Χωρίς «λευκό καπνό» ολοκληρώθηκε η σημερινή σύσκεψη στο υπουργείο Παιδείας σχετικά με τον ακριβή αριθμό των σχολείων, που θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου στα Τρίκαλα και γενικότερα στη Θεσσαλία.
Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε υπό τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη με τη διαδικτυακή συμμετοχή στελεχών εκπαίδευσης της Θεσσαλίας. Ωστόσο, δεν έχουν ληφθεί ακόμη οι τελικές αποφάσεις σχετικά με το σε ποια και πόσα σχολεία των τεσσάρων νομών θα γίνει αγιασμός την ερχόμενη Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου. Αναμένονται κι άλλες συσκέψεις.
Για τα σχολεία που αντιμετωπίζουν ακόμη πρόβλημα, οι αποφάσεις θα ανακοινωθούν από τους επιμέρους δήμους, οι οποίοι είναι αρμόδιοι και με τους οποίους το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία. Δεδομένου ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία αποκατάστασης των ζημιών από την καταστροφική κακοκαιρία, που έπληξε την περιοχή, η κατάσταση παραμένει ρευστή: οι αυτοψίες της ΚΤΥΠ συνεχίζονται, το νερό ελέγχεται, υπάρχει πρόοδος με τις απολυμάνσεις, όπως και με τα έργα οδοποιίας- πρόκειται για μία δυναμική διαδικασία. Επομένως, ακόμη και τα σχολεία, που θεωρητικά είναι «έτοιμα» κτιριακά, δεν θα ανοίξουν αν δεν έχουν προηγουμένως ολοκληρωθεί οι απαραίτητοι έλεγχοι.
Η καταγραφή της κατάστασης από τους διευθυντές των σχολείων
Στο μεταξύ, αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα η καταγραφή της κατάστασης στα σχολεία από τους διευθυντές τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, την οποία «δρομολόγησε» την περασμένη Παρασκευή ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.
Οι διευθυντές πρέπει να δίνουν πληροφορίες σχετικά με θέματα, όπως την κατάσταση που βρίσκονται το προαύλιο του σχολείου, η σκεπή, οι αίθουσες ή ο τεχνικός εξοπλισμός. Τα δεδομένα θα συνεκτιμηθούν στη λήψη των τελικών αποφάσεων από πλευράς υπουργείου, όπως επίσης θα βοηθήσει και το γεγονός, ότι έχει επιστρέψει η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, η οποία πήγε στη Θεσσαλία και έχει μία επιτόπια αντίληψη της κατάστασης.
Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα της Θεσσαλίας βρίσκεται σε αναμονή των αποφάσεων σχετικά με το αν και που θα εφαρμοστεί τηλεκπαίδευση, όπως και μεταστέγαση μαθητών σε γειτονικά σχολεία ή τοποθέτηση οικίσκων, που θα λειτουργήσουν ως σχολικές αίθουσες. Σε κάθε περίπτωση, έχει ήδη προβλεφθεί η αποστολή σχολικών στα σχολεία, που πλημμύρισαν – βιβλία, σχολικά είδη – όπως και η αντικατάσταση κατεστραμμένου τεχνολογικού εξοπλισμού των πληγέντων μαθητών.