Καθώς ο κόσμος αρχίζει να βγάζει από τις ντουλάπες του τα καταχωνιασμένα φανταχτερά Χριστουγεννιάτικα πουλόβερ, εν όψει των γιορτών, η Ford δημιούργησε ένα πουλόβερ που θα θέλατε να το φορέσετε για να σας δουν όλοι. Κυριολεκτικά όμως.
Μπορεί να φαίνεται μία ακόμα υπερβολική Χριστουγεννιάτικη αμφίεση, όμως το ‘Safe Distance’ Christmas Jumper προσφέρει ένα ξεχωριστό δώρο στους ποδηλάτες και τους αναβάτες ηλεκτρικών πατινιών: μικροί προβολείς κρυμμένοι στα κέρατα, τη μύτη και την ουρά του ταράνδου, φωτίζουν το έδαφος γύρω από αυτόν που το φορά, σηματοδοτώντας μία «ασφαλή ζώνη» 1.5 μ. σε σχήμα Χριστουγεννιάτικου δέντρου, ώστε οι άλλοι χρήστες του δρόμου να αφήνουν αρκετό χώρο όταν προσπερνούν.
Η ιδέα αποτελεί μέρος της συνεχιζόμενης καμπάνιας ‘Share The Road’ της Ford χρησιμοποιώντας τη δημοφιλή και αυξανόμενη τάση των πρωτότυπων Χριστουγεννιάτικων πουλόβερ για να αναδείξει ένα σημαντικό θέμα που έχει να κάνει με την αίσθηση ασφάλειας την οποία βιώνουν στο δρόμο οι ποδηλάτες και οι χρήστες ηλεκτρικών πατινιών. Σχεδόν το 80% των κατόχων ποδηλάτων θεωρεί τα οχήματα που περνούν ξυστά από δίπλα τους ως τη μεγαλύτερη απειλή και περίπου 9 στους 10 τακτικούς ποδηλάτες αναφέρουν ότι αντιμετωπίζουν μία τέτοια κατάσταση τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Και παρά το ότι δεν ισχύουν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης οι ίδιοι κανόνες για τις αποστάσεις ασφαλείας στο δρόμο, το 1,5 μέτρο γενικά θεωρείται μία ασφαλής απόσταση σε αργή κυκλοφορία2, και φτάνει μέχρι τα 2 μέτρα σε ταχύτητες ταξιδιού άνω των 48 km/h.
Το πουλόβερ έρχεται σε μία εποχή του χρόνου όπου οι ποδηλάτες και οι χρήστες ηλεκτρικών πατινιών είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι και λόγω της μεγάλης διάρκειας της νύχτας. Παρόλα αυτά, για το 2020 το ‘Safe Distance’ Christmas Jumper θα μπορούσε να είναι το ίδιο χρήσιμο και για τους πεζούς, μιας και η εποχή μας επιτάσσει την τήρηση των αποστάσεων.
Δείτε το σχετικό βίντεο με το ‘Safe Distance’ Christmas Jumper: https://youtu.be/0i4HMXYcRQQ
Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η Ford αποκάλυψε επίσης ένα Emoji Jacket στο πλαίσιο της καμπάνιας που είχε στόχο τη μείωση των εντάσεων ανάμεσα σε δικυκλιστές και οδηγούς. Ο δικυκλιστής που φορά το συγκεκριμένο jacket μπορεί να δείξει τα συναισθήματα και τις προθέσεις του μέσω μεγάλων φωτιζόμενων emojis που αναβοσβήνουν στην πλάτη του jacket, βελτιώνοντας έτσι το επίπεδο επικοινωνίας και ανοχής μεταξύ των χρηστών των δρόμων.
‘Share the Road’ – Μαθαίνουμε να μοιραζόμαστε το δρόμο
Η καμπάνια ‘Share The Road’ της Ford επιδιώκει να ενθαρρύνει την αρμονία μεταξύ των χρηστών των δρόμων και ενσαρκώνει την άποψη της εταιρείας ότι εάν όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν με ασφάλεια το ποδήλατο και το ηλεκτρικό πατίνι, κυρίως στις μικρές διαδρομές, όλοι είναι κερδισμένοι.
Η εταιρεία έχει δημιουργήσει μία βραβευμένη εμπειρία εικονικής πραγματικότητας ώστε οδηγοί και ποδηλάτες να μπορούν να κατανοούν καλύτερα τις προκλήσεις αμφοτέρων στο δρόμο. Η εμπειρία ‘WheelSwap’ επιτρέπει σε οδηγούς και ποδηλάτες να αντιλαμβάνονται πώς η απερίσκεπτη οδήγηση μπορεί να είναι τρομερά επικίνδυνη – και σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και μοιραία – για όσους μοιράζονται το δρόμο μαζί τους. Οι πρώτες μελέτες δείχνουν ότι μετά από αυτή τη εμπειρία, σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες δήλωσαν την πρόθεσή τους να αλλάξουν συμπεριφορά στο δρόμο.
Τα φορετά προϊόντα της Ford
Το ‘Safe Distance’ Christmas Jumper είναι το πιο πρόσφατο μιας σειράς φορετών προϊόντων που έχει δημιουργήσει η Ford για να προωθήσει την ευαισθητοποίηση του κόσμου. Το 2015 η εταιρεία αποκάλυψε μία στολή που προσομοιώνει τις παρενέργειες των ναρκωτικών και του αλκοόλ (drug-driving suit) αναδεικνύοντας πώς διαταράσσεται η αντίληψη στην οδήγηση. Το 2016 η Ford δημιούργησε μία παρόμοια στολή με στόχο αυτή τη φορά την προσομοίωση των επιπτώσεων του πονοκέφαλου κατά την οδήγηση (Hangover Suit). Η Ford δημιούργησε επίσης μία στολή για ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας (“Third Age Suit”), καθώς και μία στολή εγκυμοσύνης (“Pregnancy Suit”), για να κατανοήσει καλύτερα τις ανάγκες των συγκεκριμένων οδηγών.
Στέφανος Σιμωτάς