Προσπαθώντας να «απαντήσει» η περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας, δια μέσου της Γενικής Διεύθυνσης Τεχνικών Εργων, στα ερωτήματα –καταγγελίες της Λαικής Συσπείρωσης, για το ορεινό δίκτυο του δήμου Καρδίτσας, χρησιμοποιεί αρκετή «δημιουργική» ασάφεια, για να κρύψει ότι δεν έλυσε κανένα απο τα
- Σχετικά με το πρώτο ερώτημά μας, γιατί δεν τοποθέτησε ακόμα στη θέση «Ρογκάκια» επι του Μέγδοβα ποταμού, για να ενώσει Νεράιδα – Καροπλέσι, η γέφυρα απο τη θέση «Καραϊσκάκης» που αποσυναρμολόγησε ο στρατός στις 9/4/2024 και πότε και τί είδους γέφυρα θα τοποθετήσει εκεί η περιφερειακή αρχή;
Η «απάντηση» της περιφερειακής αρχής, αναφέρει:
α) Μετά από αυτοψίες που διενεργήθηκαν από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και από τις αρμόδιες στρατιωτικές αρχές, διαπιστώθηκε ότι δεν είναι δυνατή η τοποθέτηση γέφυρας “Μπέλευ’’ στη θέση «Ρογκάκια» της περιοχής Ιτάμου, του Νομού Καρδίτσας, λόγω ακαταλληλότητας της οδού και αδυναμίας πρόσβασης και μεταφοράς των μεταλλικών στοιχείων της γέφυρας στη θέση αυτή.
Πρόκειτα για δικαιολογία και υπεκφυγή, αφού δεν αναφέρει σκοπίμως σε ποιο σημείο και ιδίως ποιάς οδού (από Καροπλέσι ή από Νεράϊδα;) εντόπισαν ακαταλληλότητα. Γιατί δεν αναφέρει ότι για αρκετές ημέρες ήταν εκεί κοντά μπουλντόζα της Π. Ε. Καρδίτσας τον Ιούνιο και καθάριζε τον δρόμο αυτόν και μάλιστα με τιτάνιες προσπάθειες των κατοίκων εκεί καθάρισε και τα 124 μέτρα από την πλευρά της Νεράϊδας επιτέλους μέχρι τα βάθρα, αλλά δεν έκαναν την χαλικόστρωσή του, ώστε να μπορεί να κινηθεί σε αυτό το δρόμο οποιοδήποτε όχημα και να μεταφερθεί και να τοποθετηθεί η γέφυρα «Μπέλευ».
Πως μπορεί να μιλά για αδυναμία πρόσβασης και μεταφοράς των μεταλικών στοιχείων της γέφυρας, όταν επαγγελματίες – μεταφορείς ή ξυλέμποροι με γερανό και μεγάλο φορτηγό της περιοχής βεβαιώνουν ότι μπορεί να γίνει η μεταφορά;
Επιπλέον, αφού σημερινή και προηγούμενη περιφερειακή αρχή, λέτε μονίμως ότι δήθεν δεν μπορούν οχήματα να πάνε την γέφυρα «Μπέλευ» στη θέση «Ρογκάκια», εξηγήστε μας πως μπόρεσαν πρίν 20 χρόνια στον ίδιας κατάστασης (και πολύ χειρότερης τότε) χωματόδρομο οχήματα και μετέφεραν και τοποθέτησαν την άλλη γέφυρα «Μπέλευ» που υπάρχει στο δρόμο Νεράϊδα – Μοναστήρι – Γιαννουσέϊκα; Πώς μπόρεσε και έγινε τότε εκείνη (στη θέση «Λογγές») και άντεξε και στον «Ιανό» και τώρα στα «Ρογκάκια» δεν μπορεί να γίνει;
β) Επιπλέον χρειάζεται διερεύνηση για την επάρκεια της στατικότητας των υπαρχόντων ακροβάθρων.
