Δεν παρελαύνουν απλά εδώ κομματικά στελέχη, βουλευτές μας να αναπαράγουν τον ίδιο ξύλινο πολιτικό λόγο. Δίνουν το βήμα στην κοινωνία των πολιτών, σε επιστήμονες, σε στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, συνδιαμορφώνουμε από κοινού το προγραμματικό λόγο της Νέας Δημοκρατίας για την επόμενη μέρα. Γιατί, ναι, η Νέα Δημοκρατία θα είναι η δύναμη που θα οδηγήσει την Ελλάδα στην έξοδο από αυτό το αδιέξοδο που δυστυχώς έχουμε περιέλθει.
Θέλω και εδώ από τη Λάρισα να εκφράσω τα συλλυπητήριά μου στους συγγενείς των θυμάτων, την αμέριστη στήριξή μας σε όλους τους συμπολίτες μας στη Δυτική Αττική, στη Μάνδρα, στη Νέα Πέραμο που επλήγησαν από μια πρωτοφανή φυσική καταστροφή. Είπα και πριν από δύο μέρες ότι εμείς δεν είμαστε στην κατηγορία αυτών που με αφορμή μια μεγάλη εθνική τραγωδία θα σηκωθούμε όρθιοι να κουνήσουμε το δάχτυλο, δε θα καταγγείλουμε αβασάνιστα τους κυβερνητικούς για τις ευθύνες που έχουν.
Τα ερωτήματα αυτά είναι πολύ συγκεκριμένα: Γιατί δεν ολοκληρώθηκαν εντός του χρονοδιαγράμματος που έθετε η ευρωπαϊκή οδηγία τα σχέδια διαχείρισης πλημμυρών; Δυόμισι χρόνια είχε η σημερινή Κυβέρνηση να τα ολοκληρώσει, ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί. Τα σχέδια αυτά στην πλήρη τους ανάπτυξη θα μπορούσαν εύκολα να μας υποδείξουν τις περιοχές εκείνες στις οποίες απειλούνται περισσότερο από τέτοια πλημμυρικά φαινόμενα συγκεκριμένες λύσεις για την αντιμετώπισή τους.
Τι ακριβώς πήγε λάθος και δεν ειδοποιήθηκαν οι κάτοικοι γι’ αυτό ακριβώς που πραγματικά συνέβη;
Διότι η Κυβέρνηση αυτή και ο ίδιος ο πρωθυπουργός ήταν απόντες από τις μεγάλες φυσικές καταστροφές, αλλά και από τις υπόλοιπες καταστροφές που χτύπησαν τη χώρα τους τελευταίους μήνες. Ο πρωθυπουργός ήταν απών από τις πυρκαγιές. Επιθεώρησε μόνο – με πολύ μεγάλη καθυστέρηση – από αέρος. Ήταν τελείως απών από την μεγάλη οικολογική καταστροφή η οποία έπληξε τον Σαρωνικό – πριν από λίγες εβδομάδες – και η οποία προκάλεσε πολύ μεγάλη οικονομική, αλλά και οικολογική ζημιά στην ευρύτερη περιοχή.
Είναι μια δύσκολη, περίπλοκη και γραφειοκρατική υπόθεση η οποία όμως πρέπει να τυγχάνει της στήριξης όλων των πολιτικών δυνάμεων και βεβαίως του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος το οποίο είναι η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή δύναμη σήμερα στην Ε.Ε. και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Οι ευθύνες λοιπόν θα διερευνηθούν, διότι δυστυχώς και σε αυτήν την περίπτωση περισσεύουν τα μεγάλα λόγια, οι αλληλοκατηγορίες, αλλά και κάποια θλιβερά επικοινωνιακά σόου τα οποία είδα και σήμερα το πρωί στην τηλεόραση. Αυτό το οποίο λείπει όμως – για άλλη μια φορά – είναι το πολιτικό θάρρος ανάληψης της πολιτικής ευθύνης. Και τα θύματα αυτής της τραγωδίας, αλλά και όλοι όσοι επλήγησαν αξίζουν κάτι καλύτερο, από αυτήν την αντιμετώπιση.
