Ενώ η αντιπυρική περίοδος έχει ξεκινήσει, πέντε μόνο(τρία CL 215 και δύο CL 415) από τα συνολικά 18 πυροσβεστικά αεροσκάφη είναι διαθέσιμα ενώ τα υπόλοιπα παραμένουν καθηλωμένα, λόγω του υψηλού κόστους επισκευής, ενώ στην καρδιά της αντιπυρικής περιόδου δεν θα ξεπεράσουν τα 15, εκ των οποίων οκτώ CL 215 και επτά CL 415.
Στελέχη της Πυροσβεστικής, όπως αναφέρουν «Τα Νέα», λένε ότι συνήθως δεν είναι πάνω από δέκα τα πυροσβεστικά αεροσκάφη που θα μπορούν να ριχθούν στη μάχη με τις φλόγες.
Η κυβέρνηση από την άλλη, αρνήθηκε να δεχθεί την οικονομική βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την επισκευή των πυροσβεστικών αεροσκαφών, επειδή φοβήθηκε ότι θα δεσμευτούν στον ευρωπαϊκό μηχανισμό rescEU και σε περίπτωση δασικής πυρκαγιάς δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
Όπωςπροβλέπεται, τα μέσα τα οποία επισκευάζονται ή αναβαθμίζονται με ευρωπαϊκά χρήματα εντάσσονται στην εθελοντική ευρωπαϊκή «δεξαμενή» από 3 έως 10 χρόνια, ανάλογα με το ποσό που έχει καταβληθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ωστόσο η συνεισφορά είναι εθελοντική. Δηλαδή εάν σε μια χώρα που έχει δεχθεί τη σχετική οικονομική βοήθεια υπάρχει υψηλός βαθμός επικινδυνότητας για εκδήλωση πυρκαγιάς, τότε έχει το δικαίωμα να αρνηθεί την αποστολή εναέριων μέσων σε άλλο κράτος – μέλος που έχει αποστείλει σχετικό αίτημα.
Με τη μη συμμετοχή της Ελλάδας στο rescΕU, σε περίπτωση πυρκαγιάς η χώρα θα συνεχίσει να βασίζεται στο σύστημα που ήδη υπάρχει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου η βοήθεια έρχεται εθελοντικά και εναπόκειται στην καλή διάθεση των κρατών-μελών να ανταποκριθούν σε διμερές αίτημα του κράτους-μέλους που αντιμετωπίζει πρόβλημα.