Το Hyundai Motor Group ανέπτυξε πρώτο παγκοσμίως την τεχνολογία μετάδοσης Active Shift Control (ASC). Η συγκεκριμένη καινοτομία βελτιστοποιεί την απόδοση μετάδοσης παρακολουθώντας τις μετατοπίσεις των γραναζιών 500 φορές ανά δευτερόλεπτο, ρυθμίζοντας με ακρίβεια την ταχύτητα περιστροφής του κιβωτίου ταχυτήτων σε γρηγορότερους χρόνους μετατόπισης. Η νέα τεχνολογία θα κάνει πρεμιέρα στο επερχόμενο Hyundai Sonata Hybrid και θα χρησιμοποιηθεί σε όλα τα μελλοντικά υβριδικά μοντέλα της Ηyundai.
Η τεχνολογία μετάδοσης ASC εφαρμόζει ένα νέο λογισμικό ελέγχου στη Μονάδα Υβριδικού Ελέγχου (HCU), η οποία στη συνέχεια ελέγχει τον ηλεκτροκινητήρα για να ευθυγραμμίσει τις ταχύτητες περιστροφής του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων μειώνοντας το χρόνο αλλαγής ταχυτήτων κατά 30%. Η τεχνολογία προσφέρει επίσης ομαλότερες αλλαγές παρά τους ταχύτερους χρόνους μετατόπισης.
“Η ανάπτυξη της πρώτης παγκοσμίως τεχνολογίας ASC είναι μια αξιοσημείωτη καινοτομία που ενσωματώνει τον ακριβή έλεγχο του ηλεκτροκινητήρα σε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων”, δήλωσε ο κ. KyoungJoon Chang, Vice President και Head of Powertrain Control System Group του Hyundai Motor Group. “Δεν θα βελτιώσει μόνο την οικονομία καυσίμου αλλά θα συντελέσει σε μια πιο διασκεδαστική οδηγική εμπειρία για τους πελάτες μας. ”
Καινοτομία: Εξέλιξη Ανεξάρτητου Λογισμικού Ελέγχου Εφαρμοσμένο σε Ηλεκτροκινητήρα
Τα συμβατικά υβριδικά οχήματα δεν διαθέτουν μετατροπείς ροπής, προκειμένου να βελτιωθεί περαιτέρω η οικονομία καυσίμου καθώς οι μετατροπείς ροπής χάνουν ενέργεια κατά τη διάρκεια της μετάδοσης. Αν και προσφέρει οικονομία καυσίμου, ένα τέτοιο σύστημα απαιτεί επίσης μεγαλύτερους χρόνους μετατόπισης για να εξασφαλίσει ομαλότερες αλλαγές ταχύτητας.
Η τεχνολογία ASC επιτρέπει στον ηλεκτροκινητήρα του υβριδικού συστήματος να ελέγχει επίσης τις αλλαγές ταχυτήτων εφαρμόζοντας νέο λογισμικό στη Μονάδα Υβριδικού Ελέγχου (Hybrid Control Unit – HCU) ώστε να μετριάσει τυχόν προβλήματα επιβραδύνοντας το χρόνο μετατόπισης. Η μονάδα HCU παρακολουθεί την ταχύτητα περιστροφής του κιβωτίου ταχυτήτων με έναν αισθητήρα εγκατεστημένο στο εσωτερικό του ηλεκτροκινητήρα που παρακολουθεί 500 φορές ανά δευτερόλεπτο συγχρονίζοντας γρήγορα την ταχύτητα περιστροφής με εκείνη του κινητήρα.
Με το συγχρονισμό, ο χρόνος μετατόπισης μειώνεται κατά 30% δηλ. από τα 500ms στα 350ms. Αυτό όχι μόνο βελτιώνει την απόδοση επιτάχυνσης του υβριδικού οχήματος και την οικονομία καυσίμου, αλλά και την ανθεκτικότητα του κιβωτίου ταχυτήτων, ελαχιστοποιώντας την τριβή κατά την αλλαγή ταχύτητας.
Στέφανος Σιμωτάς