Στην κεντρική πλατεία Ριζόμυλου, η εκδήλωση της Μουσικής Σχολής του Δήμου Ρήγα Φεραίου είχε μόλις ολοκληρωθεί. Η 18χρονη Ιωάννα, συμμετείχε στην εκδήλωση στην οποία παρευρίσκονταν για να τη θαυμάσει και η 20χρονη αδερφή της Κατερίνα. Εκεί ήταν και ο 21χρονος Φίλιππος, κάτοικος Ριζομύλου, ο οποίος θα προτείνει να πάει με το αμάξι του αργότερα τις δύο κοπέλες στο σπίτι τους στο Στεφανοβίκειο.
Κανείς από τους τρεις νέους όμως δεν θα επέστρεφε εκείνη την ημέρα σπίτι του.
Ήταν 1.35 μετά τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 23 Ιουλίου του 2014, όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο 21χρονος με κατεύθυνση το Στεφανοβίκειο, συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με φορτηγό που μετέφερε φρούτα και κινούνταν προς Λάρισα στο 36ο χλμ. της Παλαιάς Εθνικής οδού, Λάρισας – Βόλου. Από το τροχαίο έχασαν ακαριαία τη ζωή τους τα τρία παιδιά, ενώ ο οδηγός της νταλίκας συνελήφθη και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα.
Εννέα χρόνια μετά το πολύνεκρο δυστύχημα, που βύθισε στο πένθος δύο οικογένειες, αναβιώνει για μία ακόμη φορά η υπόθεση την Τρίτη 17 Ιανουαρίου στο Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων Λάρισας.
Να θυμίσουμε ότι πρωτόδικα, το 2017, ο κατηγορούμενος είχε καταδικαστεί για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας εξ αμελείας κατά συρροή από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Βόλου σε ποινή φυλάκισης 7 ετών, ενώ το 2021 στο Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων Λάρισας, καταδικάστηκε σε 5,5 χρόνια φυλάκιση εξαγοράσιμη προς 5 ευρώ ημερησίως καθώς του αναγνωρίστηκε το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου.
Για αυτό το ελαφρυντικό η πολιτική αγωγή κατέθεσε έφεση στον Άρειο Πάγο.
“Ο Άρειος Πάγος γύρισε την υπόθεση πίσω”
Όπως δήλωσε στο larissanet ο πληρεξούσιος δικηγόρος των δύο οικογενειών, κ. Χριστόφορος Γκλαβένος, ο ίδιος εκπροσωπώντας τις οικογένειες, έκανε αίτηση αναίρεσης στον Άρειο Πάγο για το ελαφρυντικό που αναγνώρισε στον κατηγορούμενο το Εφετείο στη Λάρισα.
“Ο Άρειος Πάγος, συζήτησε και αποφάνθηκε ότι κακώς του χορηγήθηκε το ελαφρυντικό του προτέρου έντιμου βίου και ξαναγύρισε την υπόθεση πίσω για να συζητηθεί ξανά ως προς το ελαφρυντικό ή να αιτιολογηθεί καλύτερα” δηλώνει στο larissanet ο κ. Γκλαβένος και προσθέτει πως το ίδιο ανώτατο δικαστικό όργανο απέρριψε την αίτηση αναίρεσης που έκανε ο κατηγορούμενος για τη μη χορήγηση περαιτέρω ελαφρυντικών από το Εφετείο Λάρισας.
O 31χρονος σήμερα κατηγορούμενος είχε κριθεί ένοχος από το δικαστήριο τόσο σε πρώτο όσο και σε δεύτερο βαθμό. Σύμφωνα με τον κ. Γκλαβένο, που είναι δικηγόρος των οικογενειών από τη πρωτοβάθμια δίκη, η πλευρά του υποστήριξε ότι ο κατηγορούμενος λόγω υπέρβαρου φορτίου και λόγω αυξημένης ταχύτητας και κόπωσης εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα πορείας και έπεσε στο αυτοκίνητο του 21χρονου νεαρού με αποτέλεσμα να προκαλέσει τον θανάσιμο τραυματισμό των τριών νέων.
“Υπήρξαν πραγματογνώμονες που εξετάστηκαν και από τις δύο πλευρές. Η αντίδικος πλευρά υποστήριξε ότι δε συνέβη ακριβώς έτσι το περιστατικό. Ότι υπήρχε είσοδος του επιβατικού στο αντίθετο ρεύμα. Όλα τα ευρήματα και τα ίχνη σύγκρουσης όμως ήταν μέσα στο ρεύμα πορείας του άτυχου 21χρονου.
Με τη συνδρομή και των πραγματογνωμόνων όλα αυτά αποδεικνύουν ότι η σύγκρουση έγινε εκεί. Να σημειωθεί ότι ο κατηγορούμενος δεν εμφανίστηκε ούτε στο πρωτοβάθμιο, ούτε στο δευτεροβάθμιο δικαστήριο” μας λέει ο κ. Γκλαβένος.
