Ο δράστης χειραγώγησε το θύμα μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας και απέσπασε πρόσβαση στους τραπεζικούς λογαριασμούς του.
Ένα ανησυχητικό περιστατικό απάτης σημειώθηκε στον Βόλο, όπου ένας 45χρονος άνδρας έχασε 9.000 ευρώ από τους τραπεζικούς του λογαριασμούς μέσω μιας νέας μεθόδου εξαπάτησης. Σύμφωνα με το gegonota.news, το θύμα δέχτηκε τηλεφώνημα από έναν άνδρα που ισχυρίστηκε ότι ήταν υπάλληλος μεγάλης τράπεζας. Ο δράστης, με πειστικό και επαγγελματικό ύφος, ενημέρωσε τον πολίτη ότι υπήρχε “ύποπτη δραστηριότητα” στους τραπεζικούς του λογαριασμούς και του ζήτησε να ακολουθήσει συγκεκριμένες οδηγίες για την ασφάλεια των χρημάτων του.
Ο απατεώνας έπεισε το θύμα να κατεβάσει μια εφαρμογή απομακρυσμένης πρόσβασης στο κινητό του τηλέφωνο, ισχυριζόμενος ότι ήταν απαραίτητη για την “επιβεβαίωση” της ασφάλειας του λογαριασμού. Ο άνδρας, μην υποψιαζόμενος ότι πρόκειται για απάτη, εγκατέστησε την εφαρμογή και παρείχε πρόσβαση στη συσκευή του. Στη συνέχεια, ο δράστης του ζήτησε να του διαβάσει έναν κωδικό επιβεβαίωσης που εστάλη μέσω SMS, προφασιζόμενος ότι αυτός ο κωδικός θα ενεργοποιούσε την προστασία του λογαριασμού.
Μέσα σε λίγα λεπτά, ο απατεώνας χρησιμοποίησε τις πληροφορίες για να αποκτήσει πλήρη πρόσβαση στο e-banking του θύματος. Από εκεί, μετακίνησε τα χρήματα σε λογαριασμό στο εξωτερικό. Το θύμα αντιλήφθηκε την απάτη μόνο όταν προσπάθησε να επικοινωνήσει με την τράπεζά του, αλλά τα χρήματα είχαν ήδη μεταφερθεί και η ανάκτησή τους ήταν εξαιρετικά δύσκολη.
Όπως δήλωσε το θύμα στις αρχές, ο δράστης είχε πολύ πειστική φωνή και χρησιμοποίησε όρους όπως “έλεγχος ασφαλείας” και “προστασία καταθέσεων”, προσδίδοντας αξιοπιστία στα λεγόμενά του. Ο άνδρας δεν σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να πρόκειται για απάτη, καθώς πίστευε ότι ακολουθεί οδηγίες από την τράπεζα.
Η υπόθεση βρίσκεται υπό διερεύνηση από την Αστυνομική Διεύθυνση Μαγνησίας, ενώ οι αρχές προειδοποιούν τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τέτοιου είδους τηλεφωνήματα.
Η Μέθοδος της Απάτης:
Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ονομάζεται “Απάτη Απομακρυσμένης Πρόσβασης” και έχει γίνει ολοένα και πιο διαδεδομένη το τελευταίο διάστημα.
Βασικά Στάδια της Μεθόδου:
- Επαγγελματική Προσέγγιση:
Οι δράστες χρησιμοποιούν επίσημο ύφος και ορολογία, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση αξιοπιστίας. - Ψυχολογική Πίεση:
Παρουσιάζουν μια επείγουσα κατάσταση, όπως υποτιθέμενη απάτη στον λογαριασμό του θύματος, για να μειώσουν την κριτική σκέψη του. - Χρήση Λογισμικών Απομακρυσμένης Πρόσβασης:
Τα θύματα πείθονται να κατεβάσουν εφαρμογές, όπως AnyDesk ή TeamViewer, που επιτρέπουν στους δράστες να ελέγχουν τη συσκευή τους εξ αποστάσεως. - Εξαπάτηση με Κωδικούς Επιβεβαίωσης:
Οι δράστες ζητούν από τα θύματα να δώσουν κωδικούς επιβεβαίωσης που αποστέλλονται μέσω SMS, κάτι που τους δίνει πρόσβαση σε τραπεζικές συναλλαγές.
Πώς να Προστατευθείτε:
- Μην Απαντάτε σε Απρόσμενα Τηλεφωνήματα:
Αν λάβετε κλήση από κάποιον που ισχυρίζεται ότι είναι από την τράπεζά σας, διακόψτε τη συνομιλία και καλέστε εσείς απευθείας την τράπεζα στον επίσημο αριθμό επικοινωνίας της. - Μην Εγκαθιστάτε Άγνωστες Εφαρμογές:
Καμία τράπεζα δεν θα σας ζητήσει να κατεβάσετε εφαρμογές απομακρυσμένης πρόσβασης για να προστατεύσετε τον λογαριασμό σας. - Ελέγξτε τη Γνησιότητα των Κλήσεων:
Αν αμφιβάλλετε για την ταυτότητα του καλούντος, ζητήστε να σας αποστείλει επίσημη επικοινωνία μέσω email ή να επιβεβαιώσει την ταυτότητά του με άλλο τρόπο. - Προστατέψτε τους Κωδικούς σας:
Οι κωδικοί που λαμβάνετε μέσω SMS είναι απόρρητοι και δεν πρέπει να τους δίνετε σε κανέναν.