Στον χώρο, ο οποίος υποτίθεται ότι θα έπρεπε να είναι ο καλύτερα φυλασσόμενος χώρος στην Ελλάδα: Στο Πεντάγωνο. Μπήκαν, βγήκαν, κανείς δεν τους ρώτησε τι έκαναν, καμία προσαγωγή δεν έγινε. Αυτές είναι οι τραγικές επιπτώσεις μιας πολιτικής ανοχής σε έναν χώρο ο οποίος χαρακτηρίζεται ως αντιεξουσιαστικός και ο οποίος έχει εκλεκτικές συγγένειες με αυτήν την Κυβέρνηση. Ένας χώρος που συστηματικά παραβιάζει το νόμο, που προβαίνει στην άσκηση πολιτικής βίας, ο οποίος μέσα από το δημόσιο λόγο εκθειάζει τρομοκράτες και τους χαρακτηρίζει ως «επαναστάτες».
Και όταν λέω για ζωές, είμαι πολύ συγκεκριμένος, χθες είχαμε το ανατριχιαστικό συμβάν, δεν ξέρω πόσοι από σας είχατε την ευκαιρία να το δείτε το βίντεο στο διαδίκτυο: Μια γυναίκα η οποία έτυχε να βρεθεί εκεί χτυπήθηκε από μια φωτοβολίδα από πυροσωλήνα, η οποία εκτοξεύτηκε με σκοπό, δεν ξέρω, να τραυματίσει, να σκοτώσει.
Κάποιοι της δένουν τα χέρια και κάποιοι θέλουν την Ελληνική Αστυνομία απούσα από τα Εξάρχεια και από άλλους χώρους ανομίας. Εμείς λοιπόν αυτό θα το αλλάξουμε, είναι προσωπική δέσμευσή μου, είναι η ελάχιστη δέσμευση σε όλους τους Έλληνες πολίτες, οι οποίοι περιμένουν από την εκάστοτε Κυβέρνησή τους – πάνω από όλα – να τους εξασφαλίζει την ασφάλεια τους, της δυνατότητα του ανθρώπου να πηγαίνει στη δουλειά του, του ηλικιωμένου να βγάλει βόλτα το εγγόνι του, του επιχειρηματία να ανοίξει το κατάστημά του χωρίς να φοβάται ότι κάποιος θα του το σπάσει ή κάποιος μπορεί να μπει μέσα να τον ληστέψει.
Για το πώς θα αποκτήσουμε ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά πραγματικά, για το πώς θα διεκδικήσουμε τη θέση που μας αξίζει στις διεθνείς αγορές.
Ερχόμενος στη Λάρισα και αυτήν τη φορά θυμήθηκα μία ομιλία την οποία είχα κάνει το 2005 ή το 2006 στην Αγιά σε μία κοπή πίτας που είχα προσκληθεί από την Τοπική Οργάνωση. Ήμουν τότε ακόμα ένας απλός βουλευτής και είχα μιλήσει τότε με πάθος σε μία κομματική οργάνωση για την ανάγκη να αλλάξει ο χαρακτήρας του πρωτογενούς τομέα και από μία λογική ενός πρωτογενούς τομέα ο οποίος θα ρίχνει όλο το βάρος στις επιδοτήσεις να πάμε στην παραγωγή ανταγωνιστικών προϊόντων που θα βρουν τη θέση που τους αξίζει στα ράφια του εσωτερικού και του εξωτερικού. Λυπάμαι, πέρασαν 10 χρόνια από τότε και η συζήτηση αυτή σήμερα είναι περισσότερο παρά ποτέ επίκαιρη.
