Ο εορτασμός της Ημέρας Αναπηρίας έχει καθιερωθεί εδώ και χρόνια στο 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων και γίνεται αφορμή ώστε όλοι μας να επανατοποθετηθούμε όχι πάνω στην αναπηρία, αλλά τον συνάνθρωπο, το συμμαθητή, τη συμμαθήτρια, το διπλανό μας για μια ανθρώπινη κοινωνία.
Το σχολείο θέλοντας να δημιουργήσει ένα πλαίσιο προβληματισμού μέσα από το οποίο οι μαθητές/τριες θα συνειδητοποιήσουν τους περιορισμούς που θέτει το κοινωνικό περιβάλλον στα άτομα με αναπηρίες πραγματοποίησε διάφορες δράσεις.
Αρχικά, έγινε εισαγωγή για τη σημασία της ημέρας και τους στόχους των δράσεων από την Διευθύντρια του σχολείου κ. Σμιξιώτη Φανή η οποία τόνισε πως «μέσα από τέτοιου είδους δράσεις θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές/τριες μας ώστε να μην έχουν προκαταλήψεις, να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και να αποκτήσουν στάσεις και συμπεριφορές αποδοχής της διαφορετικότητας και συμπερίληψης»
Προκειμένου να επιτευχθούν οι παραπάνω στόχοι, παρουσιάστηκαν δυναμικά και διαδραστικά powerpoints και προβλήθηκαν βιντεάκια με σχετικό θέμα. Κατόπιν μοιράστηκαν φύλλα εργασίας, προκλήθηκε συζήτηση και η διάδραση μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν ενδιαφέρουσα και αποτελεσματική.
Παράλληλα στο Γυμναστήριο του Σχολείου υποδεχθήκαμε τον κ. Μανώλη, πρόεδρο ΓΕ Ένωσης Τρικάλων Αστέρας, ομάδας καλαθοσφαίρισης με αμαξίδια. Η καλαθοσφαίριση με αμαξίδιο, ανέφερε ο κ. Μανώλης, παίζεται από άτομα σε αναπηρικές καρέκλες και θεωρείται ένα από τα κύρια αθλήματα ατόμων με αναπηρία. Ο κ. Μανώλης επίσης ανέφερε πως αν και τελευταίως γίνονται προσπάθειες για να διευκολύνονται τα άτομα με αναπηρίες ωστόσο έχουμε ακόμη αγώνα για να ξεπεραστούν όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους τα άτομα με αναπηρίες.
Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να παίξουν μπάσκετ με αμαξίδιο και να συναισθανθούν την ζωή ενός ατόμου με αναπηρία. Κατέληξαν πως η ενσυναίσθηση σε εμπνέει να βοηθάς τόσο κοντινούς ανθρώπους όπως οικογενειακά μέλη όσο και άγνωστους ανθρώπους. Μας βοηθά να κατανοούμε τις μεταξύ μας διαφορές αλλά και να συναναστρεφόμαστε με ανθρώπους χωρίς προκαταλήψεις, στερεότυπα και μεροληψία Οι μαθητές/τριες με την ενεργό συμμετοχή τους στις δράσεις που οργανώθηκαν είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν, να προβληματιστούν και να εκφράσουν τις στάσεις και απόψεις τους σχετικά με τη δυνατότητα συμπερίληψης μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία στο σχολείο και στην κοινωνία. Το κυρίαρχο σύνθημα της ζωής μας πρέπει να είναι: «ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ – ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ».
Ψυχή των δράσεων που διοργανώθηκαν ήταν οι ειδικοί παιδαγωγοί του 5ου Γυμνασίου Τρικάλων κ. Βύζας Αντώνιος, κ. Ζήμου Φωτεινή, κ. Μάντζιος Νίκος, κ. Μπαλογιάννη Ουρανία, κ. Ντίνα Μαρία, κ. Παπαγιαννούλης Νίκος, κ. . Παπαντωνίου Ευδοξία, κ. Ταχτσίδου Αλίκη και κ. Τσιλιμένη Γεωργία.
Το 5ο Γυμνάσιο Τρικάλων συγχαίρει καταρχάς όλους τους μαθητές/τριές μας για το ενδιαφέρον που έδειξαν και την ενθουσιώδη συμμετοχή τους στις δράσεις. Το Σχολείο ευχαριστεί πολύ τον κ. Κώστα Μανώλη ο οποίος ανταποκρίθηκε πρόθυμα και άμεσα στην πρόσκληση του σχολείου και μοιράστηκε μαζί μας εμπειρίες και έλυσε απορίες των παιδιών μας. Τέλος συγχαίρουμε και ευχαριστούμε όλους τους ειδικούς παιδαγωγούς του Σχολείου για τις εμπεριστατωμένες και άκρως ενδιαφέρουσες δράσεις που οργάνωσαν.