Ελλαδα

Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως: Τέλος οι αιώνιοι φοιτητές

22 Jul 2019

Ελάχιστη βάση εισαγωγής, ανώτατο όριο ολοκλήρωσης σπουδών, νέο σύστημα χρηματοδότησης των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς και δημοσίου και κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου προανήγγειλε η νέα Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, από το βήμα της Βουλής, κατά τη διάρκεια της τρίτης ημέρας των προγραμματικών δηλώσεων της νέας κυβέρνησης.

Συγκεκριμένα, η κ. Κεραμέως δήλωσε:

• Θα βελτιωθούν άμεσα στρεβλώσεις του ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και σε βάθος χρόνου θα έρθουν ουσιαστικότερες αλλαγές έπειτα από ενδελεχή διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς.

• Θα καθοριστεί ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα. Τα ιδρύματα θα μπορούν να καθορίζουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης και θα ορίζουν επίσης τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων.

• Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στοχεύει σε ακαδημαϊκά Ιδρύματα πραγματικά αυτόνομα, αυτοδιοικούμενα, αξιολογούμενα, ανταγωνιστικά, εξωστρεφή, σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας.

• Επιστροφή τωνπανεπιστημίων σε αυτούς στους οποίους πραγματικά ανήκουν, δηλαδή στους φοιτητές, στους καθηγητές και στο διοικητικό προσωπικό, καταργώντας το κακώς εννοούμενο άσυλο. Οι δημόσιες Αρχές θα μπορούν να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστημίου.

• Καθιέρωση ανώτατου χρονικούορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2, πλην εξαιρέσεων.

• Απελευθερώνονται τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.

• Επέκτασητου θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.

• Η κρατική χρηματοδότηση προς τα ανώτατα ιδρύματα θα εξαρτάται από αντικειμενικά κριτήρια όπως το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος αλλά θα συνδέεται, σε κάποιο βαθμό, και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των ιδρυμάτων.

• Ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, ώστε να μην επαναληφθεί το καταστροφικό φαινόμενο ίδρυσης νέων τμημάτων και συγχωνεύσεων τμημάτων για την εξυπηρέτηση καθαρά ψηφοθηρικών σχεδιασμών και μικροπολιτικών συμφερόντων.

• Αναφορικά με την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση τόνισε πως «Απλουστεύουμε μια σειρά από διαδικασίες για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων, όπως για παράδειγμα η διενέργεια σχολικών εκδρομών και η συμμετοχή σε διαγωνισμούς και ολυμπιάδες. Θωρακίζουμε θεσμικά τη σχολική μονάδα, αναβαθμίζουμε το ρόλο του Διευθυντή, προωθούμε ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης, αναδιοργανώνουμε τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με γνώμονα δομές πιο κοντά στις σχολικές μονάδες, με σταδιακή κατάργηση των υφιστάμενων, υδροκέφαλων και συγκεντρωτικών δομών». Παράλληλα τόνισε ότι θα προωθηθεί «σύστημα αξιολόγησης, ξεκινώντας από τις σχολικές μονάδες και προχωρώντας στους εκπαιδευτικούς, με αποκλειστικό στόχο την επιβράβευση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωσή τους μέσω επιμόρφωσης».

admins
Author: admins

Έφυγε από τη ζωή η 64χρονη Κωνσταντινιά Μπάρδα

Έφυγε από τη ζωή η 64χρονη Κωνσταντινιά Μπάρδα

Σε ηλικία 64 ετών έφυγε από τη ζωή η Κωνσταντινιά Μπάρδα, προκαλώντας θλίψη στην οικογένειά της και την τοπική κοινωνία …
“Δια χειρός μαθητών” 4ου Γυμνασίου Τρικάλων

“Δια χειρός μαθητών” 4ου Γυμνασίου Τρικάλων

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε την έκδοση της σχολικής εφημερίδας του 4ου Γυμνασίου Τρικάλων «Γιώργος Σεφέρης» με τίτλο “Δια χειρός μαθητών” …
Έφυγε από τη ζωή ο Χρήστος Βρατσίστας

Έφυγε από τη ζωή ο Χρήστος Βρατσίστας

Την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024, συγγενείς και φίλοι θα συνοδεύσουν στην τελευταία του κατοικία τον Χρήστο Βρατσίστα …