Αυτό το έλεγε ως δικαιολογία και η η προηγούμενη περιφερειακή αρχή, χωρίς όμως να κάνει επι χρόνια τίποτα γι’ αυτό, όπως εξακολουθεί να μην κάνει τίποτα και η νέα περιφερειακή αρχή, αλήθεια γιατί;
γ) Η Περιφέρεια είναι σε διαδικασία εξεύρεσης τρόπων αντιμετώπισης των ανωτέρω προβλημάτων που δεν επιτρέπουν, σήμερα, την τοποθέτηση της γέφυρας.
Οι κάτοικοι και επισκέπτες της περιοχής αυτό το άκουγαν και απο τον κ. Αγοραστό, συνεχίζουν να το ακούνε και απο τον κ. Κουρέτα. Πόσο κρατάει αυτή η «διαδικασία εξεύρεσης». Γιατί δεν δίνεται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα;
- Σχετικά με το δεύτερο ερώτημά μας, αν η περιφέρεια έχει παραλάβει την Τελική Οριστική Μελέτη των εντός Θεσσαλίας 8 χλμ του Παραμεγδόβιου δρόμου με την ονομασία «Ολοκλήρωση μελετών Επ. Οδ. Καρδίτσας – Καρπενησίου» και πότε θα ξεκινήσει η κατασκευή του, όπως αντίστοιχα και η γέφυρα που θα συνδέσει το Νομό Καρδίτσας με την Στερεά Ελλάδα;
Η «απάντηση» της περιφερειακής αρχής, αναφέρει:
α) Σχετικά με την τελική Οριστική Μελέτη των εντός Θεσσαλίας 8 χλμ του Παραμεγδόβιου δρόμου με την ονομασία «Ολοκλήρωση μελετών Επ. Οδ. Καρδίτσας – Καρπενησίου» αυτή τελεί υπό εκπόνηση.
Αυτό απαντούσε για χρόνια και η προηγούμενη περιφερειακή αρχή, αυτό απαντά και η σημερινή. Γιατί καθυστερεί η ολοκλήρωσή της και πότε θα ολοκληρωθεί και θα παραληφθεί;
β) Η σύμβαση εκπόνησης της μελέτης «Ολοκλήρωση μελετών Ε.Ο Καρδίτσας-Καρπενησίου», είναι προϋπολογισμού δημοπράτησης 1.249.864,18 € (με ΦΠΑ) και τελικού προϋπολογισμού δαπάνης σύμβασης 235.033,32 €.
Θυμίζουμε ότι η εξαγγελία χρηματοδότησης αυτής της μελέτης έγινε στις 7.7.2018, δώδεκα ημέρες μετά το Υπόμνημα με τις υπογραφές 42 Προέδρων Συλλόγων και Κοινοτήτων (από το Καλλίθηρο Καρδίτσας μέχρι την Φραγκίστα Ευρυτανίας) που έλαβε στις 25.6.2018 ο τότε περιφερειάρχης κ. Αγοραστός. Ολα αυτά τα χωριά και όχι μόνο, περιμένουν απο τότε με ανυπομονησία την παράδοση της μελέτης!!!
Η εξαγγελία λοιπόν του 1.250.000 ευρώ έγινε τον Ιούλιο του 2018, δύο χρόνια μετά έγινε η δημοπρασία της (καταληκτική ημερομηνία του διαγωνισμού ήταν η 1.9.2020) και ένα χρόνο μετά τον Οκτώβριο του 2021 υπογράφηκε η Σύμβαση με την ΓΕΩΤΕΡ (έκπτωση 81,20%) με τον όρο να παραδοθεί η Μελέτη εντός 14 μηνών, δηλαδή μέχρι τον Δεκέμβρη του 2022!
Η ΓΕΩΤΕΡ έβαλε γεωτρύπανο στις 19.5.2022 και άρχισε τις 35 γεωτρήσεις (ανά 200 μέτρα και μία γεώτρηση – εκ των οποίων στις 10 έβαλαν τάπες για επιπλέον μετρήσεις). Οι γεωτρήσεις από την ΓΕΩΤΕΡ τελείωσαν στις 17.6.2022 και όλοι περίμεναν τον Δεκέμβριο 2022 η Περιφέρεια να παραλάβει την μελέτη από την ΓΕΩΤΕΡ! Ομως τον Φεβρουάριο του 2023 δόθηκε παράταση μέχρι στις 30.10.2023. Βρισκόμαστε στις 5 Ιούλη του 2024 χωρίς να έχει παραδοθεί η μελέτη, ούτε έχει ανακοινωθεί κάτι, γιατί; Πότε η περιφερειακή αρχή θα παραλάβει την μελέτη;
γ) Για την ολοκλήρωσή της και την εν συνεχεία κήρυξη απαλλοτριώσεων με στόχο να ακολουθήσει η εκτέλεση του έργου προαπαιτείται η ολοκλήρωση των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών, οι οποίες τελούν υπό εκπόνηση και σχετικό έλεγχο από την τεχνική υπηρεσία της Περ. Θεσσαλίας.
