Κοσμος

Mazda Motor Corporation 1920-2020 – ένας αιώνας αντισυμβατικότητας

5 Feb 2020

Φέτος η Mazda γιορτάζει την επέτειο των 100 χρόνων της. Με αυτή την αφορμή εγκαινιάζεται μία χρονιά εκδηλώσεων, όπως το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης του 2020, κατά τη διάρκεια του οποίου η εταιρεία θα θυμίζει το παρελθόν της και θα ατενίζει το μέλλον της.

Η Mazda οδηγήθηκε από το 1920 από την τόλμη, την αμφισβήτηση της κοινής πρακτικής και την αναζήτηση νέων δρόμων στους τομείς της μηχανολογίας και του σχεδιασμού, με αποτελέσματα που οι άλλοι τα θεωρούσαν ανέφικτα.

Σε όλη αυτή τη διαδρομή, η Mazda κατέγραψε σημαντικές διακρίσεις. Ήταν η πρώτη Ασιατική μάρκα που κέρδισε το Le Mans το 1991. Παρουσίασε το εμβληματικό Cosmo Sport 110S, τον περιστροφικό κινητήρα σε μοντέλο μαζικής παραγωγής και δημιούργησε ένα παγκόσμιο best-seller : το διθέσιο roadster Mazda MX-5, με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις από το λανσάρισμά του το 1989. Είναι η μάρκα που παρουσίασε τον πρώτο βενζινοκινητήρα στον κόσμο που συνδυάζει τις τεχνολογίες αυτανάφλεξης με συμπίεση, και ανάφλεξη με σπινθήρα, τον κινητήρα Skyactiv-X.

100 χρόνια πριν ήταν ένας κατασκευαστής φελλών στη Hiroshima, μέχρι τη στιγμή που ένας βιομήχανος, ο Jujiro Matsuda, ανέλαβε τα ηνία της Toyo Cork Kogyo Co. Ltd και το 1921 την μετέτρεψε πρώτα σε κατασκευαστή εργαλειομηχανών, και στη συνέχεια σε κατασκευαστή αυτοκινήτων.

Το πρώτο μοντέλο ήταν ένα τρίκυκλο – το Mazda-Go – που ξεκίνησε να πωλείται το 1931. Το μοντέλο αυτό αποδείχθηκε ιδιαίτερα δημοφιλές, καθώς δεχόταν συνεχείς βελτιώσεις. Παραδείγματος χάριν, το 1938 με το πρωτοποριακό κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων, πέτυχε την κατά 20% μείωση της κατανάλωσής του.

Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το εργοστάσιο των φορτηγών ξεκίνησε και πάλι να λειτουργεί, λίγους μήνες μετά τη ρίψη της ατομική βόμβας στη Hiroshima.

Τα επαγγελματικά οχήματα εξακολούθησαν να αποτελούν προτεραιότητα της εταιρείας μετά τον πόλεμο και το πρώτο επιβατικό που ήταν το Mazda R360, παρουσιάστηκε το 1960. Το αυτοκίνητο αυτό ήταν μεγάλη επιτυχία στην κατηγορία των «kei-cars» στην Ιαπωνία, και άνοιξε το δρόμο στις μετέπειτα επιτυχημένες σειρές των αυτοκινήτων της Mazda που βλέπουμε μέχρι και σήμερα.

Το 1961, η εταιρεία υπέγραψε μία συμφωνία με τη Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία NSU παίρνοντας τα δικαιώματα εξέλιξης και παραγωγής του νέου μικρού και ελαφρού περιστροφικού κινητήρα Wankel.

Η συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή: οι Ιάπωνες μηχανικοί κατόρθωσαν αυτό που όλοι οι άλλοι θεωρούσαν ακατόρθωτο.

Το 1967, το φουτουριστικό Mazda Cosmo Sport 110S έγινε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με περιστροφικό κινητήρα στον κόσμο. Ήταν η αρχή ενός εντυπωσιακού ‘success story’, καθώς για πολλά χρόνια η εταιρεία παρουσίασε μεγάλο αριθμό μοντέλων, όπως το Mazda RX-7, καταγράφοντας πωλήσεις σχεδόν δύο εκατομμυρίων αυτοκινήτων εφοδιασμένων με περιστροφικό κινητήρα. Η Mazda θα αποδείκνυε επίσης και την τεχνολογική της υπεροχή στους αγώνες, όντας η πρώτη Ασιατική μάρκα που κέρδισε τον περίφημο αγώνα των 24 ωρών του Le Mans το 1991, με το Mazda 787B. Ένα αγωνιστικό με τέσσερεις ρότορες, και το μοναδικό αυτοκίνητο με κινητήρα χωρίς πιστόνια, που έχει κερδίσει ποτέ το συγκεκριμένο αγώνα.

Ο περιστροφικός κινητήρας της Mazda αποτέλεσε και την έμπνευση για τους πρωτοποριακούς κινητήρες τεχνολογίας Skyactiv, τα κιβώτια μετάδοσης, τις πλατφόρμες και τα αμαξώματα που εξελίχθηκαν με στόχο τη μέγιστη αποδοτικότητα, και ενσαρκώνουν τη φιλοσοφία Jinba Ittai, που δηλώνει τη σχέση οδηγού-αυτοκινήτου σε όλα τα μοντέλα της Mazda.

