Αύριο από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι, στο παραλιακό συγκρότημα «Παπαστράτου» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση για την εκπαιδευτική ρομποτική, με ελεύθερη είσοδο για γονείς και παιδιά.
Στην εκδήλωση, οι γονείς και τα παιδιά μπορούν να δουν από κοντά ευφάνταστες κατασκευές, να ενημερωθούν για τις νέες δράσεις, καθώς επίσης και να συνομιλήσουν με εκπαιδευτές και με άλλα παιδιά που έχουν ήδη συμμετάσχει στο πρόγραμμα κατά το παρελθόν.
Και φέτος εκατοντάδες παιδιά (ηλικίας 5-16 ετών) θα έχουν την ευκαιρία να εμπλακούν σε δραστηριότητες και καινοτόμα εργαστήρια ρομποτικής, προγραμματισμού και δημιουργικών κατασκευών.
Με την Εκπαιδευτική Ρομποτική και τις ευρύτερες Τεχνολογίες Ελέγχου και προγραμματισμού τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να προσεγγίσουν βιωματικά περιοχές της Μηχανικής/Μηχανολογίας, της Ηλεκτρονικής, των Αυτοματισμών, των Επιστημών Πληροφορικής, των Μαθηματικών, της Φυσικής, των Τεχνών, του Βιομηχανικού σχεδιασμού κ.α. Επίσης αποκτούν πρόσβαση σε σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης κι ενίσχυσης ομαδικών-συνεργατικών δεξιοτήτων αλλά και κατάκτησης σύγχρονων εφοδίων ,που είναι πλέον τόσο απαραίτητα στο εργασιακό και κοινωνικό πλαίσιο («Δεξιότητες Ευρώπης 2020»).
Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, για 2η συνεχόμενη χρονιά, υλοποιεί με επιτυχία το αυτοχρηματοδοτούμενο έργο «Talos» το οποίο αξιοποιώντας την συνεργασία, την γνώση, την εμπειρία και την όρεξη μιας διεπιστημονικής ομάδας άριστα καταρτισμένων επιστημόνων κι εκπαιδευτών (μέλη ΔΕΠ, Διδάκτορες, Υποψήφιοι διδάκτορες, μεταπτυχιακοί φοιτητές) με υπόβαθρο προερχόμενο από τα πεδία της Πληροφορικής και της Παιδαγωγικής Επιστήμης, προάγει τρέχουσες καλές πρακτικές ευνοώντας την αβίαστη επαφή των παιδιών με τον κόσμο των θετικών επιστημών και τον (δι)ερευνητικό τρόπο σκέψης.
Κατά την διάρκεια των εργαστηρίων τα παιδιά, χρησιμοποιώντας τόσο εξειδικευμένα, ευρέως γνωστά κιτ της «Lego Εducation» (με ανάλογη ηλικιακή διαβάθμιση) αλλά και πληθώρα ελεύθερου λογισμικού κι εφαρμογών έχουν την δυνατότητα να κατασκευάσουν και να προγραμματίσουν τα δικά τους ρομπότ, να εμβαθύνουν τις γνώσεις στους τρόπους αξιοποίησης «έξυπνων» μικροϋπολογιστών (π.χ. Raspberry Pi, Arduino) και αυτοματισμών/αισθητήρων με παράλληλη εστίαση στις Αρχές της Ηλεκτρονικής και των Ηλεκτρονικών Συστημάτων αλλά και να εξοικειωθούν με περιβάλλοντα και «σοβαρές» γλώσσες προγραμματισμού (π.χ. HTML5, Python, C, JAVA κ.α.)