Αυτό περί «απαλλοτριώσεων» γιατί δεν γίνεται συγκεκριμένο; Τι θα απαλλοτριωθεί; Το συνεχόμενο δάσος με έλατα και βελανιδιές; Εξ’ όσων γνωρίζουμε από την έξοδο του οικισμού Νεράϊδας μέχρι και την γεφύρωση του Μέγδοβα, δεν υπάρχουν χωράφια για απαλλοτρίωση. Μπορεί η περιφερειακή αρχή να μας ενημερώσει πού υπάρχουν χωράφια και ποιοί είναι οι ιδιοκτήτες τους;
Επίσης ποιές είναι οι «υποστηρικτικές μελέτες», που αναφέρει η περιφερειακή αρχή που χρειάζονται και δεν τις έκανε η ΓΕΩΤΕΡ και γιατί δεν τις έκανε ακόμα; Ποιό είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους και από ποιόν «τελούν υπό εκπόνηση»; Από την ΓΕΩΤΕΡ ή «από την τεχνική υπηρεσία της Περιφέρειας Θεσσαλίας; Ποιοι μηχανικοί (ονομαστικά) τις ανέλαβαν και πότε θα τις παραδώσουν;
δ) Το έντονο ανάγλυφο με την ιδιαίτερα κακή γεωτεχνική κατάσταση της περιοχής απαιτεί την εκτέλεση ευρείας κλίμακας τεχνικά έργα, που απαιτούν στατικές μελέτες, σε σημαντικό μήκος της οδού προκειμένου να διασφαλιστεί η ευστάθεια και ασφάλεια του σχεδιαζόμενου έργου.
Το «ανάγλυφο» είναι ίδιο με αυτό επί της επ. οδ. Καρδίτσας – Νεράϊδας!!! …και ίδια τεχνικά έργα απαιτούνται αντίστοιχα και εδώ στα 8.000 μέτρα. Πολύ πιο έντονο ανάγλυφο υπάρχει και στο δρόμο Καρπενήσι – Προυσός, αλλά δεν υπήρξε αυτό εμπόδιο να είναι σήμερα ασφαλτοστρωμένος ο εκεί δρόμος, αν και ασυντήρητος και εκείνος. Πάντως το ανάγλυφο απο την πλευρά της Ευρυτανίας είναι πιο έντονο!
Με την λογική της περιφερειακής αρχής ο δρόμος Καρδίτσα – Νεράϊδα θα ήταν ακόμα στο στάδιο των ατέλειωτων μελετών, αλλά έγινε άσφαλτος με πολύ πιο απλές μελέτες και διαδικασίες!
