Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας κατέθεσε ο Τρικαλινός βουλευτής της «ΝΙΚΗΣ» με θέμα «Επιτακτική η ανάγκη εξασφάλισης των αναγκαίων πιστώσεων για την κάλυψη όλων των εναπομεινάντων κενών θέσεων εργασίας Φιλολόγων Γενικής Παιδείας»
Η ερώτηση
κ. Υπουργέ,
Διανύουμε ήδη το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου και, παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου σας ότι θα καλυφθούν όλα τα κενά, οι ελλείψεις παραμένουν μεγάλες και η κατάσταση με τα κενά του κλάδου των φιλολόγων είναι οριακή.
Με βάση τα αποτελέσματα της Β1΄ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών που ανακοινώθηκαν από το ΥΠΑΙΘΑ διαπιστώνουμε για ακόμα μια φορά πως δεν υπάρχει καμία διάθεση από μέρους του ΥΠΑΙΘΑ να καλύψει όλα τα κενά των Φιλολόγων Γενικής Αγωγής και να στελεχώσει πλήρως τις σχολικές μονάδες της χώρας, ενώ επιβεβαιώνεται πως για ακόμα μια χρονιά το Υπουργείο σας δεν κάλυψε τα πραγματικά κενά στις δυο φάσεις προσλήψεων που προηγήθηκαν.
Ειδικότερα κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς οι ανάγκες σε προσλήψεις Φιλολόγων Γενικής Αγωγής που καταχωρήθηκαν από όλες τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΔΕ) της επικράτειας ανέρχονταν στις 1604 από τις οποίες καλύφθηκαν στην Α’ φάση οι 1024. Στα 580 κενά που προέκυψαν, προστέθηκαν κι άλλα από άδειες εγκυμοσύνης και μη ανάληψη υπηρεσίας, με αποτέλεσμα τα κενά στην Β’ φάση να ανέλθουν στα 750 από τα οποία καλύφθηκαν μόνο τα 517, ενώ 233 κενές θέσεις εργασίες παραμένουν ακάλυπτες έως και σήμερα.
Μάλιστα, σε σχετική ανακοίνωσή της η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών Φιλολόγων Γενικής Αγωγής επισημαίνει ότι «είναι ιδιαίτερα συχνό το φαινόμενο τμήματα της Α΄ και της Β΄ Λυκείου να παραμένουν χωρίς καθηγητή γενικής παιδείας είτε στο μάθημα των Νέων και των Αρχαίων Ελληνικών, είτε σε μαθήματα της ανθρωπιστικής κατεύθυνσης τουλάχιστον μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου», ενώ από τα προαναφερθέντα κενά «σημαντικό ποσοστό αφορά σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, γεγονός που αναμφίβολα ενισχύει την παραπαιδεία, προκειμένου να καλυφθεί άμεσα η ογκώδης εξεταστέα ύλη επιβαρύνοντας οικονομικά τις οικογένειες των υποψηφίων, καθιστώντας το όραμα για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο ουτοπικό».
Επιπρόσθετα, παρατηρείται μία αδικαιολόγητη καθυστέρηση σχετικά με την υλοποίηση του προγράμματος «ΜΝΑΕ» (Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ). Πρόκειται για ένα ζωτικής σημασίας πρόγραμμα, το οποίο εφαρμόζεται στα Επαγγελματικά Λύκεια όλης της χώρας με προτεραιότητα στους μαθητές της Α’ Λυκείου και προβλέπει την διδασκαλία του μαθήματος «Νέα Ελληνικά» με συνδιδασκαλία δύο εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας μέσα στην τάξη έχοντας ως στόχο τη γνωστική και ψυχοπαιδαγωγική ανάπτυξη των μαθητών.
Επειδή, πλην των ανωτέρω κενών, δεν έχει ενεργοποιηθεί ούτε το πρόγραμμα εργαστήρια δεξιοτήτων που δίνει 500 πιστώσεις στις τάξεις του Γυμνασίου ούτε το πρόγραμμα ΖΕΠ (Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας).
Επειδή, κατά τις δύο φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών που έχουν προηγηθεί, δεν έχει ληφθεί από το Υπουργείο σας η δέουσα μέριμνα για την πρόσληψη του απαραίτητου αριθμού Φιλολόγων Γενικής Αγωγής.
Επειδή, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που καταχώρησαν οι ΔΙΔΕ κατά την τελευταία φάση προσλήψεων, τα εναπομείναντα κενά Φιλολόγων Γενικής Αγωγής ανέρχονται σε 233.
Επειδή η πρόσβαση στην εκπαίδευση αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα των μαθητών, συνταγματικά κατοχυρωμένο, και οφείλουμε να κάνουμε τα πάντα για να µη τους το στερήσουμε.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Προτίθεστε να προβείτε άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες πιστώσεις για να καλυφθούν οι 233 εναπομείνασες κενές θέσεις εργασίες από τις μέχρι στιγμής φάσεις προσλήψεων Φιλολόγων Γενικής Παιδείας, διασφαλίζοντας έστω και τώρα την απρόσκοπτη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας;
Ο ερωτών Βουλευτής
Γεώργιος Αποστολάκης