Η SEAT στα πλαίσια του φετινού Mobile World Congress, πραγματοποιεί ένα τεράστιο άλμα στη στρατηγική του αστικού micromobility με την παρουσίαση του Minimó, ενός concept car που αναπτύχθηκε ως πλατφόρμα κινητικότητας, παρουσιάζοντας το όραμα της εταιρείας για την κινητικότητα του αύριο.
Στη συνέντευξη Τύπου σήμερα το πρωί, ο Πρόεδρος της SEAT Luca de Meo εξήγησε πως «το SEAT Minimó έχει σχεδιαστεί ειδικά για να προσαρμοστεί στις πλατφόρμες κινητικότητας που θα διαμορφώσουν το μέλλον της αστικής οδήγησης, όπου η κυκλοφορία θα περιοριστεί και μόνο λίγα οχήματα θα είναι σε θέση να προσφέρουν λύσεις». Ο De Meo πρόσθεσε: «Αυτή είναι η λύση που οι εταιρείες carsharing περιμένουν, ένα μοντέλο που θα είναι το κλειδί για τη βελτίωση της κερδοφορίας τους. Η ιδέα που παρουσιάζουμε σήμερα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πόλεων και των παρόχων υπηρεσιών carsharing».
Το Minimó έχει κατασκευαστεί με τρόπο ώστε να συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο την ασφάλεια και την άνεση ενός αυτοκινήτου με την ευελιξία και την ευκολία στάθμευσης μίας μοτοσυκλέτας. Αυτό το 100% ηλεκτρικό όχημα, που ενσωματώνει ένα σύστημα εναλλαγής μπαταριών, επιτρέποντας τη πλήρη φόρτιση του σε λίγα μόνο λεπτά προσφέροντας 100 χιλιόμετρα αυτονομία. Αυτό το καινοτόμο σύστημα σημαίνει ότι το λειτουργικό κόστος του carsharing μειώνεται ουσιαστικά κατά 50%.
Με 2,5μ. μήκος και 1,2μ. πλάτος, το Minimó καταλαμβάνει χώρο 3,1 τετραγωνικών μέτρων έναντι των 7,2 τετραγωνικών μέτρων ενός κανονικού αυτοκινήτου, μειώνοντας σημαντικά το αστικό οικολογικό αποτύπωμα του.
«Το Minimó είναι επίσης ένα υπερ-συνδεδεμένο όχημα με ενσωματωμένη τεχνολογία 5G που παρέχει μια άνετη και ομαλή εμπειρία ψηφιακής χρήσης βασισμένη στο Digital Access key και το ασύρματο Android Auto™ στην οθόνη του οχήματος, χωρίς οι χρήστες να χρειάζεται να συνδέσουν το smartphone τους σε οποιοδήποτε καλώδιο ή πρίζα. Μεταξύ άλλων λειτουργιών, το αυτοκίνητο αναγνωρίζει αν ο οδηγός είναι ηλικίας 16 ή 18 ετών για να προσαρμόσει ανάλογα τη ταχύτητά σε 45 ή 90 km/h. Επιπλέον, με το Google Assistant του Android Auto, οι χρήστες μπορούν να κρατούν τα μάτια στο δρόμο και τα χέρια στο τιμόνι ενώ χρησιμοποιούν τη φωνή τους για να παραμένουν συνδεδεμένοι, να λαμβάνουν εύκολα απαντήσεις, να διαχειρίζονται θέματα και να ελέγχουν τα μέσα ενημέρωσης», εξήγησε ο De Meo στη συνέντευξη Τύπου.
Με αυτή την έννοια και ως σημαντικό βήμα στην ενίσχυση της εμπειρίας των χρηστών του Minimó, SEAT και Android Auto συνεργάστηκαν για να επιτρέψουν πλήρη, απρόσκοπτη και εύληπτη συνδεσιμότητα, με την οποία ο χρήστης μπορεί εύκολα να καλέσει τηλεφωνικούς αριθμούς, να διαβάσει και να απαντήσει μηνύματα κειμένου και να κάνει χρήση των υποστηριζόμενων εφαρμογών πλοήγησης, μέσων και επικοινωνίας από την οθόνη του οχήματος.
Ο καλύτερος φίλος της πόλης
Με το Minimó, η SEAT στοχεύει στη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος των οχημάτων σε αστικές περιοχές. Η αυτοκινητοβιομηχανία συνεργάζεται με τα δημοτικά συμβούλια για να αποκτήσει γνώσεις σχετικά με τις συγκεκριμένες ανάγκες τους.
Ως αποτέλεσμα αυτής της κοινής προσπάθειας, η SEAT θα εξετάσει τις δυνατότητες ενσωμάτωσης των προτάσεων των δημόσιων αρχών και των πολιτών στην ανάπτυξη του οχήματος προκειμένου να προσφέρει λύσεις spot-on με κοινό σκοπό την ενίσχυση της αστικής κινητικότητας.
Volkswagen Group Mobility Strategy
Μετά την κυκλοφορία του e-kick scooter eXS powered by SEGWAY και με τη διεθνή παρουσίαση του concept Minimó, η SEAT επιλέχθηκε ως ηγετική μάρκα στο πλαίσιο του Ομίλου Volkswagen για τον καθορισμό της στρατηγικής και την δημιουργία προϊόντων με γνώμονα την αστική micromobility.