Για την δε, γέφυρα Μέγδοβα, δεν γράφεται ούτε λέξη. Γιατί; Αφού οι οι μελέτες της είναι έτοιμες από το 2015, γιατί δεν την δημοπρατείτε;
Γιατί δεν παραλαμβάνετε την μελέτη του δρόμου των 8 χλμ. και να ζητήσετε χρηματοδότησή του για άσφαλτο από το Υποδομών;
Για την χαλικόστρωση των 8 χλμ από έξοδο Νεράϊδας μέχρι Γεφύρωση Μέγδοβα γιατί δεν αναφέρετε λέξη;
Για τον ετήσιο (αυτή την εποχή) καθαρισμό αυτού του δρόμου των 8 χλμ γιατί δεν αναφέρετε λέξη; Γιατί δεν στείλατε μηχάνημα να καθαρίσει αυτό το δρόμο; Γιατί και φέτος (όπως και πέρυσι και πρόπερσι) αυτό τον δρόμο τον καθάρισε μπουλντόζα της Π. Ε. Ευρυτανίας σε όλο το μήκος του των 19 χλμ μέχρι την Νεράϊδα από το χωριό Μαυρομμάτα Ευρυτανίας;
Πότε θα στείλετε γκρέϊντερ να βγάλει μερικά όμβρια έξω από το δρόμο αυτό και πότε θα τον χαλικοστρώσετε;
- Σε ότι αφορά το ερωτημά μας, αν οι δρόμοι «Σαραντάπορα – Νεράϊδα»… και «Ίταμος – Καροπλέσι» είναι μέσα στις 54 θέσεις των 36.680.000 ευρώ του Δ. Καρδίτσας για αποκατάσταση από το Υπουργείο Υποδομών; Ρωτάμε γιατί στην παρουσίαση που έκανε την Τρίτη 23.4.2024 ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Ταχιάος ανέφερε μόνο το δρόμο «Ραχούλα – Παλιοζωγλόπι» και δεν ανέφερε και αυτούς. Ποιές είναι οι 54 θέσεις που θα γίνουν αποκαταστάσεις, γιατί δεν δημοσιεύονται;
Η «απάντηση» της περιφερειακής αρχής, αναφέρει:
α) Τέλος σχετικά με το αν οι δρόμοι «Σαραντάπορα – Νεράϊδα» και «Ίταμος – Καροπλέσι» είναι μέσα στις 54 θέσεις των 36.680.000 ευρώ του Δ. Καρδίτσας για αποκατάσταση από το Υπουργείο Υποδομών, διευκρινίζονται τα εξής:
Δηλαδή επίσημη ενημέρωση, καθαρή και συγκεκριμένη για το ζήτημα αυτό δεν έχετε, ούτε εσείς γνωρίζεται ποιες είναι αυτές οι 54 θέσεις;
β) Από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κοινοποιήθηκε στην Περιφέρεια μία λίστα των θέσεων επέμβασης με τις ζημιές που προκλήθηκαν στο οδικό δίκτυο από την κακοκαιρία “Daniel”.
Αφού σας «κοινοποιήθηκε μία λίστα των θέσεων επέμβασης», γιατί δεν τις δημοσιεύετε αυτές τις θέσεις για να ενημερωθεί επιτέλους ο κόσμος;
γ) Εντός της λίστας, περιλαμβάνονται θέσεις επέμβασης στην επαρχιακή οδό 6, «Σαραντάπορο – Νεράιδα» και στην επαρχιακή οδό 2, «Καστανιά- Κουτσοππάπουλο -Καροπλέσι- Όρια Νομού Καρδίτσας».
Τι σημαίνει «περιλαμβάνονται θέσεις επέμβασης» γενικά και αόριστα. Γιατί δεν ενημερώνεται τον κόσμο, ποιες είναι αυτές συγκεκριμένα;
δ) Η τελική διαχείριση των θέσεων επέμβασης (π.χ. μήκος επέμβασης, τρόπος εκτέλεσης, είδος εργασιών κλπ) θα προσδιοριστεί από το αρμόδιο Υπουργείο.
«Η τελική διαχείριση των θέσεων επέμβασης». Μέχρι να αρχίσει η «επέμβαση» του Υπουργείου, η περιφέρεια πότε θα κάνει κάποια «επέμβαση» συντήρησης του υπάρχοντος δρόμου; Πότε θα στείλει γκρέϊντερ να καθαρίσει τα παντού βουλωμένα ρείθρα των ομβρίων και πότε θα στείλει το σχετικό μηχάνημα να κόψει τα κλαριά που έχουν κλείσει την μια λωρίδα του δρόμου σε όλο το μήκος των 5 χλμ από Σαραντάπορα έως Νεράϊδα;
Η περιφερειακή αρχή Θεσσαλίας, αντι για «δημιουργική» ασάφεια, υποχρεούται να δώσει δημοσίως ουσιαστικές απαντήσεις και κυρίως συγκεκριμένες λύσεις με χρονοδιάγραμμα στα προβλήματα που αναδείξαμε ως Λαική Συσπείρωση.
Λαική Συσπείρωση
5/7/2024