Το δικαστήριο πλέον την Τρίτη θα κληθεί να αποφασίσει ξανά για το ελαφρυντικό του οδηγού και ενδεχομένως, όπως μας ανέφερε ο κ. Γκλαβένος, να αλλάξει και η ποινή ανάλογα την απόφαση.
Η παλιά Εθνική Οδός Λάρισας – Βόλου
Ένας δρόμος με “αίμα” και τα έργα βελτίωσης
Στο δρόμο που έχασαν τη ζωή τους τα τρία παιδιά το 2014, έχουν καταγραφεί και άλλα τροχαία δυστυχήματα τόσο πριν όσο και μετά. Για πολλούς το πρόβλημα ξεκίνησε πριν πολλά χρόνια με την εγκατάσταση διοδίων στο Μοσχοχώρι κάτι που οδήγησε αρκετούς οδηγούς βαρέων οχημάτων στη διέλευση τους από την παλαιά εθνική οδό.
Το 2008 οι τότε νομάρχες Λάρισας και Μαγνησίας καθώς και οι δήμαρχοι των περιοχών, από τους οποίους διέρχεται η παλαιά εθνική οδός, είχαν αποφασίσει να ζητήσουν τη μεταφορά των διοδίων του Μοσχοχωρίου στο Βελεστίνο, ώστε να αποφεύγεται η συχνή χρήση της παλιάς εθνικής από τα βαρέα οχήματα. Την κακή κατάσταση του δρόμου είχε επιβεβαιώσει τότε και ο διοικητής της Τροχαίας Βόλου επιβεβαιώνοντας ότι ο δρόμος έχει γίνει εξαιρετικά επικίνδυνος λόγω των καθιζήσεων σε πολλά σημεία από την κίνηση των βαρέων οχημάτων.
Την τελευταία δεκαπενταετία έχουν σημειωθεί τουλάχιστον 6 δυστυχήματα στα οποία έχασαν τη ζωή τους αρκετοί Λαρισαίοι μεταξύ των οποίων ένα ζευγάρι καθηγητών και ένα 11χρονο κορίτσι. Πρόσφατα έχασε τη ζωή του σε τροχαίο στο ύψος της Μελίας, 47χρονος οδηγός φορτηγού, πρώην αντιδήμαρχος στο δήμο Ρήγα Φεραίου. Το 2018 με αφορμή τη θανατηφόρα παράσυρση μιας 82χρονης στην οδό Βόλου στη Λάρισα, ο δήμαρχος Λαρισαίων Απόστολος Καλογιάννης είχε δηλώσει πως φορτηγά μπαίνουν στην οδό Βόλου για να αποφύγουν τα διόδια Μοσχοχωρίου.
Θυμίζουμε ότι από το 2017 με απόφαση του υπουργείου Υποδομών, απαγορεύεται η διέλευση στο οδικό δίκτυο που χρησιμοποιείται παραπλεύρως και εναλλακτικά των αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας, στα μηχανοκίνητα οχήματα μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων για λόγους οδικής ασφάλειας και αποτροπής της επιβάρυνσης και υποβάθμισης του εγγύς οικιστικού περιβάλλοντος, όπως και της έντονης καταπόνησης και ταχείας φθοράς του οδοστρώματος του οδικού δικτύου, για το οποίο ισχύει η απαγόρευση. Εξαιρούνται οι διελεύσεις οχημάτων άμεσης ή έκτακτης ανάγκης, οδικής βοήθειας ή όταν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας.
Για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας της Παλαιάς Εθνικής Λάρισας-Βόλου έχει ενεργοποιηθεί πρόσφατα η Περιφέρεια Θεσσαλίας που είναι η αρμόδια υπηρεσία για τις επεμβάσεις στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο.
Τον Ιανουάριο του 2021 υπογράφηκε από τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό η σύμβαση της μελέτης ««Βελτίωση Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου» ενώ τον περασμένο Μάιο ολοκληρώθηκαν εργασίες συντήρησης και βελτίωσης του οδικού άξονα μεταξύ Πλατυκάμπου και Γαλήνης, Νίκης και Αχίλλειου, Προδρόμου και Γλαύκης, Αναγέννησης και Μόδεστου, Αχιλλείου και Μέλισσας, πριν και μετά το Αρμένιο και μεταξύ Αρμενίου και Στεφανοβικείου.
Επίσης σε επικοινωνία που είχαμε με το δήμο Κιλελέρ πληροφορηθήκαμε ότι παραπλεύρως της οδού θα δημιουργηθούν δρόμοι για τη διευκόλυνση μετακίνησης των αγροτικών οχημάτων ώστε να μην επιβαρύνουν την παλαιά εθνική.