Δεν χρειάζεται να σας θυμίσω, το γνωρίζετε καλά, ποιοι είναι οι πραγματικοί βαθμοί απορρόφησης από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης. Πόσα χρήματα, με εξαίρεση τις συνηθισμένες αποζημιώσεις, έχουν πάει πραγματικά στους αγρότες, κυρίως για τις καινοτόμες δράσεις του προγράμματος αγροτικής ανάπτυξης. Όπως δεν χρειάζεται νομίζω να σας θυμίσω και ποιες ήταν συνολικά οι υποσχέσεις τις οποίες έδινε ο κ. Τσίπρας στους αγρότες και τους κτηνοτρόφους εδώ στη Θεσσαλία όταν διεκδικούσε την εκλογική του νίκη το 2014 σε αυτό το απίστευτο κρεσέντο λαϊκισμού.
Είχε υποσχεθεί φτηνό αγροτικό πετρέλαιο, μειωμένα τιμολόγια στη Δ.Ε.Η., ρύθμιση αγροτικών χρεών, δημόσια αγροτική τράπεζα, ατομικό αφορολόγητο 12.000 ευρώ, φοροαπαλλαγή για πενταετία για νέους αγρότες. Φυσικά, τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε πράξη και οι αγρότες γνωρίζουν πολύ καλά, γιατί είναι και αυτοί θύματα της υπερφορολόγησης και της αύξησης των εργοδοτικών εισφορών. Και γνωρίζουν σήμερα καλύτερα από οποιονδήποτε πότε ήταν καλύτερα τα πράγματα για αυτούς, το 2014 ή το 2017 και πότε το δικό τους εισόδημα ήταν σε καλύτερη κατάσταση.
Δεν μπορούμε, θα το ξαναπώ, το έχω πει πολλές φορές εδώ από τη Θεσσαλία, δεν μπορούμε να πάμε μακριά εάν δεν δημιουργήσουμε ένα καινούριο πλαίσιο και μια καινούρια λογική για τα συνεργατικά σχήματα και για τις ομάδες παραγωγών. Δεν έχουμε ούτε το μέγεθος, ούτε τη δυνατότητα ο κάθε παραγωγός, ο κάθε αγρότης, ο κάθε κτηνοτρόφος να μπορεί να ανταγωνιστεί μόνος του σε αυτόν τον κόσμο ο οποίος είναι σκληρά ανταγωνιστικός και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις που οι πελάτες του εσωτερικού ή του εξωτερικού θέτουν.
Αναφέρομαι, όμως, και σε γενναία φορολογικά κίνητρα τα οποία θα ευνοούν τις Ενώσεις παραγωγών και θα ωθούν στην ουσία περισσότερους παραγωγούς, αγρότες, κτηνοτρόφους, να περνάνε την οικονομική τους δραστηριότητα μέσα από τέτοιες Ενώσεις. Αυτό είναι μονόδρομος. Είναι ο κεντρικός πυλώνας της πολιτικής μας για τον πρωτογενή τομέα και αποτελεί και απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσουμε να συνδέσουμε τον πρωτογενή τομέα με τη βιομηχανία τροφίμων, που είναι το επόμενο στάδιο στην εφοδιαστική αλυσίδα, έτσι ώστε να έχουμε περισσότερες καθετοποιημένες μονάδες, που να μπορούν να πετυχαίνουν οικονομίες κλίμακος και λογικά κόστη.
Αλλά από ένα σημείο και πέρα είναι και η δουλειά και η αρμοδιότητα όλων των εμπλεκόμενων φορέων να μπορούν να καθίσουν ,επιτέλους, στο ίδιο τραπέζι και να συνεννοηθούν με γνώμονα το ευρύτερο καλό. Ευρύτερο καλό σε αυτήν την περίπτωση είναι ο τρόπος με τον οποίον θα μπορέσουμε να ανοίξουμε καινούριες αγορές και να προωθήσουμε ένα προϊόν στο οποίο ήδη υπάρχει ζήτηση και για το οποίο ήδη υπάρχουν προστατευμένες αγορές, ειδικά εντός της Ευρώπης.
