Αξιοποιώντας τις δυνατότητες των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων κατάρτισης ERASMUS+ KA1, το σχολείο μας υλοποιεί φέτος ένα αρκετά ενδιαφέρον πρόγραμμα επιμόρφωσης μαθητών και καθηγητών, με τίτλο: «Η Χρήση των Φωτοβολταϊκών Συστημάτων σε Κτιριακές Εγκαταστάσεις – ‘’Οικολογικά’’ Σπίτια».
Η δεύτερη ροή του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στην Κύπρο (Λευκωσία-Λάρνακα) από 16/03/2019 έως 31/03/2019 με τη συμμετοχή 10 καταρτιζόμενων μαθητών, 3 καταρτιζόμενων καθηγητών και 4 συνοδών καθηγητών. Το πρόγραμμα επιμόρφωσης και κατάρτισης επιμελήθηκε ο οργανισμός «DOUMAG LTD», ένας διαπιστευμένος οργανισμός με κύριους στόχους την παροχή κατάρτισης και συμβουλευτικών υπηρεσιών, ο οποίος έχει αποκτήσει μεγάλη εμπειρία στην διαχείριση περιφερειακών, εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων και έχει συνεργαστεί με επιστημονικούς φορείς, οργανισμούς, ινστιτούτα και παρόχους όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.
Η εκπαίδευση-κατάρτιση πραγματοποιήθηκε στις πόλεις Λευκωσία (έδρα του οργανισμού) και Λάρνακα και περιελάμβανε θεωρητική κατάρτιση με παράλληλες τεχνικές επισκέψεις σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, φωτοβολταϊκά πάρκα και βιομηχανίες-βιοτεχνίες της περιοχής.
Επισκεφτήκαμε το Πανεπιστήμιο Κύπρου στη Λευκωσία όπου, μετά την ξενάγησή μας, παρακολουθήσαμε διάλεξη με θέμα “Βιοκλιματικός Σχεδιασμός Κτιρίων – Φωτοβολταϊκές Εγκαταστάσεις” στο τμήμα Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου.
Την επόμενη ημέρα βρεθήκαμε στο εργοστάσιο ζυθοποιϊας Κ.Ε.Ο., ένα σύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής μπύρας. Ξεναγηθήκαμε κυρίως στους χώρους παραγωγής όπου ενημερωθήκαμε αναλυτικά για τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό και την όλη διαδκασία της παραγωγής.
Στο Πανεπιστήμιο Frederick της Λευκωσίας και συγκεκριμένα στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών πραγματοποιήθηκε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ημερίδα κατάρτισης για τα φωτοβολταϊκά συστήματα με αναφορές στην αρχή λειτουργίας τους, τον τρόπο κατασκευής και τοποθέτησής τους, τις διάφορες χρήσεις τους καθώς και τα απαιτούμενα παρελκόμενα για κάθε συγκεκριμένη εφαρμογή (πίνακες, inverter, αντικεραυνικά, κ.λ.π.).
Επιπλέον τεχνικές επισκέψεις πραγματοποιήθηκαν στο Φωτοβολταϊκό πάρκο Τσερίου το οποίο εκμεταλεύεται η Α.Η.Κ. (Αρχή Ηλεκτρισμού Κύπρου) εταιρεία αντίστοιχη της Ελληνικής Δ.Ε.Η., και στο Ενεργειακό Γραφείο Κυπρίων Πολιτών όπου ενημερωθήκαμε αναλυτικά για τους τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας και ενεργειακής απόδοσης κτιρίων, για την ανάπτυξη και προώθηση των Α.Π.Ε. και ειδικότερα των φωτοβολταϊκών συστημάτων καθώς επίσης και για τα γενικότερα οφέλη της χρήσης τους σε ότι αφορά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η επίσκεψή μας στην Εσπερινή Τεχνική Σχολή Λευκωσίας, εκπαιδευτικό ίδρυμα αντίστοιχο με το δικό μας σχολείο, όπου ξεναγηθήκαμε στους χώρους των εργαστηρίων και παρακολουθήσαμε μια πλήρη παρουσίαση για το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου.
Παράλληλα, στα πλαίσια του πολιτιστικού μας προγράμματος στη Λευκωσία, περιηγηθήκαμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης, στην αρχιεπισκοπή, στο Μουσείο Αγωνιστών Ε.Ο.Κ.Α. Επισκεφτήκαμε επίσης το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, τα Φυλακισμένα Μνήματα και το στρατιωτικό νεκροταφείο “Τύμβος Μακεδονίτισσας”.
