Ήρθε η εποχή όπου τα μελλοντικά οχήματα και συγκεκριμένα αυτά της Jaguar Land Rover θα είναι σε θέση να … ‘’αντιλαμβάνονται’’ πότε οι επιβάτες τους δεν νιώθουν καλά προλαμβάνοντας την ναυτία αφού θα προβαίνουν στις κατάλληλες εκείνες ρυθμίσεις που χρειάζονται σύμφωνα με την εταιρεία.
Η ναυτία που προκύπτει εξαιτίας κίνησης (motion sickness)εκτιμάται πως επηρεάζει το 70% των ανθρώπων. Ο Σπένσερ Σάλτερ, ερευνητής της Jaguar Land Rover, υποδεικνύει πως στο παρελθόν «λίγα ήταν γνωστά για τα αίτια και την αντιμετώπισή τους».
Η Jaguar Land Rover δημιούργησε έναν αλγόριθμο ο οποίος παράγει ένα «wellness score» για κάθε επιβάτη. Αυτός, με τη σειρά του, χρησιμοποιείται για την αυτόματη εξατομίκευση/προσαρμογή των συνθηκών οδήγησης και καμπίνας στο αυτοκίνητο, προκειμένου να μειώνεται κατά 60% (σύμφωνα με την εταιρεία) η επίδραση των παραγόντων που προκαλούν ναυτία.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη συλλέξει σχετικά δεδομένα από 15.000 μίλια διαδρομών και έχει κάνει δοκιμές ως προς τις επιπτώσεις δραστηριοτήτων όπως η ανάγνωση emails κλπ. Αυτό έχει επιτρέψει τη δημιουργία ενός «baseline» οδηγικού στυλ για αυτόνομα οχήματα, ελαχιστοποιώντας την ανάγκη για διορθώσεις – και ως εκ τούτου τον κίνδυνο ναυτίας ενώ οι επιβάτες κάνουν πράγματα ή ξεκουράζονται. Όπως τονίζει ο Σάλτερ, «καθώς οδεύουμε προς ένα αυτόνομο μέλλον, όπου οι επιβάτες θα έχουν περισσότερο χρόνο να εργάζονται, να διαβάζουν ή να ξεκουράζονται σε μεγαλύτερα ταξίδια, είναι σημαντικό να αναπτύξουμε οχήματα που μπορούν να προσαρμόζονται για να μειώνουν τις επιπτώσεις της ναυτίας με τρόπο που ταιριάζει σε κάθε επιβάτη».
Η ναυτία προκαλείται συχνά όταν τα μάτια παρατηρούν πληροφορίες που είναι διαφορετικές από αυτά που αντιλαμβάνεται ο έσω ους, το δέρμα κλπ. Το wellness score υπολογίζει πόσο επιρρεπείς είναι οι επιβάτες στο να νιώσουν ναυτία στο αυτοκίνητο, χρησιμοποιώντας βιομετρικούς αισθητήρες που καταγράφουν σήματα του σώματος. Αυτό, σε συνδυασμό με την κίνηση και άλλα δεδομένα, δίνει στο όχημα τη δυνατότητα να «ξέρει» πότε ο επιβάτης θα νιώσει ναυτία, πριν καν τη νιώσει ο ίδιος. Μεταξύ των «μέτρων» που θα λαμβάνει το όχημα θα είναι οι διαφορετικές θέσεις των καθισμάτων, οι αλλαγές στον κλιματισμό, η προσαρμογή του οχήματος ώστε να μειώνονται τα τραντάγματα κ.ά.