Με τον περιστροφικό κινητήρα να αποτελεί τρανό παράδειγμα της αφοσίωσης της Mazda στην κατασκευή αυτοκινήτων ‘fun-to-drive’, ήταν λίγο μετά το 1984 όταν η εταιρεία μετονομάστηκε επισήμως σε Mazda Motor Corporation Το 1989, η παρουσίαση ενός πανάλαφρου roadster με την ονομασία Mazda MX-5 τάραξε πραγματικά τα νερά, δεδομένου ότι εκείνη την εποχή τα μικρά διθέσια ανοιχτά μοντέλα, ήταν σχεδόν εξαφανισμένα. Σήμερα, μετά από τέσσερις γενιές, το Mazda MX-5 παραμένει το κορυφαίο σε πωλήσεις roadster στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχοντας από το 2016, ξεπεράσει σε πωλήσεις το ιστορικό ρεκόρ του ενός εκατομμυρίου αυτοκινήτων.

Είναι η χαρά της οδήγησης που βρίσκει κανείς στο DNA όλων των σημερινών μοντέλων της Mazda και θα παραμείνει και για τα επόμενα 100 χρόνια, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να βιώνει κοσμογονικές αλλαγές.

Σήμερα, η Mazda διαθέτει μία γκάμα μοντέλων, σχεδιασμένων με γνώμονα τη φιλοσοφία του Kodo – Soul of Motion (ψυχή εν κινήσει), που κατακτούν βραβεία σχεδίασης σε όλο τον κόσμο, ενώ η μάρκα εξακολουθεί να αμφισβητεί το κατεστημένο. Απόδειξη αυτής της αμφισβήτησης αποτελεί και το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας, Mazda ΜΧ-30. Πρόκειται για ένα μοντέλο του μέλλοντος, που σέβεται όμως και το παρελθόν της Mazda. To εσωτερικό του είναι φιλικό προς το περιβάλλον και περιλαμβάνει στοιχεία από φελλό, επιστρέφοντας στις βάσεις πάνω στις οποίες ξεκίνησε η Toyo Cork Kogyo.

«Σκεπτόμενοι τα επόμενα 100 χρόνια, θα συνεχίσουμε να κυνηγάμε τις προκλήσεις, να δημιουργούμε μοναδικά προϊόντα, τεχνολογίες και εμπειρίες που οι πελάτες μας αγαπούν», δήλωσε ο Πρόεδρος και CEO Akira Marumoto.

Στέφανος Σιμωτάς

admins
Author: admins

AirCanteen

Γίνε μέλος της κορυφαίας εταιρείας εστίασης!

Γίνε μέλος της κορυφαίας εταιρείας εστίασης!

Η AirCanteen, μια από τις ηγέτιδες εταιρείες εστίασης, αναζητά Πωλητές, Barista, Αποθηκάριους & Υπεύθυνους Καταστήματος για τα καταστήματά μας στα …


Κατεστραμμένος ασφαλτοτάπητας στον δρόμο Ροδιάς – Γόννων, 20 μήνες μετά την ολοκλήρωση του έργου

Ξηλώνεται η “ανάπτυξη” στον δρόμο Ροδιάς – Γόννων – 20 μήνες μετά, εμφανίστηκαν οι πρώτες μεγάλες φθορές

Μετά από μόλις 20 μήνες, ο δρόμος Ροδιάς – Γόννων παρουσιάζει σοβαρές φθορές. Το έργο της Περιφέρειας Θεσσαλίας κόστισε 3,7 …
Στιγμιότυπο από τα Πασχαλιόγιορτα στον Άγιο Δημήτριο στην Καλαμπάκα, με τον Δήμαρχο Μετεώρων και πολίτες όλων των ηλικιών να χορεύουν παραδοσιακά τραγούδια.

Αναβίωσε το πασχαλινό έθιμο των Πασχαλιόγιορτων στην Καλαμπάκα – Με συμμετοχή και από νέους

Με μεγάλη συμμετοχή και έντονη παρουσία νέων, αναβίωσε το πασχαλινό έθιμο των Πασχαλιόγιορτων στον Άγιο Δημήτριο Καλαμπάκας τη Δευτέρα του …
Πλήθος κόσμου στο Πασχαλινό γλέντι στην πλατεία του Λιοπράσου Τρικάλων, σε μια βραδιά μουσικής, φαγητού και παραδοσιακού εορτασμού με ζεστή ατμόσφαιρα και δυναμική συμμετοχή κατοίκων και επισκεπτών.

Λιόπρασο Τρικάλων: Πάσχα με γλέντι, κόσμο και αντίσταση

 Με πασχαλινό γλέντι και πλήθος κόσμου, το Λιόπρασο Τρικάλων έδειξε ότι τα χωριά δεν πεθαίνουν όταν υπάρχει αγάπη, πολιτισμός …
Σοβαρό τροχαίο στη Διάβα Καλαμπάκας τα ξημερώματα – Στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας οι τραυματίες

Σοβαρό τροχαίο στη Διάβα Καλαμπάκας τα ξημερώματα – Στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας οι τραυματίες

Δύο νεαρά άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά σε τροχαίο στη Διάβα Καλαμπάκας. Μεταφέρθηκαν αρχικά στο Νοσοκομείο Τρικάλων και στη συνέχεια στη Λάρισα …
Προεπισκόπηση Ιδιωτικότητας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και η βοήθεια στην ομάδα μας να κατανοήσει ποια τμήματα του ιστότοπου βρίσκετε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.