Να διασφαλίσουμε την ποιότητα του προϊόντος. Επιμένω πάρα πολύ σε αυτό και νομίζω ότι όλοι γνωρίζετε εδώ ακριβώς σε τι αναφέρομαι και αυτός ακριβώς πρέπει να είναι ο ρόλος αυτών των διεπαγγελματικών ενώσεων.
Η πρότασή μας επίσης είναι πως από την στιγμή που έχουμε ψηφισμένο αφορολόγητο, το οποίο από το 2020 θα κατέβει κάτω από τα 6.000 ευρώ, να έχουμε έναν εισαγωγικό φορολογικό συντελεστή για εισοδήματα μέχρι τις 10.000 για ελεύθερους επαγγελματίες, μισθωτούς και αγρότες ύψους 9%.
Αποδίδω ιδιαίτερη σημασία σε αυτήν την φορολογική μεταρρύθμιση, την οποία θα το πω για άλλη μία φορά, τη συνοδεύουμε από μία ουσιαστική και αποτελεσματική προσπάθεια εξυγίανσης του δημόσιου τομέα και καλύτερης αξιοποίησης των δαπανών που κάνει το Κράτος. Θα έρθω στη συνέχεια λίγο στα ζητήματα αυτά, όταν συζητήσουμε τα ζητήματα τα οποία αφορούν την τοπική αυτοδιοίκηση.
Άκουσα μια πολύ ενδιαφέρουσα και πολύ ωραία επιτυχημένη ιστορία ενός νέου αγρότη, ο οποίος συμμετείχε στο πρώτο πάνελ, αλλά λυπάμαι που θα το πω, αυτές οι ιστορίες εξακολουθούν να παραμένουν η εξαίρεση. Δεν είναι ο κανόνας. Πρέπει να γίνουν όμως ο κανόνας, γιατί πρέπει να καταλάβουν τα νέα μας παιδιά ότι έχουν τύχη και μέλλον αν γυρίσουν στον τόπο τους και αν ασχοληθούνε με τη γη, με τη γεωργία, με την κτηνοτροφία, αλλά με έναν τρόπο διαφορετικό από αυτόν τον οποίο μπορεί να είχαν συνηθίσει οι παππούδες και οι πατεράδες τους. Και αυτό, βέβαια, μας φέρνει και σε ένα ζήτημα, το οποίο εγώ προσωπικά αποδίδω πάρα πολύ μεγάλη σημασία και αυτό αφορά στο ρόλο της τεχνολογίας για τη βελτίωση της παραγωγικότητας της ελληνικής γεωργίας και της κτηνοτροφίας.
H τεχνολογία μπορεί και πρέπει να μας λύσει πάρα πολλά από αυτά τα προβλήματα και πρωτογενής τομέας είναι έτοιμος για ένα πραγματικό άλμα παραγωγικότητας, υπό την προϋπόθεση ότι θα αξιοποιήσουμε τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας για να βελτιώσουμε την παραγωγικότητά του.
Έχει επιδεινωθεί από την αλόγιστη χρήση του νερού για γεωργικές παραγωγές, έχει επιδεινωθεί από το γεγονός ότι τα αρδευτικά μας δίκτυα είναι σε κακά χάλια αυτή τη στιγμή και χάνεται πάρα πολύ νερό, το οποίο θα έπρεπε να έχει αξιοποιηθεί. Kαι, βέβαια, έχει επιβαρυνθεί από το γεγονός ότι μια σειρά από σημαντικά έργα υποδομής στη Θεσσαλία για τη καλύτερη διαχείριση του νερού, δυστυχώς δεν έγιναν και πρέπει να γίνουν ακόμα στο μέλλον.
