Το ολοκαίνουργιο Mitsubishi Eclipse Cross τοποθετείται μεταξύ του ASX και του Outlander, σε μια εταιρεία με τεράστια παράδοση στα οχήματα εκτός δρόμου παντός είδους. Κύριο, όμως, χαρακτηριστικό του είναι ότι… τα πάντα είναι καινούργια!
Σε μια εποχή όπου τα SUV αυξάνονται, πληθύνονται και «κλέβουν» μερίδιο αγοράς κάθε χρόνο, χρειάζεται τέχνη για να ξεχωρίσει κάποιο από τα υπόλοιπα, κατ’ αρχήν οπτικά. Η σχεδίασή του Eclipse απευθύνεται σε ένα πιο νεανικό κοινό και έχει αφετηρία το πρωτότυπο XR Phev II, που παρουσιάστηκε το 2015. Ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία Dynamic Shield, με κύριο χαρακτηριστικό την μεγάλη γρίλια στη μάσκα, ενώ το προφίλ του γίνεται ακόμα πιο δυναμικό με την βαθιά πτύχωση στο ύψος των χειρολαβών και την «αλά κουπέ» οροφή. Πίσω, τα φαρδιά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED είναι τοποθετημένα ψηλά και ενώνονται μεταξύ τους με μια φωτεινή στήλη που χωρίζει το πίσω παρμπρίζ.
Το Eclipse στο πίσω κάθισμα είναι ιδιαιτέρως ευρύχωρο, ιδίως για τους πίσω επιβάτες, γεγονός που ενισχύεται από το συρόμενο κατά 20 cm, ανακλινόμενο και διαιρούμενο 40/60 πίσω κάθισμα. Σφιχτή, αλλά όχι σκληρή η ανάρτηση, ενδείκνυται για υψηλές ταχύτητες, αλλά δεν παρουσιάζει ενοχλητικές κλίσεις στους ορεινούς δρόμους που δοκιμάσαμε.
Νέα και η τετρακίνηση
Το σύστημα S-AWC της Mitsubishi Motors είναι ένα είδος τεχνολογικής ομπρέλας η οποία εκτελεί με ιδιαίτερο τρόπο, ανάλογα με την τεχνική διάταξη του μοντέλου, τις ίδιες λειτουργίες. Ανεξάρτητα από το μοντέλο, το σύστημα βρίσκεται εκεί για να διαχειρίζεται την κατανομή των φορτίων στους τέσσερις τροχούς, τόσο στην επιτάχυνση όσο και στην επιβράδυνση, ειδικότερα με την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους αριστερούς και τους δεξιούς τροχούς. Καταρχήν, το σύστημα τετρακίνησης κατανέμει την απαραίτητη ροπή στους πίσω τροχούς με γνώμονα το πάτημα του γκαζιού, την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τις συνθήκες οδήγησης.
Το σύστημα S-AWC βελτιώνει την ιδανική γραμμή μέσα στις στροφές, τη σταθερότητα του αυτοκινήτου στην ευθεία ή στην αλλαγή λωρίδας και σε οδοστρώματα με χαμηλό συντελεστή τριβής με στάνταρ κατανομή ροπής εμπρός/πίσω 80/20% που μπορεί να ρυθμίζεται άμεσα και συνεχώς σε μάξιμουμ 55/45% στο AUTO mode. Επιπλέον, το S-AWC του Eclipse Cross διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (Drive Modes), στα οποία δίνεται η δυνατότητα επιλογής μέσω επιλογέα στην κεντρική κονσόλα. Αν και οι εμπρός τροχοί μεταφέρουν συνήθως περισσότερη ισχύ, η κατανομή ροπής του S-AWC του Eclipse Cross μπορεί σημαντικά και αυτόματα να μεταβάλλεται ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, ενώ στα προγράμματα SNOW και GRAVEL οι πίσω τροχοί μπορούν να μεταφέρουν περισσότερη ισχύ από τους εμπρός.
Νέος κι ο κινητήρας άμεσου ψεκασμού
Για το Eclipse Cross, Mitsubishi Motors η Mitsubishi Motors εξέλιξε έναν ολοκαίνουργο, 4κύλινδρο κινητήρα με προτεραιότητα στις οδηγικές επιδόσεις και την αθόρυβη και ομαλή λειτουργία. Το σημαντικό είναι ότι ο νέος κινητήρας 4B40 διατηρεί μία πολύ επίπεδη καμπύλη ροπής από τις 1.800 rpm – 4.500 rpm (RON95 Europe Spec) – εγγύηση για ομαλή λειτουργία και άμεση απόκριση.
Πραγματικά, αυτός ο κινητήρας των 1.5 L ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού στο γκάζι – μεταξύ άλλων – χάρη στους, ενσωματωμένους στην κυλινδροκεφαλή, αυλούς εξαγωγής, στο μεταβλητό χρονισμό ‘MIVEC’ των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, στο μικρό υπερτροφοδότη με ηλεκτρική βαλβίδα ελέγχου υπερπλήρωσης (wastegate), κλπ., μέχρι τις κοίλες βαλβίδες με πλήρωση νατρίου (sodium) παρόμοιες με αυτές του Lancer Evolution Final Edition.
Εντελώς νέο και το αυτόματο κιβώτιο CVT με Sport Mode 8 σχέσεων, που διατίθεται με τον βενζινοκινητήρα 1.5 και διαθέτει ενσωματωμένο Πρόγραμμα Sport για μηχανικές αλλαγές. Χάρη στην προσομοίωση 8 σχέσεων, το Sport mode προσφέρει πυκνή κλιμάκωση σε μεγάλο εύρος και εκμεταλλεύεται εξαιρετικά όλη τη δυναμική του κινητήρα.
Και στο θέμα του κινητήρα, ισχύει η μεταβατική κατάσταση, με διαθέσιμο προς το παρόν τον ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο 1.500άρη turbo κινητήρα, με το σύστημα MIVEC (χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής/εξαγωγής), σύστημα άμεσου ψεκασμού, ηλεκτρική wastegate και κοίλες βαλβίδες με πλήρωση νατρίου (sodium), παρόμοιες με αυτές του Lancer Evolution Final Edition. Η απόδοση του να φτάνει τους 163 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., και η ροπή του τα 250 Nm, στις 1.800 σ.α.λ.. Ο αλουμινένιος κινητήρας έχει σχεδιαστεί με προτεραιότητα την εξοικονόμηση βάρους, με την πολλαπλή εξαγωγής να είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, και την πολλαπλή εισαγωγής να είναι κατασκευασμένη από ρητίνη, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει 50% μείωση της θερμοκρασίας του αέρα.
Στέφανος Σιμωτάς