Στον υψηλό Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) που βαρύνει τα πετρελαιοειδή προϊόντα αναφέρεται σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).
Αναλυτικά, στην ανακοίνωση επισημαίνονται τα εξής:
«Κατ’ επανάληψη επισημάναμε τα τελευταία χρόνια εκδίδοντας και σχετικά δελτία τύπου, ότι η αύξηση των ΕΦΚ που νομοθετήθηκε από την κυβέρνηση με τον Ν.4389/2016, στα πετρελαιοειδή προϊόντα ήταν λάθος,
Σήμερα, μετά και από την αύξηση των διεθνών τιμών του BRENT κοντά στα 70 δολάρια το βαρέλι, οι υπερβολικές επιβαρύνσεις του ΕΦΚ, με βάση τα δεδομένα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο οποίος σημειωτέον επιβαρύνεται στην Ελλάδα και με ΦΠΑ 24% σε όλα τα πετρελαιοειδή προϊόντα, είναι δυσανάλογες με τις σημερινές οικονομικές δυνατότητες των Ελλήνων. Ο Ε.Φ.Κ. που επιβαρύνει σήμερα τα πετρελαιοειδή προϊόντα ανά λίτρο έχει ως εξής:
ΑΜΟΛΥΒΔΗ 95: 0,070 Χ 24% = 0,868 Μέση τιμή λιανικής 1,543
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ: 0,041 Χ 24% = 0,051 Μέση τιμή λιανικής 1,317
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ: 0,028 Χ 24% = 0,035 Μέση τιμή λιανικής 1,009
Δυστυχώς οι επιβαρύνσεις των πετρελαιοειδών προϊόντων με τον υψηλό ΕΦΚ επιβάλλονται με χαρακτηριστική επιπολαιότητα, αφού δεν προηγείται από τα αρμόδια υπουργεία σχετική οικονομοτεχνική μελέτη επιπτώσεων, πιστεύοντας υποθετικά κάποιοι φωστήρες ότι με τις αυξήσεις του ΕΦΚ στα καύσιμα θα αυξηθούν τα δημόσια έσοδα.
Η μέση τιμή λιανικής των πετρελαιοειδών προϊόντων στις 8/1/2018 στα 28 κράτη μέλη της Ε.Ε διαμορφώνεται ως εξής:
ΑΜΟΛΥΒΔΗ 95: 1,382 ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΖΩΝΗ 1,421
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ: 1,283 ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΖΩΝΗ 1,286
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ: 0,766 ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΖΩΝΗ 0,753
Παρά τις προσδοκίες, από τις κατά καιρούς διακηρύξεις των εκάστοτε κυβερνήσεων, ότι θα αυξηθούν τα δημόσια έσοδα από το υψηλό ΕΦΚ, σε συνδυασμό με την πάταξη της παράνομης διακίνησης πετρελαιοειδών και ενεργειακών προϊόντων (λαθρεμπόριο κ.λπ.), το αποτέλεσμα είναι αρνητικό.
Τελικώς, ο χωρίς σχετική μελέτη επιπτώσεων υψηλός ΕΦΚ στα πετρελαιοειδή προϊόντα, ποιους εξυπηρετεί; την εθνική οικονομία;, την ανάπτυξη της οικονομίας;, την αύξηση των δημοσίων εσόδων;, την μείωση του κόστους των παραγόμενων βιομηχανικών, βιοτεχνικών και αγροτικών προϊόντων, την μείωση του μεταφορικού κόστους, ή τα κυκλώματα της παραοικονομίας;;;».