Ολοκλήρωση της Μεσοχώρας. Ολοκλήρωση του φράγματος στις Συκιές και μερική – όχι εκτροπή, να τον αφήσουμε αυτόν τον όρο παρακαλώ στην άκρη – λελογισμένη μεταφορά νερού ύψους 250 εκατομμυρίων κυβικών το χρόνο, ανάλογα με τις κλιματολογικές συνθήκες και ανάλογα με τις μελέτες που θα γίνουν σχετικά με τη λεκάνη απορροής του Αχελώου. Ναι, αυτή είναι μία πρόταση την οποία μπορούμε να συζητήσουμε και να κοιτάξουμε να ξεπεράσουμε και τα νομικά εμπόδια, τα οποία κρατούνε αυτό το έργο πίσω.
Ρωτούσαν ποια είναι τα σημαντικά έργα τα οποία πρέπει να γίνουν. Τα ανακοίνωναν με πολύ μεγάλη ευκολία στη συνέχεια. Αποσπούσαν ένα εφήμερο χειροκρότημα από τους παρευρισκόμενους, μέχρι που διαπίστωναν στην πορεία και στη συνέχεια, αυτοί οι οποίο πίστεψαν αυτές τις εξαγγελίες, ότι τα έργα αυτά δεν μπορούσαν να γίνουν, για πολλούς και διαφόρους λόγους.
Είναι εδώ ο Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος ως αρμόδιος Υπουργός τότε είχε κάνει μία πολύ μεγάλη προσπάθεια να ξεμπλοκάρει όλα αυτά τα έργα και το είχε καταφέρει. Και τα έργα θα είχαν ολοκληρωθεί πολύ νωρίτερα και με πολύ χαμηλότερο κόστος, εάν δεν είχε μεσολαβήσει το καταστροφικό πρώτο εξάμηνο του 2015, το οποίο έβγαλε όλα τα έργα από τον προγραμματισμό τους.
Και κατέληξαν τα έργα αυτά να στοιχίσουν στον Έλληνα φορολογούμενο 500 εκατομμύρια περισσότερο από ότι θα στοίχιζαν εάν δεν είχε μεσολαβήσει ο κύριος Βαρουφάκης και ο κύριος Τσίπρας. Και έρχεται η Κυβέρνηση και λέει: «Μα μου ζητούσαν οι εργολάβοι 1,2 δις και εγώ τους έδωσα μόνο 500, άρα ο Έλληνας φορολογούμενος είναι κερδισμένος». Όχι φίλες και φίλοι. Ο Έλληνας φορολογούμενος είναι χαμένος κατά 500 εκατομμύρια, διότι αυτό είναι το πρόσθετο κόστος το οποίο πληρώσαμε όλοι μας, όλοι εσείς οι Έλληνες φορολογούμενοι για την καθυστέρηση και την τραγική οικονομική επιβάρυνση, δυστυχώς, την οποία προκάλεσε στη χώρα οι πολιτικές του πρώτου εξαμήνου του 2015.
Είναι το ευκολότερο πράγμα να εξαγγέλλει κανείς έργα χωρίς να γνωρίζει από πού θα βρεθούν τα λεφτά. Ή να εξαγγέλλει έργα – προσέξτε – τα οποία γίνονται τελικά με τέτοιον τρόπο ώστε να είναι ημιτελή. Και γιατί είναι ημιτελή; Διότι αντί να δούμε το έργο σφαιρικά και συνολικά βλέπουμε ένα κομμάτι του διότι το Υπουργείο Υποδομών μπορεί να ενδιαφέρεται να φτιάξει ένα δρόμο αλλά ποιος ακολουθεί με τα όμβρια; Πολλές φορές φτιάχνουμε λοιπόν το δρόμο – το έχουμε δει πάρα πολλές φορές ειδικά στη δυτική Αθήνα – και τα όμβρια περισσεύουν διότι πολύ απλά κανείς δεν είδε το έργο στο συνολικό του σχεδιασμό.
