Τι θα γίνει με το σταθμό Καλαμπάκας
Δεν έχει τέλος το ξετύλιγμα του κουβαριού όσον αφορά τις ευθύνες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη με την ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων) να διαπιστώνει εκ των υστέρων ότι οι σταθμάρχες που εκπαιδεύτηκαν κατά τον ίδιο τρόπο με τον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας και τοποθετήθηκαν με μπλοκάκι παροχής υπηρεσιών, ότι δεν έχουν επαρκή εκπαίδευση. Για τον λόγο αυτό και αποφάσισαν οι εν λόγω σταθμάρχες να μην καταλαμβάνουν καίρια και κρίσιμα πόστα.
Τι θα συμβεί ωστόσο στον σταθμό της Καλαμπάκας μετά από αυτή την απόφαση, δεδομένου ότι ο έμπειρος σταθμάρχης έχει αποσυρθεί με σύνταξη και τη θέση έχει αναλάβει σταθμάρχης που σύμφωνα με πληροφορίες του Trikalanews.gr ανήκει στην κατηγορία στην οποία αναφέρεται η ΡΑΣ;
Μέχρι στιγμής, φαίνεται ότι δεν θα «απομακρυνθεί» κι αυτό για δύο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με τη φύση του σταθμού, μιας και δεν θεωρείται κρίσιμο πόστο αλλά από τις πιο απλές περιπτώσεις, ο δεύτερος έχει να κάνει προφανώς με το γεγονός ότι ο σταθμός δεν λειτουργεί μετά τα όσα συνέβησαν.
Τώρα όσον αφορά την απόφαση της ΡΑΣ, αναφέρεται το εξής: «με τα έως σήμερα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει, διαβλέπει ισχυρές ενδείξεις ότι ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε ο Διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΟΣΕ) σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα (σταθμάρχες – κλειδούχους) υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής.
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με σειρά ελέγχων που θα αναφερθούν στη συνέχεια, διερεύνησε τον κύκλο της εκπαίδευσης του Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας στον οποίο συμμετείχε ο σταθμάρχης που εμπλέκεται στο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2022 και διαπίστωσε ότι δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων του συγκεκριμένου κύκλου μαθητείας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις που καταγράφονται στον Οδηγό Σπουδών.
Η απόφαση για λήψη έκτακτων μέτρων
Ως εκ τούτου η Ολομέλεια της ΡΑΣ αποφάσισε ομοφώνως τη λήψη έκτακτων προσωρινών μέτρων λόγω σοβαρών ενδείξεων παράβασης συγκεκριμένων διατάξεων της σιδηροδρομικής νομοθεσίας, η μη τήρηση των οποίων ενέχουν άμεση, σοβαρή και επικείμενη απειλή για τη δημόσια ασφάλεια.
Με τα έκτακτα προσωρινά μέτρα η Αρχή υποχρεώνει μεταξύ άλλων το Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ Α.Ε να μην απασχολεί σε θέσεις κρίσιμων καθηκόντων το σύνολο των υποψήφιων σταθμαρχών οι οποίοι μετείχαν στο διερευνούμενο κύκλο εκπαίδευσης. Πρόκειται για το προσωπικό το οποίο σύμφωνα με τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού του ΟΣΕ, είχε προσληφθεί με δελτίο Παροχής Υπηρεσιών και μόνο δύο εξ αυτών είχαν μόνιμη υπαλληλική σχέση λόγω μετάταξης».