Υπερπροσπάθεια στον τοπικό ΕΦΚΑ – Κωλύματα και καθυστερήσεις μόλις τα έγγραφα περάσουν …τα σύνορα του νομού
Κι έναν, και δύο και τρεις και…τέσσερις και παραπάνω μήνες χρειάζεται να περιμένουν αρκετοί συμπολίτες μας για μια απάντηση, ένα έγγραφο μια γνωμοδότηση ή και μια απόφαση για σύνταξη.
Ασφαλισμένοι του ΕΦΚΑ πλέον μετά τη συνένωση, αν είναι τυχεροί και εξαντλούνται τα ασφαλιστικά τους σε υπηρεσίες τοπικού επιπέδου του ΕΦΚΑ θα έχουν τις αποφάσεις που χρειάζονται στην ώρα τους. Αν χρειαστούν έγγραφο από υπηρεσία εκτός νομού Τρικάλων…τότε τα πράγματα δυσκολεύουν.
Όπως αναφέρει στο Trikalanews.gr ο αν. προϊστάμενος του ΕΦΚΑ στα Τρίκαλα κ. Δημ. Μαρτάρας, οι διαδικασίες που αφορούν τον ΕΦΚΑ Τρικάλων εξυπηρετούνται αρκετά γρήγορα και χωρίς προβλήματα. Σε σχέση δε με τους υπόλοιπους νομούς, τα αιτήματα απαντώνται μέσα σε αρκετά σύντομο διάστημα σε σχέση.
Τα προβλήματα, όπως επισημαίνει και ο κ. Μαρτάρας, μεγαλώνουν όταν το όλο θέμα «περνά» εκτός νομού. Η υποτιθέμενη συνένωση των ταμείων ουδέποτε ολοκληρώθηκε ως έπρεπε. Για κοινό σύστημα, κοινό κώδικα κοκ ούτε το συζητάμε ακόμη βέβαια. Αποτέλεσμα, ένας ασφαλισμένος που μπορεί να έχει ένσημα από διαφορετικά ταμεία σε ένα ενδεχόμενο αίτημα για σύνταξη να πρέπει να περάσει το αίτημά του δια αλληλογραφίας βέβαια, από τα Τρίκαλα, Θεσσαλονίκη ή και Αθήνα.
Οι ασφαλισμένοι που αντιμετωπίζουν δε το μεγαλύτερο πρόβλημα σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Trikalanews.gr είναι όσοι εργάστηκαν στο εξωτερικό με τις περιπτώσεις αυτές να καταλήγουν σε κεντρικές υπηρεσίες της Αθήνας, από όπου…δύσκολα “ξεκολλούν”.
Όλα αυτά σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού και την ανάγκη για συνεχή εκπαίδευση πάνω σε θέματα διοίκησης του συνόλου των ταμείων που έχουν περάσει στον ΕΦΚΑ έρχονται να κάνουν ακόμη πιο δύσκολη την γρήγορη εξυπηρέτηση.
Το θέμα είναι πραγματικά σοβαρό ωστόσο, και θα πρέπει κάποια στιγμή η πολιτεία πραγματικά να το θέσει σε προτεραιότητα επίλυσης μιας και μια απόφαση συνένωσης των ταμείων δεν αρκεί.