Στοιχεία προφύλαξης, νέα δεδομένα, βασικές γνώσεις και «χτύπημα» στην άγνοια.
Τα δεδομένα αυτά χαρακτήρισαν την ενημερωτική εκδήλωση για μαθητές της Β και Γ τάξης του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων, με θέμα τον ιό HIV και το AIDS γενικότερα.
Οι μαθητές άκουσαν την Κυριακή Αβραμίδου και τον Αλέξανδρο Μεσίγκο, κοινωνικοί επιστήμονες από τη ΜΚΟ «Κέντρο Ζωής», να αναφέρονται στα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα πληροφόρησης σε σχέση με την λοίμωξη HIV και το AIDS, σε ενημερωτικά στοιχεία και τρόπους προφύλαξης από τον ιό, στην προσπάθεια εξάλειψης των αρνητικών στερεοτύπων και καταπολέμησης του στίγματος γύρω από την ασθένεια. Παράλληλα, έγινε αναφορά στην ανάγκη διασύνδεσης των σχολικών μονάδων με τους αντίστοιχους φορείς παροχής υπηρεσιών ιατρικής και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των ανθρώπων που ζουν με HIV/AIDS.
Όλα αυτά τα στοιχεία εμπεριέχονται στο εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων πρόγραμμα ενημέρωσης, που υλοποιεί η ΜΚΟ με 26ετή εμπειρία στο συγκεκριμένο θέμα.
Οι ομιλητές επίσης, απάντησαν σε ερωτήσεις των μαθητών και των μαθητριών, καταρρίπτοντας μύθους, που ιδίως στη νεολαία είναι ευρέως διαδεδομένοι. Επέμειναν στο ότι η προφύλαξη είναι η καλύτερη οδός για τη μη εξάπλωση της ασθένειας κι αναφέρθηκαν σε ειδικότερα ζητήματα που τέθηκαν.
Γενικότερα, με τέτοιου είδους ενημερωτικά προγράμματα, το δημόσιο σχολείο αποδεικνύει και πάλι ότι λειτουργεί στηριζόμενο σε 2 πυλώνες.
Από τη μια, επιδιώκει τη θωράκιση των νέων και νεανίδων απέναντι σε όλες τις πιθανές και απίθανες πληροφορίες, οι οποίες διακινούνται ευρέως στη σύγχρονη εποχή της ψηφιακής έκρηξης και αδόκητης υπερπληροφόρησης. Από την άλλη, στοχεύει στην ενίσχυση της σκέψης των μαθητών/τριών, στο πλαίσιο της παροχής γνώσεων για ευαίσθητα θέματα. Τέτοια είναι, η προφύλαξη από τον ιό, η άρση των διαδεδομένων προκαταλήψεων, η διαμόρφωση δυνατοτήτων συλλογικής αντιμετώπισης προβλημάτων, που τυχόν ανακύπτουν στον κοινωνικό περίγυρο των μαθητών.
Αποδείχτηκε για άλλη μια φορά, λοιπόν, κι από το 2ο ΕΠΑΛ Τρικάλων, ότι παρόμοιες ενημερωτικές εκδηλώσεις – συναντήσεις, από εγκεκριμένους φορείς με εξειδικευμένο προσωπικό, συντελούν στη βελτίωση των σχέσεων εντός της σχολικής κοινότητας, προσφέροντας εφόδια κατανόησης της σύγχρονης πραγματικότητας, ειδικά σε ένα τόσο ευαίσθητο –από πολλές απόψεις– ζήτημα.