Η Volvo, ηγετική δύναμη στην ασφάλεια, και η Uber, η κορυφαία εταιρεία μετακινήσεων, παρουσιάζουν ένα από κοινού εξελιγμένο αυτοκίνητο παραγωγής, ικανό να οδηγείται μόνο του, που αποτελεί το επόμενο βήμα της στρατηγικής συνεργασίας ανάμεσα στις δύο εταιρείες.
Η Volvo Cars και η Uber συμφώνησαν σε μια συνεργασία το 2016 και έκτοτε έχουν εξελίξει αρκετά πρωτότυπα με στόχο την ταχύτερη ανάπτυξη του αυτο-οδηγούμενου αυτοκινήτου. Το Volvo XC90 που παρουσιάζεται είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που, σε συνδυασμό με το σχετικό σύστημα της Uber, μπορεί να οδηγείται πλήρως αυτόνομα.
Το XC90 που αποτέλεσε τη βάση για το σημερινό όχημα εξοπλίζεται με χαρακτηριστικά ασφαλείας που επιτρέπουν στην Uber να εγκαταστήσει εύκολα το δικό της σύστημα αυτο-οδήγησης και κάνει δυνατή τη μελλοντική ανάπτυξη αυτο-οδηγούμενων οχημάτων στο δίκτυο της Uber, ως ξεχωριστής υπηρεσίας μεταφορών για κοινή χρήση.
Τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του – έτοιμου για αυτόνομη οδήγηση – οχήματος παραγωγής της Volvo περιλαμβάνουν αρκετά εφεδρικά συστήματα για τις λειτουργίες του τιμονιού και των φρένων, καθώς και εφεδρική τροφοδοσία μπαταρίας. Εάν κάποιο από τα κύρια συστήματα πάψει να λειτουργεί για οποιονδήποτε λόγο, τα εφεδρικά συστήματα είναι σχεδιασμένα να ενεργοποιούνται αμέσως για να σταματούν με ασφάλεια το αυτοκίνητο.
Εκτός από τα ενσωματωμένα εφεδρικά συστήματα της Volvo, μια σειρά από αισθητήρες που φέρει το όχημα είναι σχεδιασμένοι για το αυτο-οδηγούμενο σύστημα της Uber, προκειμένου το όχημα να λειτουργεί με ασφάλεια και να πραγματοποιεί ελιγμούς σε αστικό περιβάλλον.
Σε συνδυασμό με την προϊοντική πλατφόρμα της Volvo, το σύστημα αυτο-οδήγησης της Uber είναι δυνατό να καταστήσει στο μέλλον εφικτή την ασφαλή και αξιόπιστη, αυτόνομη μετακίνηση κοινής χρήσης (ridesharing) χωρίς την ανάγκη ειδικά εκπαιδευμένων εργαζομένων της Uber που λειτουργούν και επιβλέπουν το αυτοκίνητο σε περιοχές που έχουν καθοριστεί και είναι κατάλληλες για αυτόνομη οδήγηση.
Το όχημα παραγωγής με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης αποκαλύφθηκε ως μέρος της εμπορικής συμφωνίας που έκανε η Volvo με την Uber το 2016 για την παροχή δεκάδων χιλιάδων αυτοκινήτων με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης στα επόμενα χρόνια.
"Πιστεύουμε ότι η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης θα μας επιτρέψει να βελτιώσουμε κι άλλο την ασφάλεια, θεμελιώδη αξία της εταιρείας μας", δήλωσε ο Håkan Samuelsson (Χόκαν Σάμιουελσον), Πρόεδρος και CEO της Volvo Cars. "Έως τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, προσδοκούμε ότι το ένα τρίτο όλων των αυτοκινήτων που θα πωλούμε θα είναι πλήρως αυτόνομα. Η συμφωνία μας με την Uber υπογραμμίζει τη φιλοδοξία μας να είμαστε προμηθευτής επιλογής για τις ηγετικές σε παγκόσμιο επίπεδο εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες μετακινήσεων".
"Η στενή συνεργασία με εταιρείες όπως η Volvo είναι για μας ουσιώδες συστατικό για να λειτουργήσουμε αποτελεσματικά προς την κατασκευή ενός ασφαλούς αυτο- οδηγούμενου στόλου με δυνατότητα επιπλέον ανάπτυξης", δήλωσε ο Eric Meyhofer, (Έρικ Μέιχόφερ) CEO του Uber Advanced Technologies Group. "Η Volvo είναι επί μακρόν γνωστή για την προσήλωσή της στην ασφάλεια, η οποία αποτελεί το θεμέλιο λίθο και για το τελευταίο της όχημα παραγωγής με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης. Σε συνδυασμό με την τεχνολογία αυτο-οδήγησής μας, αυτό το αυτοκίνητο θα αποτελέσει βασικό συστατικό στην αυτόνομη σουίτα προϊόντων της Uber".
Η Volvo Cars σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει ένα παρόμοιο πρωτότυπο αυτόνομο όχημα που θα αποτελέσει τη βάση για την παρουσίαση των μελλοντικών αυτόνομων αυτοκινήτων της στις αρχές της δεκαετίας του 2020. Αυτές οι τεχνολογίες θα παρουσιαστούν στην επόμενη γενιά μοντέλων της Volvo, που θα βασίζονται στην πλατφόρμα SPA2, και θα περιλαμβάνουν χαρακτηριστικά σχεδιασμένα να επιτρέπουν την αυτόνομη οδήγηση χωρίς επίβλεψη σε ξεκάθαρα προσδιορισμένες περιοχές, όπως αυτοκινητόδρομοι και περιφερειακοί δρόμοι.
Η Volvo Cars πιστεύει ότι η αυτόνομη οδήγηση μπορεί να αποφέρει πολύ σημαντικά οφέλη στην οδική ασφάλεια για την κοινωνία συνολικά, όταν όλα τα αυτοκίνητα γίνουν αυτόνομα. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει στους πελάτες μια καλύτερη οδηγική εμπειρία, απαλλάσσοντάς τους από ανιαρά καθήκοντα όπως η οδήγηση με συχνές εκκινήσεις και στάσεις σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Στέφανος Σιμωτάς