Σύμφωνα με τον Luca de Meo, «η micromobility, που σημαίνει σύντομη μετακίνηση κάτω από 10 χιλιόμετρα, αντιπροσωπεύει σήμερα περίπου το 60% του συνόλου. Είναι μια δυναμική περιοχή για έναν πάροχο κινητικότητας, όπως αυτός που στοχεύουμε να γίνουμε. Αποστολή μας είναι να καταλήξουμε σε ιδέες και να δημιουργήσουμε προϊόντα σχεδιασμένα για ταξίδια μικρών αποστάσεων. Ο Όμιλος Volkswagen και οι διάφορες μάρκες του θα χρησιμοποιούν τις λύσεις μας σε όλο τον κόσμο. Η SEAT βρίσκεται στην καλύτερη θέση να προωθήσει αυτή τη στρατηγική, πρώτον λόγω του αστικού μας περιβάλλοντος σε μια μητροπολιτική πόλη όπως η Βαρκελώνη και δεύτερον επειδή αυτή η πόλη έχει μακρά παράδοση στο σχεδιασμό και την παραγωγή των δύο τροχών».
Software centre powered by SEAT: από αναλογικό σε ψηφιακό
Προκειμένου να προσαρμοστεί σε ένα πλαίσιο διαμορφωμένο από την αλλαγή και να αντιμετωπίσει επιτυχώς τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας, η SEAT ανακοίνωσε τη δημιουργία, το 2019, του δικού της κέντρου λογισμικού, το οποίο αποσκοπεί στη συνέχιση της ενίσχυσης του επιτυχημένου δικτύου του Volkswagen Group IT's Software Development Centers.
Αυτό το νέο κέντρο αριστείας θα απασχολεί περισσότερους από 100 ειδικούς και θα εργάζεται για την προώθηση δύο μεγάλων διαστάσεων στη SEAT και στον Όμιλο Volkswagen. Από τη μια πλευρά, θα επιδιώξει τη συνέχιση της ώθησης του ψηφιακού μετασχηματισμού των Group-wide IT-Solutions και την αύξηση της αποδοτικότητας της διαδικασίας ψηφιοποίησης. Από την άλλη, θα στοχεύσει στην ενίσχυση νέων επιχειρηματικών μοντέλων που βασίζονται σε νέες έννοιες κινητικότητας, συνδεσιμότητας και ψηφιοποίησης αυτοκινήτων, με έμφαση στη SEAT.
Η εταιρεία αναζητάει το καλύτερο, σε εσωτερικό και εξωτερικό διαθέσιμο ταλέντο για να συμβάλει στη τοποθέτηση αυτού του κέντρου ως σημείου αναφοράς της state-of-the-art ψηφιοποίησης της Βαρκελώνης.
Το Metropolis: Lab Barcelona θα ενσωματωθεί στο νέο κέντρο και θα συνεχίσει να καινοτομεί για την εξεύρεση λύσεων καλύτερης κινητικότητας. Άλλες ανεξάρτητες εταιρείες της SEAT, όπως η XMOBA, θα δουλέψουν και σε αυτόν τον νέο χώρο, προκειμένου να επωφεληθούν από όλες τις συνέργειες. Ο Luca de Meo δήλωσε ότι «αυτό το νέο κέντρο, το οποίο θα βρίσκεται στη Βαρκελώνη, επιβεβαιώνει τη δέσμευση της εταιρείας να μεταμορφωθεί από κατασκευαστή αυτοκινήτων σε πάροχο υπηρεσιών κινητικότητας».
Το "5G Connected Car" στους δρόμους της Βαρκελώνης
Στο πλαίσιο του 5G Barcelona project, το οποίο στοχεύει να προωθήσει τη πόλη της Βαρκελώνης ως μία από τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες με τεχνολογία 5G, η SEAT και η Telefónica εφάρμοσαν πιλοτική δοκιμή του "5G Connected Car".
Το "5G Connected Car" επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ του οχήματος, της γύρω περιοχής και άλλων αυτοκινήτων και αποτελεί ένα πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση της συνεργατικής αυτόνομης οδήγησης. Το όχημα δοκιμάζεται τώρα στους δρόμους της Βαρκελώνης για τη συλλογή δεδομένων και την επεξεργασία του σχεδίου ανάπτυξης της ασφάλειας κατά την οδήγηση.
Ενίσχυση του οικοσυστήματος συνδεσιμότητας
Ως η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη που προσφέρει μία εφαρμογή (το SEAT DriveApp), συμβατή με Android Auto, η SEAT πρόκειται να παρουσιάσει ένα Arona με Android Auto ανάμεσα στις αίθουσες 1 και 2 στο Mobile World Congress. Το Android Auto είναι ο απλούστερος τρόπος χρήσης του τηλεφώνου στο αυτοκίνητο. Είτε στην οθόνη του τηλεφώνου, είτε στην οθόνη του αυτοκινήτου, το Android Auto σχεδιάστηκε με γνώμονα την ασφάλεια και την ευκολία. Google και Android Auto είναι εμπορικά σήματα της Google LLC.
Στέφανος Σιμωτάς