Η δεύτερη εβδομάδα κατάρτισης συνεχίστηκε στην πόλη της Λάρνακας με τεχνικές επισκέψεις σε δύο φωτοβολταϊκά πάρκα της περιοχής. Το πρώτο Φ.Β. πάρκο στην Πύλα ισχύος 1,49 MW λειτουργεί με σταθερά πάνελ ενώ το δεύτερο ισχύος 1,2 MW με πάνελ που παρακολουθούν την πορεία του ήλιου και αποδίδουν 15-20% περισσότερο από τα αντίστοιχα σταθερά.
Οι επισκέψεις μας συνεχίστηκαν σε εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από βιομάζα. Λειτουργούν 12 αντίστοιχες μονάδες στην Κύπρο με κύριο στόχο την αξιοποίηση των οργανικών αποβλήτων κυρίως κτηνοτροφικών μονάδων για παραγωγή βιοαερίου που στη συνέχεια χρησιμοποιείται ως καύσιμο σε γενήτριες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Επισκεφτήκαμε το πανεπιστήμιο UCLAN της Λάρνακας όπου ενημερωθήκαμε για τα προγράμματα σπουδών και ξεναγηθήκαμε στους χώρους των εργαστηρίων του, την Τεχνική Σχολή Αγίου Λαζάρου και την Τεχνική Σχολή Λάρνακας όπου πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε παρατηρώντας τα δύο ηλιακά αυτοκίνητα που κατασκεύασαν οι μαθητές στα εργαστήρια της Σχολής.
Η τεχνική μας κατάρτιση ολοκληρώθηκε στα γραφεία της εταιρείας Bioland Energy που δραστηριοποιείται στη μελέτη, κατασκευή και εκμετάλευση φωτοβολταϊκών πάρκων. Εκεί μας έγινε μια αναλυτική ενημέρωση για όλες τις φάσεις κατασκευής και λειτουργίας μιας εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων (μελέτη, κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση).
Κατά την παραμονή μας στη Λάρνακα ξεναγηθήκαμε στο Κάστρο της πόλης, στο υδραγωγείο (καμάρες), στο τζαμί Hala Sultan και στην εκκλησία του Αγίου Λαζάρου. Επισκεφτήκαμε το γραφικό χωριό Λεύκαρα, την Λεμεσό, την Πάφο με τα υπέροχα ψηφιδωτά της, μας δόθηκε η δυνατότητα να δούμε την πόλη της Αμμοχώστου από το παρατηρητήριο της περιοχής. Τέλος, είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε, με μεγάλη συγκίνηση, την παρέλαση για την επέτειο της 25ης Μαρτίου με την οποία η Κύπρος μας τιμά τους αγώνες της “μητέρας” Ελλάδας.
Μαθητές και καθηγητές έμειναν εντυπωσιασμένοι από την παραμονή τους στην Κύπρο και ευχαριστούν θερμά τον οργανισμό υποδοχής καθώς και όλες τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, οργανισμούς, εκπαιδευτικά ιδρύματα που συνέβαλλαν καθοριστικά στην επιτυχή ολοκλήρωση της ροής του προγράμματός μας στην όμορφη Κύπρο μας.
Την ομάδα των καταρτιζόμενων μαθητών του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων αποτελούν οι: ΓΙΑΝΝΑΚΑ ΕΛΕΝΗ, ΓΚΟΥΜΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΔΗΜΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ΖΑΝΝΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΚΑΤΡΑΝΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΚΑΤΣΑΝΟΥΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΜΠΟΥΛΟΓΕΩΡΓΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΠΕΤΡΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΠΟΛΥΖΟΣ ΦΩΤΙΟΣ και ΤΣΙΛΙΛΗ ΕΛΕΝΗ.
Την ομάδα των καταρτιζόμενων καθηγητών αποτελούν οι: ΚΑΡΑΜΙΧΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΟΤΣΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ και ΝΤΟΥΡΛΙΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ.
Την ομάδα των υπεύθυνων συνοδών καθηγητών αποτελούν οι: ΔΙΠΛΑΣ ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ, ΚΑΚΙΑΣ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ, ΜΠΑΚΑΛΗ ΕΛΕΝΗ και ΠΕΤΑ ΘΩΜΑΪΔΑ (διευθύντρια του σχολείου).
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους καθηγητές που συνέβαλαν στην άψογη διοργάνωση του προγράμματος, καθώς επίσης και τους επιμορφούμενους μαθητές για την ενεργή συμμετοχή και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον τους καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.