Διότι θέλω να πω μια κουβέντα για αυτό. Η λογική του κλασικού δημόσιου έργου για το οποίο βγαίνουν κάποια τεύχη με πάρα πολύ μεγάλη λεπτομέρεια, μετά παίρνει πάρα πολύς χρόνος για να προκηρυχθούν, γίνονται ενστάσεις, μειοδοτεί τελικά κάποιος ο οποίος πολύ συχνά δεν μπορεί καν να το εφαρμόσει είναι μια λογική η οποία σιγά-σιγά ανήκει στο παρελθόν.
Το αντίθετο θα σας έλεγα. Αναφέρω ένα παράδειγμα μόνο σημαντικών έργων υποδομής τα οποία εντάσσονται στον εθνικό σχεδιασμό και αφορούν τα έργα διαχείρισης των απορριμμάτων. Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι υπάρχουν Περιφέρειες οι οποίες έχουν προχωρήσει στην περιφερειακή διαχείριση των απορριμμάτων. Και υπάρχουν και Περιφέρειες, όπως η Αττική όπου τα μεγάλα έργα συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση διαχείρισης απορριμμάτων σε συνεργασία με τους ιδιώτες πάγωσαν, σταμάτησαν τελείως επειδή κάποιοι είχαν άλλες ιδεοληψίες και θεωρούσαν ότι τα σκουπίδια μπορούμε όλα να τα διαχειριστούμε σε τοπικό επίπεδο.
Αυτό ήταν εγκληματικό λάθος, που θα το βρούμε μπροστά μας και αυτό είναι ένα παράδειγμα έργου το οποίο μπορεί και πρέπει να γίνει με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα χρησιμοποιώντας βέλτιστες τεχνικές και με το μικρότερο δυνατό κόστος για τους φορολογούμενους.
Για να σας το εξηγήσω πάρα πολύ απλά, αυτό το οποίο πρέπει και μπορεί να κάνει η χώρα μας δεν είναι απλά να χρησιμοποιεί τον Πειραιά ή τα άλλα της λιμάνια ως μια πύλη εισόδου για να μεταφέρονται στη συνέχεια προϊόντα κάπου αλλού αλλά να τα χρησιμοποιήσει ώστε να συναρμολογούνται τελικά στην Ελλάδα προϊόντα τα οποία θα κατευθυνθούν προς τις ευρωπαϊκές αγορές.
Γιατί να γίνεται αυτό στη Σλοβακία, στην Τσεχία, στην Ουγγαρία και να μην γίνεται στην Ελλάδα; Θέλω να τονίσω ότι η Νέα Δημοκρατία είχε ψηφίσει ένα νόμο για τα logistics, τον 4302, εξαιρετικά σύγχρονο που απλοποιούσε πάρα πολύ τις διαδικασίες για δημιουργία τέτοιων εμπορευματικών χώρων, ο οποίος ουδέποτε, δυστυχώς, εφαρμόστηκε και αυτός από τη σημερινή Κυβέρνηση διότι κανείς δεν μπήκε στον κόπο να εκδώσει τις υπουργικές αποφάσεις και κανείς πραγματικά δεν τον πίστεψε.
Και σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος επενδύει σημαντικούς πόρους σε αυτά τα δίκτυα χρειάζεται και υποστήριξη κυρίως για να καλυφθεί η περιφερειακή Ελλάδα. Και να καλυφθούν οι απομακρυσμένες περιοχές οι οποίες κινδυνεύουν αν δεν έχουν πρόσβαση σε τέτοια δίκτυα να βρεθούν σε καθεστώς ψηφιακής φτώχειας και αναλφαβητισμού.
Και αυτό είναι κάτι το οποίο δεν πρόκειται εμείς να το επιτρέψουμε διότι η πρόσβαση σε ποιοτικά δίκτυα τηλεπικοινωνιών, γρήγορα δίκτυα τηλεπικοινωνιών θα πρέπει να έχουν σήμερα όλες οι Ελληνίδες, όλοι οι Έλληνες, όλες οι επιχειρήσεις. Και τα δίκτυα είναι τόσο σημαντικά διότι μπορεί σε πέντε-δέκα χρόνια να διαπιστώνουμε ότι δεν χρειάζεται καν να μεταφέρουμε προϊόντα γιατί μπορεί μέσα από τεχνολογίες όπως το 3d printing, η εκτύπωση αντικειμένων να μπορούν να τα φτιάχνουμε στην κυριολεξία στο σπίτι μας.
Δυστυχώς, λυπάμαι που θα το πω, είναι ακριβώς αυτό το οποίο κάνει η σημερινή Κυβέρνηση. Είτε μονιμοποιώντας, επιχειρώντας μάλλον να μονιμοποιήσει συμβασιούχους οι οποίοι δεν πρέπει να μονιμοποιηθούν είτε υποχρεώνοντας τους δήμους να προσλάβουν περισσότερο προσωπικό από ότι χρειάζονται, είτε σταματώντας πειθαρχικούς ελέγχους τους οποίους εγώ είχα ξεκινήσει ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, απλά για να κλείσουμε το μάτι και να γίνουμε αρεστοί σε κάποιους δημάρχους ή σε κάποια στελέχη της Δευτεροβάθμιας Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.
Καταρχάς να σπάσουμε αυτόν τον βραχνά γραφειοκρατίας ο οποίος δεν επιτρέπει πολύ συχνά στους δημάρχους και στους περιφερειάρχες απλά να κάνουν τη δουλειά τους και έχουμε «ιστορίες για αγρίους» με έργα τα οποία καθυστερούν αδικαιολόγητα, με πόρους οι οποίοι υπάρχουν, με αδειοδοτικές διαδικασίες οι οποίες πηγαινοέρχονται, γίνονται μπαλάκι μεταξύ της αιρετής Περιφέρειας, της αποκεντρωμένης Περιφέρειας. Να σας δώσουμε με άλλα λόγια τη δυνατότητα και τα εργαλεία να κάνετε τη δουλειά σας καλύτερα.
Είστε εξάλλου υπόλογοι στους δημότες σας, στους πολίτες οι οποίοι ψηφίζουν για το δεύτερο βαθμό Αυτοδιοίκησης, σε αυτούς λογοδοτείτε και αυτοί τελικά θα σας κρίνουν. Όμως με συνθήκες διαφάνειας. Σε αυτό θα επιμείνω. Δεν θέλω το κεντρικό Κράτος να ελέγχει τη σκοπιμότητα των δαπανών σας. Θα ελέγχει τη νομιμότητα, ναι με τρόπο, ενδεχομένως πιο απλό. Τη σκοπιμότητα, όμως, θα την κρίνετε εσείς και θα σας κρίνουν τελικά οι δημότες σας για τα έργα τα οποία θα επιλέξετε να κάνετε.
Πέρασε, πια, νομίζω, η εποχή όπου για να κάνουμε το χατίρι του κάθε δημάρχου μπορεί να θέλουμε να του φτιάξουμε μια πλατεία εδώ και μια πλατεία εκεί, αυτά δυστυχώς οδήγησαν σε ένα βαθμό και στις καταστροφές που σήμερα βιώνουμε στη δυτική Αττική.Αυτές τις λογικές πρέπει πια ξεκάθαρα να τις αφήσουμε πίσω μας.
Εάν η αποκομιδή μπορεί να γίνει πιο φτηνά από τον ιδιωτικό τομέα και καλύτερα από τον ιδιωτικό τομέα θα πρέπει ο κάθε δήμαρχος να διερευνήσει αυτή τη δυνατότητα. Αρκετά πια με τις αγκυλώσεις και με τους εκβιασμούς της κάθε συντεχνίας που μπορεί τελικά να δουλεύουν μόνο προς όφελος δικό τους αλλά όχ
Διαβάστε επίσης
Διαβάστε τις Ειδήσεις σήμερα και ενημερωθείτε για τα πρόσφατα νέα.
Ακολουθήστε το trikalanews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις