυπο των μεταφορών στο κλίμα, πρέπει να προχωρήσουμε στην ταχεία μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας όπως ο ηλεκτρισμός. Αλλά οι προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση αυτής της μετάβασης, και κατά συνέπεια ο ρυθμός της μετάβασης, ποικίλλουν σημαντικά ανάλογα με τους μεταφορείς και την αγορά και εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες όπως οικονομικά κίνητρα, πρόσβαση σε υποδομές φόρτισης και είδος μεταφορικής δραστηριότητας”, εξηγεί ο Roger Alm.
Για το λόγο αυτό, οι περισσότερες μεταφορικές εταιρείες θα περάσουν σταδιακά στην ηλεκτρική λειτουργία. Στην πράξη, πολλές από αυτές θα διαθέτουν μικτό στόλο φορτηγών που θα κινούνται με διαφορετικά καύσιμα κατά τη διάρκεια μιας μεταβατικής περιόδου.
“Τα πλαίσιά μας είναι σχεδιασμένα να είναι ανεξάρτητα από το κινητήριο σύστημα του οχήματος. Οι πελάτες μας μπορούν να προμηθεύονται αρκετά φορτηγά Volvo του ίδιου μοντέλου, με τη μόνη διαφορά ότι μερικά θα είναι ηλεκτρικά και άλλα θα κινούνται με αέριο ή πετρέλαιο. Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, όπως το περιβάλλον του οδηγού, η αξιοπιστία και η ασφάλεια, όλα τα οχήματά μας πληρούν τα ίδια υψηλά πρότυπα. Οι οδηγοί θα πρέπει να αισθάνονται οικεία με τα οχήματά τους και να μπορούν να τα χρησιμοποιούν με ασφάλεια και αποδοτικότητα, ανεξάρτητα από το καύσιμο που χρησιμοποιούν”, λέει ο Roger Alm.
Από την οπτική γωνία της Volvo Trucks, η μετάβαση σε πιο βιώσιμες μεταφορές έχει να κάνει κυρίως με την όσο το δυνατόν πιο ομαλή μετάβαση για τους μεταφορείς, ώστε να μπορούν να αρχίσουν να προσαρμόζονται. Οι προσφερόμενες λύσεις πρέπει να αφορούν οχήματα μη ορυκτών καυσίμων και να επιτρέπουν στους μεταφορείς να επιτύχουν τα απαραίτητα επίπεδα κερδοφορίας και παραγωγικότητας.
Στέφανος Σιμωτάς