Άρθρα – Απόψεις

Η ενδοεπικοινωνία μεταξύ των δημοσίων υπηρεσιών ως ενδεδειγμένη λύση για την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας

3 Jun 2024

Άρθρο του εκπαιδευτικού Γεώργιου Τσιάκαλου

Πολύ κουβέντα γίνεται τα τελευταία χρόνια για τη γραφειοκρατία που συναντούμε στις δημόσιες υπηρεσίες λες και είναι στη μοίρα μας να μην μπορούμε να απεγκλωβιστούμε απ’ αυτή την κατάσταση που μας δημιουργεί επιπλέον άγχος και δοκιμάζει τις αντοχές μας συχνά πυκνά.

Βήματα πραγματοποιήθηκαν στο παρελθόν με τη σταδιακή μηχανοργάνωση των δημοσίων υπηρεσιών και την αυτεπάγγελτη αναζήτηση ορισμένων δικαιολογητικών.

Η ελληνική πολιτεία, πριν μερικά χρόνια, προχώρησε στη δημιουργία των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών που αποτέλεσαν μια πραγματική καινοτομία για την ελληνική πραγματικότητα. Με την εκχώρηση αρμοδιοτήτων στα Κ.Ε.Π. γνωρίσαμε πραγματικά τη χρησιμότητά τους και τη διευκόλυνση των πολιτών σε διάφορα θέματα που ως τότε έπρεπε να επιδείξουν αυτοσυγκράτηση κι υπομονή ανεξάντλητη.

Οι πολίτες έχουν σήμερα στη διάθεσή τους νέα εργαλεία μέσω ηλεκτρονικών σελίδων καταχώρησης στοιχείων αλλά και την αποστολή βεβαιώσεων και πιστοποιητικών ηλεκτρονικά.

Καλούμαστε όμως ακόμη να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο της γραφειοκρατίας το οποίο προβληματίζει έντονα όλους τους πολίτες και δικαίως αναζητούνται λύσεις! Και για να βρεθούν λύσεις θα πρέπει να αντιμετωπίσει κανείς το πρόβλημα στη ρίζα του. Θα πρότεινα τα εξής:

  1. Ταχύτατη ψηφιοποίηση όλου του αρχείου που βρίσκεται ταξινομημένο σε ράφια και σε ντουλάπια πολλών δημοσίων υπηρεσιών ανά έτος και αντικείμενο. Η ψηφιοποίηση θα διατηρήσει το έντυπο αρχείο άθικτο προς χρήση αυτού και μελλοντικά.
  2. Η έκδοση των πιστοποιητικών και των βεβαιώσεων να γίνεται μόνον σε ηλεκτρονική μορφή και να αποστέλλεται ηλεκτρονικά στους ενδιαφερόμενους.
  3. Η λύση που μπορεί να αποτελέσει πραγματική καινοτομία θα μπορούσε να είναι η ενδοεπικοινωνία μεταξύ διαφορετικών δημοσίων υπηρεσιών έτσι ώστε κάποιες δημόσιες υπηρεσίες να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες άλλων υπηρεσιών για τους πολίτες για να μειώνεται τόσο ο χρόνος αναμονής του πολίτη, αλλά και να λάβουν ένα τέλος οι συνεχείς επισκέψεις των άμεσα ενδιαφερόμενων πολιτών στην ίδια δημόσια υπηρεσία.

Έτσι θα επιτευχθεί η διασταύρωση εκείνων των πληροφοριών που απαιτούνται την ώρα της συναλλαγής κατά τις διατάξεις λειτουργίας μιας υπηρεσίας και δεν θα υποχρεώνεται ο πολίτης να προσκομίζει δικαιολογητικά που για να τα συγκεντρώσει χρειάζεται χρόνο και αναμονή σε άλλες υπηρεσίες.

Σήμερα που οι εφαρμογές της πληροφορικής και τα σύγχρονα εργαλεία μάς δίνουν απεριόριστες δυνατότητες.

Θα ήταν τραγικό λάθος να μην τις εκμεταλλευτούμε προς όφελος του κοινωνικού συνόλου βάζοντας έτσι τις βάσεις για ένα καλύτερο αύριο.

Trikalanews
Author: Trikalanews

Σε πορτοκαλί το κτίριο της Περιφέρειας Θεσσαλίας για την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών

Σε πορτοκαλί το κτίριο της Περιφέρειας Θεσσαλίας για την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας συμμετέχει στις δράσεις ευαισθητοποίησης για την Παγκόσμια Ημέρα Εξάλειψης της Βίας κατά των Γυναικών, …
Η Σάϊκα Ευρυτανίας εορτάζει τον Άγιο Στυλιανό

Η Σάϊκα Ευρυτανίας εορτάζει τον Άγιο Στυλιανό

Η Ιστορική Ιερά Μονή  Αγίας Τριάδος, που βρίσκεται στην Σάϊκα Ευρυτανίας – Δήμος Αγράφων (υπό την πνευματική δικαιοδοσία της Ιεράς …
Πρωτιά για μαθήτριες του 7ου Πειραματικού Γυμνασίου Τρικάλων στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Θεάτρου

Πρωτιά για μαθήτριες του 7ου Πειραματικού Γυμνασίου Τρικάλων στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Θεάτρου

Μαθήτριες του 7ου Πειραματικού Γυμνασίου Τρικάλων κερδίζουν το 1ο βραβείο στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Συγγραφής …
Πολιτικές και δράσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας κατά των γυναικών

Πολιτικές και δράσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας κατά των γυναικών

Έναν απολογισμό των δράσεων των υπουργείων Οικογένειας και Κοινωνικής Συνοχής, Προστασίας του Πολίτη και Δικαιοσύνης παρουσίασαν οι αρμόδιοι υπουργοί …