Η ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης αποτελεί προϋπόθεση για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων της νέας γενιάς, την ενίσχυση του μορφωτικού επιπέδου των νέων και τη δημιουργία νέων επαγγελματικών προοπτικών αλλά και τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών στη μόρφωση των μαθητών σε όλη την επικράτεια.
Η δημόσια εκπαίδευση ως βασικός πυλώνας διασφάλισης ίσων ευκαιριών στην προόδο και στην επαγγελματική αποκατάσταση κι εξέλιξη των πολιτών είναι αναγκαίο να χρηματοδοτείται από το κράτος γενναία με πρόβλεψη σταδιακής αύξησης της κρατικής χρηματοδότησης για την κάλυψη των αναγκών τόσο στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση όσο και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η ανάγκη για αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης σχετίζεται με τον εκσυγχρονισμό του διδακτικού υλικού, ιδιαίτερα των ψηφιακών μέσων που είναι απαραίτητος στην ψηφιακή εποχή, αλλά και για την ανέγερση σύγχρονων σχολικών κτηρίων που θα πληρούν όλες τις προϋποθέσεις αντισεισμικής προστασίας. Παράλληλα είναι αναγκαία η αύξηση της χρηματοδότησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην εποχή της έρευνας και της τεχνητής νοημοσύνης. Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό ό,τι τα αποτελέσματα σε όλους τους επιστημονικούς τομείς αναβαθμίζουν την κατάρτιση των νέων πτυχιούχων και προσφέρουν νέες γνώσεις αναγκαίες στη σύγχρονη εποχή που με ιλιγγιώδη ταχύτητα δημιουργεί νέες επαγγελματικές δυνατότητες!
Παράλληλα είναι αναγκαία η διατήρηση του σχολείου της γειτονιάς για να αποφεύγεται η μετακίνηση των μαθητών σε απομακρυσμένες περιοχές, αλλά και η λειτουργία των ολιγοθέσιων σχολικών μονάδων στην ύπαιθρο με το αναγκαίο διδακτικό προσωπικό. Αναγκαία είναι επίσης η πρόβλεψη στον κρατικό προϋπολογισμό για την έναρξη επιμορφώσεων των εκπαιδευτικών.
Στο πλαίσιο αναβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης απαιτείται επίσης η κάλυψη όλων των κενών που παρατηρούνται στις σχολικές μονάδες και των δύο βαθμίδων, με την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς, με τον αναγκαίο αριθμό προσλήψεων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, τη στελέχωση με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό σε όλες τις δομές, την έγκριση νέων αιτημάτων για Τμήματα ‘Ενταξης, την τοποθέτηση των αναγκαίων εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τις διαγνώσεις, στην παράλληλη στήριξη των μαθητών, τον διορισμό ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε κάθε σχολική μονάδα. Οι παραπάνω τομές είναι απαραίτητες για την αποτελεσματικότερη λειτουργία των σχολικών μονάδων σε όλες τις βαθμίδες και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Τσιάκαλος Γεώργιος