Για πρώτη φορά στον Δημοτικό Κινηματογράφο Τρικάλων, μετά την πρώτη απ΄ευθείας παράσταση όπερας που προβλήθηκε μέσω του πολυβραβευμένου προγράμματος της Μετροπόλιταν Όπερας της Νέας Υόρκης «The Met: Live in HD», το Σάββατο 2 Φεβρουαρίου, στην όπερα του Ζωρζ Μπιζέ, «Κάρμεν», κόπηκαν τόσα πολλά εισιτήρια.
Κι ενώ στις προηγούμενες, περσινές, αλλά και φετινές απ΄ευθείας μεταδόσεις από την ΜΕΤ, τα άτομα που τις παρακολούθησαν στα Τρίκαλα, ήταν περίπου 20-30, στην τελευταία μετάδοση που έγινε το Σάββατο, οι θεατές, ήταν 50!
Μέσα σε αυτούς, βρέθηκαν και καθηγητές μουσικής, που όπως δήλωσαν αποκλειστικά στο trikalanews.gr – μετά το τέλος της παράστασης – για πρώτη φορά έδιωξαν τις προκαταλήψεις που τους γεννιόταν από την ιδέα ότι μια παράσταση όπερας δεν μπορεί να αποδώσει όλη της την μαγεία, μέσα από μια κινηματογραφική οθόνη.
Βέβαια, το γεγονός φέτος, είναι ένα – γιατί ποτέ δεν έλειψαν οι πολύ καλές παραστάσεις από την ΜΕΤ, ούτε οι ευρέως γνωστές όπερες, ούτε φυσικά οι σημαντικότατοι συντελεστές – και αυτό το γεγονός είναι, ότι φέτος, ο ήχος στον Δημοτικό Κινηματογράφο Τρικάλων, όσο αφορά τις απευθείας μεταδόσεις από την ΜΕΤ, έφτιαξε!
Έτσι, στόμα με στόμα, η είδηση έφτασε στους Τρικαλινούς και Τρικαλινές, έφτασε και στους όμορους Νομούς, μέσα από τις εντυπώσεις όλων όσων είδαν τις φετινές προηγούμενες παραστάσεις του προγράμματος «The Met: Live in HD» και μαγεύτηκαν από αυτές. Και αισθάνθηκαν τυχεροί που τα Τρίκαλα έχουν την τύχη να μπορούν να βρίσκονται μέσα στις λίγες πόλεις της Ελλάδας που φιλοξενεί το βραβευμένο πρόγραμμα της ΜΕΤ.
Η γοητεία και μαγεία από όλα όσα συντελούνται στην Μετροπόλιταν Όπερα, τελικά, φυσικά και μπορεί να ξεπεράσει και να εκμηδενίσει τις χιλιομετρικές αποστάσεις, αρκεί, ο τρόπος μετάδοσης των παραστάσεων, να βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο.
- Η αντισυμβατική, φλογερή και ριζοσπαστική «Κάρμεν»
Η «Κάρμεν» του Ζωρζ Μπιζέ, είναι η όπερα σύμβολο της αντισυμβατικότητας, της ελευθερίας και του έρωτα. Κι η κεντρική ηρωίδα της, η τσιγγάνα Κάρμεν, αποτελεί διαχρονικό σύμβολο της γυναίκας που το μόνο που αναζητά, είναι η ελευθερία.
Ένας ύμνος στην γυναίκα, στον έρωτα, την αγάπη, μα πάνω απ΄όλα στην ελευθερία είναι η «Κάρμεν» και για αυτό κατέχει ξεχωριστή θέση στην ιστορία της όπερας. Είναι το έργο που γύρισε την πλάτη στα παραμύθια και τα μελοδράματα, στις βασίλισσες και στους ιππότες και στις ηρωίδες που πεθαίνουν αυτοκτονώντας για έναν αγαπημένο.
Η Κάρμεν είναι θηλυκό, είναι εργάτρια που ανεβαίνει στην σκηνή ξυπόλητη ως πρωταγωνίστρια. Είναι ζωντανή, είναι προκλητική, είναι αυθόρμητη. Είναι μια γυναίκα με πάθος που δεν την ενδιαφέρει τι λένε για αυτή. Είναι ελεύθερη.
Δεν φοβάται να παίξει με τον έρωτα και στο τέλος να προδώσει τον ένα αγαπημένο για τα μάτια ενός άλλου. Ακόμα κι αν το τίμημα για ελευθερία, της κοστίζει την ίδια της την ζωή. Την σκοτώνουν, δεν σκοτώνεται.
Η Κλεμεντίν Μαργκέιν στον πρωταγωνιστικό ρόλο και δίπλα της ο Ρομπέρτο Αλάνια ως Δον Χοσέ, ο Αλεξάντερ Βινογκράτοφ ως Εσκαμίγιο και η Αλεξάνδρα Κούρζακ ως Μικαέλα, απέδωσαν εξαιρετικά το αριστούργημα του Ζωρζ Μπιζέ.
Καταπληκτικός ήταν ο διευθυντής ορχήστρας Λουίς Λανγκρέ. Η σκηνοθεσία ήταν του Σερ Ρίτσαρντ Έιρ.