Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, παίρνοντας τη σκυτάλη από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, όχι μόνο δεν κατάργησε τη σύμβαση παραχώρησης στους μεγαλοεπιχειρηματίες των εθνικών οδών και τα διόδια, αλλά τα μονιμοποιούν και αυξάνουν τους σταθμούς των διοδίων και του μεγάλου χαρατσιού που αναγκάζεται να πληρώνει όποιος χρησιμοποιεί το Εθνικό οδικό δίκτυο.
Παράλληλα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, προκειμένου να στηρίξει την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων που εκμεταλλεύονται τους εθνικούς δρόμους και να αποτρέψει όσους αγωνίζονται ενάντια στα διόδια, διατηρεί όλα τα κατασταλτικά τρομοκρατικά μέτρα Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ, που προβλέπουν ποινές φυλάκισης σε όσους συμμετέχουν σε κινητοποιήσεις ενάντια στα διόδια ή παρεμποδίζουν τη είσπραξη των χαρατσιών.
Διατηρεί επίσης την ποινή της αφαίρεσης πινακίδων σε όσους οδηγούς αρνούνται να πληρώνουν διόδια, ενώ δίνει τη δυνατότητα στο Δημόσιο να εφαρμόζει κατά την κατασκευαστική περίοδο την πολιτική διοδίων που εκάστοτε κρίνει πρόσφορη για την αντιμετώπιση προβλημάτων που δημιουργούνται στους χρήστες, είτε σε συμφωνία με τους παραχωρησιούχους είτε ύστερα από μονομερή απόφασή του αλλά με αποζημίωση των παραχωρησιούχων. Μπορεί, δηλαδή, το κράτος να μειώσει τις τιμές, αρκεί να εξασφαλίσει στις κοινοπραξίες ότι δε θα χάσουν ούτε ευρώ!
Στους άθλιους παράδρομους της ΠΑΘΕ που αναγκάζονται να καταφεύγουν οι περισσότεροι οδηγοί που κινούνται συχνά ή πιο αραιά, ήδη μετράμε νεκρούς και πολλούς περισσότερους τραυματίες, καταστραμμένα αυτοκίνητα!
Μόνοι κερδισμένοι είναι οι κατασκευαστικοί και επιχειρηματικοί όμιλοι που εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητόδρομους και εισπράττουν τεράστια κέρδη!
Αποτελεί πρόκληση για το λαό, που δοκιμάζεται από την καπιταλιστική κρίση, την ανεργία και τις αντιλαϊκές πολιτικές, να χρυσοπληρώνει συνεχώς και για τους δρόμους!
Κανένας δεν πρέπει να ξεγελαστεί από τις προσπάθειες της Περιφερειακής Αρχής Θεσσαλίας και των Δήμων που ελέγχονται από τη Ν.Δ και το ΠΑΣΟΚ, να διευθετηθεί το θέμα των διοδίων με την κατάργηση κάποιων σταθμών (Τέμπη) ή την μεταφορά σε άλλα σημεία, ή την δωρεάν μετακίνηση κατοίκων ορισμένων χωριών που είναι δίπλα στην ΠΑΘΕ.
Κανένας δεν μπορεί να πατά σε δυο βάρκες. ‘Η θα είσαι με την παράδοση των οδικών αξόνων στους επιχειρηματικούς ομίλους που έφερε τα διόδια, όπως είχε ψήφισε ο κ. Περιφερειάρχης, ως βουλευτής της Ν.Δ τότε, μαζί με τους συναδέλφους του της Ν.Δ και του ΠΑΣΟΚ ή θα είσαι υπέρ της κατάργησης όλων των διοδίων και της παράδοσης των δημόσιων έργων και υποδομών στους επιχειρηματικούς ομίλους. Ο περιφερειάρχης και οι δήμαρχοι Ν.Δ και ΠΑΣΟΚ, ήταν και είναι με την πρώτη επιλογή, απλά πιέζονται από τον κόσμο και κάνουν ελιγμούς.
Η Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας, που στηρίζεται από το ΚΚΕ, θεωρεί ότι κάθε άλλο αίτημα, πέρα από την πλήρη κατάργηση όλων των διοδίων, την ακύρωση της σύμβασης – παράδοσης των εθνικών οδικών δικτύων στους επιχειρηματικούς ομίλους, την ελεύθερη κίνηση στο οδικό δίκτυο που είναι πάγιο αίτημά του, συνιστά αποπροσανατολισμό του λαού και κάλπικη αντίθεση στα διόδια, στη ληστεία που γίνεται που οδηγεί ακόμα και στη θυσία ανθρώπινων ζωών.
Το εθνικό οδικό δίκτυο και όλες τις υποδομές, τις έχει πληρώσει πολύ ακριβά ο λαός μας με την άμεση και την έμμεση βαριά φορολογία, με τα διόδια, τα ακριβά καύσιμα, τα τέλη κυκλοφορίας και τόσα άλλα χαράτσια, επομένως πρέπει αμέσως να σταματήσει να πληρώνει διόδια και άλλα χαράτσια.
Η Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας, καλεί τους εργαζόμενους, τους μικρομεσαίους αγρότες και ΕΒΕ, να διεκδικήσουμε:
• Την κατάργηση όλων των διοδίων.
• Την κατάργηση των συμβάσεων παραχώρησης των οδικών δικτύων σε επιχειρηματικούς ομίλους.
• Οδικά έργα που θα κατασκευάζονται από έναν εθνικό κατασκευαστικό φορέα χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις του λαού.
• Συγκοινωνίες υπέρ του λαού, δημόσιες, φθηνές, τακτικές, δωρεάν για τους άνεργους, άπορους, μερικά απασχολούμενους, φοιτητές, μαθητές.
• Το σταμάτημα κάθε δίωξης και την ακύρωση κάθε καταδίκης όσων αγωνίζονται για την κατάργηση των διοδίων ή αρνήθηκαν να πληρώσουν.