Η Honda Motor Co., Ltd. ανακοίνωσε σήμερα ότι αποφάσισε να ολοκληρώσει τη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIA*1 Formula One (F1) ως προμηθευτής κινητήρων στο τέλος της σεζόν του 2021.
Το 2015, η Honda επανήλθε στον ανταγωνισμό στη F1, την πιο διάσημη σειρά αγώνων αυτοκινήτων στον κόσμο, με στόχο να κερδίσει χρησιμοποιώντας τις δικές της τεχνολογίες διαχείρισης ενέργειας. Αρχικά, η Honda αντιμετώπισε ορισμένες δυσκολίες. Ωστόσο, αποδεικνύοντας τη συλλογική ισχύ του «All Honda», συμπεριλαμβανομένης της χρήσης των τεχνολογιών κινητήρων αεροσκαφών, η Honda απεδείχθη εξαιρετικά ανταγωνιστική.
Επιπλέον, ως αποτέλεσμα της ανάπτυξης που πέτυχε η Honda μαζί με τη Red Bull Racing και τη Scuderia AlphaTauri μέσα από μια ισχυρή συνεργασία της με τις δύο ομάδες, η Honda κατάφερε να επιτύχει το στόχο της να κερδίσει νίκες – τρεις την περασμένη σεζόν και δύο* έως τώρα μέσα στο 2020.
Εν τω μεταξύ, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία υφίσταται μια περίοδο μεγάλου μετασχηματισμού, η Honda αποφάσισε να αγωνιστεί για την «επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα έως το 2050». Αυτός ο στόχος θα επιτευχθεί ως μέρος των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών της Honda που αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες της εταιρείας ως κατασκευαστής στο τομέα της σύγχρονης κινητικότητας.
Προς το σκοπό αυτό, η Honda πρέπει να διοχετεύσει τους εταιρικούς της πόρους σε έρευνα και ανάπτυξη στους τομείς των μελλοντικών τεχνολογιών στις μονάδες ισχύος και ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των τεχνολογιών κυψελών καυσίμου (FCV) και μπαταριών EV (BEV), οι οποίες θα αποτελέσουν τον πυρήνα για τεχνολογίες απαλλαγμένες από εκπομπές άνθρακα. Στο πλαίσιο αυτής της κίνησης, τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, η Honda δημιούργησε ένα νέο κέντρο με την ονομασία Innovative Research Excellence, Power Unit & Energy. Η Honda θα διαθέσει τις τεχνολογίες διαχείρισης ενέργειας και καυσίμων, καθώς και τις γνώσεις που έχει συγκεντρώσει μέσω των δραστηριοτήτων της στη F1, σε αυτόν τον τομέα μονάδων ισχύος και ενεργειακών τεχνολογιών και θα αναλάβει πρωτοβουλίες εστιάζοντας παράλληλα στη μετάβαση σε ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Με αυτά τα δεδομένα, η Honda αποφάσισε να ολοκληρώσει τη συμμετοχή της στη F1.
Στέφανος Σιμωτάς