Το 1ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας, στο πλαίσιο της δράσης του προγράμματος ERASMUS+, ΚΑ229 για τα σχολικά έτη 2018-2020, διοργάνωσε την τέταρτη διακρατική συνάντηση των εταίρων του σχεδίου W.I.N.G.S. – Well being Improvement for New Generations at Schools, στην Καλαμπάκα από τις 12 έως τις 18 Μαΐου 2019. Στη συνάντηση συμμετείχαν 30 μαθητέςκαι 14 καθηγητέςσχολείων πέντε Ευρωπαϊκώνχωρών (Ισπανίας, Ιταλίας, Λουξεμβούργου/Γερμανίας, Πολωνίας, Φιλανδίας) και η παιδαγωγική ομάδα του 1ου Γυμνασίου που αποτελούνταν από 30 Έλληνες μαθητές που παρείχαν φιλοξενία, τους εκπαιδευτικούς κ. Κουράκου Γεωργία, κ. Λεβέντη Λεωνίδα, κ. ΜανάφαΜεταξούλα, κ. Παναγιώτου Μιχαήλ, κ. Παπαγιαννόπουλο Κωνσταντίνο, κ. Τριμίντζιου Αναστασία και το Διευθυντή, κ. Παππά Βασίλειο.
Η θεματική της 4ης συνάντησης αφορούσε στη βελτίωσητης σχολικής ευημερίας καιπεριλάμβανε τις ακόλουθες ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες:
1.Δημιουργία βίντεο κατά του σχολικού εκφοβισμού: οι μαθητές κάθε χώραςδημιούργησαν ένα βίντεοκατά των διακρίσεων των δύο φύλων, του ρατσισμού, του ηλεκτρονικού εκφοβισμού, της κοινωνικής απομόνωσηςκαι κάθε άλλης μορφής ενδοσχολικής βίας. Στόχος ήταν να ενημερώσουν το κοινό για το φαινόμενο, να παρουσιάσουν τα αίτια, τις συνέπειες και να προτείνουν λύση για το πρόβλημα. Το βίντεο της Ελληνικής ομάδας παμψηφεί κρίθηκε το καλύτερο.
2. Δημιουργία αφίσας κατά του σχολικού εκφοβισμού: οι μαθητές κάθε χώρας έφτιαξαν μια αφίσα με υλικό (έντυπο και ψηφιακό) που είχαν συλλέξει από πριν. Στόχος ήταν οι αφίσες να χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο εκστρατείας ενάντια σε κάθε μορφής σχολικής βίας. Με την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, οι ομάδες παρουσίασαν το έργο τους και ανέλυσαν τη λογική που καθόρισε τις επιλογές τους.
3. Δημιουργία αφίσας με πληροφορίες για την κάθε χώρα: οι Έλληνες μαθητές, μετά από ιστοεξερεύνηση, συλλέξαν πληροφορίες για τις χώρες – εταίρους και κατασκεύασαν 5 αφίσες σε ηλεκτρονική μορφή όπου κατέγραψαν τις δικές τους αντιλήψεις για την κάθε χώρα – εταίρο.
4. Διαμεσολάβηση:Μετά από τη θεωρητική παρουσίαση της έννοιας και των βημάτων που απαιτούνται για τη διαμεσολάβηση, οι Έλληνες μαθητές,μέλη της ομάδαςδιαμεσολάβησης του 1ου Γυμνασίου, παρουσίασαν στα αγγλικά τη διαδικασία με βάση μια ιστορία που είχαν επινοήσει. Ακολούθησε εργαστήριο στη διάρκεια του οποίου δόθηκε μια ιστορία, διαφορετική σε κάθε μια από τις 6 διακρατικές ομάδες μαθητών, για πρακτική εξάσκηση. Τέλος, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους, ήτοι ο τρόπος που ηκάθε ομάδα αποφάσισε να διευθετήσει το πρόβλημα που περιγράφονταν στην ιστορία.
5. Ανταλλαγή καλών πρακτικών αναφορικά με την αντιμετώπιση της σχολικής βίας:οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί παρουσίασαν εκτενώς τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης περιστατικών σχολικής βίας (διακρίσεων, εκφοβισμού κτλ.) στο σχολείο τους. Στόχος της δραστηριότητας ήταν η ανταλλαγή εμπειριών και μεθοδολογίαςγια την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών σε κάθε σχολείο – εταίρο.
6. Εξορμήσεις παιδαγωγικού, ιστορικούκαι πολιτιστικού περιεχομένου στο Μαντείο της Δωδώνης, τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο, τον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας, τη Βέροια και τα Μετέωρα.
7. Εκδηλώσεις αθλητικούπεριεχομένου (αναρρίχηση στα Μετέωρα) και κοινωνικού χαρακτήρα (τελετή λήξης / αποχαιρετιστήρια εκδήλωση).
Ευχαριστίες
Η παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος ευχαριστεί θερμά τις 30 οικογένειες των μαθητών μας που φιλοξένησαν τους ξένους μαθητές και κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια ούτως ώστε η διαμονή τους να γίνει μια αξέχαστη μοναδική εμπειρία. Επίσης, ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Καλαμπάκας, τη Μουσική Σχολή Καλαμπάκας και, ιδιαιτέρως, τη Διευθύντρια, κ. Όλγα Κουτσαλιάρη, τις επιχειρήσεις Power Tech(κ. Πούλιο Σωτήριο), τα οινοποιεία Τσιλιλής ΑΕ, Loudas Winehouse (κ. Κ.και Ζ.Λούδα), το Ζαχαροπλαστείο Ρόμπος, το ξενοδοχείο Epavlis Meteora Suites Hotel (κ. Νικολογιάννη Σπυρίδωνα) και την Ορειβατική Λέσχη Καλαμπάκαςπου συνέβαλαν στην επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος.