• Η ομάδα ρομποτικής της Hyundai αναπτύσσει τεχνολογικά τρεις τομείς της ρομποτικής: φορητά ρομπότ, ρομπότ υπηρεσιών και micro-mobility
• Τα βιομηχανικά ρομπότ Hyundai Exoskeleton (H-VEX) και Chairless Exoskeleton (H-CEX) αυξάνουν την αποδοτικότητα και προλαμβάνουν τα εργατικά ατυχήματα
Το Hyundai Motor Group επενδύει περαιτέρω στη ρομποτική βιομηχανία του μέλλοντος ξεκινώντας την ανάπτυξη των νέων εξωσκελετικών γιλέκων H-VEX (Hyundai Vest Exoskeleton). Μετά την εφαρμογή της εξωσκελετικής καρέκλας H-CEX (Ηyundai Chairless Exoskeleton) που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Αύγουστο στο εργοστάσιο των Hyundai-KIA στη Βόρεια Αμερική, η εταιρεία σχεδιάζει να εξετάσει την επιτυχημένη απόδοση του H-VEX μέσω εκτεταμένων δοκιμών.
Στις αρχές του 2018, η Hyundai δημιούργησε μια ομάδα ρομποτικής στα κεντρικά γραφεία στρατηγικής τεχνολογίας της για να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη σχετικών τεχνολογιών και να επεκτείνει τη συνεργασία της με συναφείς τομείς.
Ο Dr. Youngcho Chi, Executive Vice President του Strategy & Technology Division και Chief Innovation Officer του Hyundai Motor Group δήλωσε: "Ο τομέας της ρομποτικής όχι μόνο προσφέρει λύσεις μελλοντικής κινητικότητας αλλά και εναλλακτικές λύσεις για την μείωση της καταπόνησης του ανθρώπινου σώματος κατά την παραγωγική διαδικασία. Η Hyundai σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την εκτεταμένη τεχνολογική βάση δεδομένων της που συλλέγει τεχνογνωσία από την παραγωγή αυτόνομων οχημάτων για να οδηγήσει με επιτυχία την εταιρεία στον τομέα της ρομποτικής."
Η πρώτη εξωσκελετική καρέκλα H-CEX, που αναπτύχθηκε για βιομηχανική χρήση, ζυγίζει μόλις 1,6 κιλά, είναι εξαιρετικά ανθεκτική και μπορεί να αντέξει βάρος μέχρι 150 κιλά. Βοηθά στη διατήρηση της θέσης του εργαζομένου και μπορεί να εξοπλιστεί εύκολα με ζώνες μέσης, μηρών και γονάτων και να προσαρμοστεί στο ύψος του χρήστη. Διαθέτει επίσης τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις γωνίας (85/70/55).
Μαζί με την H-CEX, η Hyundai σχεδιάζει να εφαρμόσει το εξωσκελετικό γιλέκο H-VEX στα εργοστάσια της Βόρειας Αμερικής. Το H-VEX είναι μια συσκευή που ανακουφίζει την πίεση στον λαιμό και την πλάτη των εργαζομένων δίνοντας 60 κιλά επιπλέον δύναμη στο χρήστη, όταν εκτελούνται εργασίες στο ύψος του κεφαλιού. Αναμένεται ότι θα συμβάλλει ιδιαίτερα ώστε οι εργαζόμενοι να είναι πιο παραγωγικοί και ταυτόχρονα να περιορισθούν τυχόν τραυματισμοί.
Επιπρόσθετα, αξίζει να σημειωθεί ότι η Hyundai έχει ήδη παρουσιάσει το Hyundai Medical Exoskeleton (H-MEX) στο International Consumer Electronics Show (CES) του 2017, το οποίο προσφέρει υποβοήθηση στο περπάτημα και τις σκάλες σε παραπληγικούς και ηλικιωμένους. Επί του παρόντος, βρίσκεται σε στάδιο έγκρισης από το Υπουργείο Τροφίμων και Φαρμάκων της Κορέας καθώς και της Αμερικανικής Υπηρεσίας Τροφίμων και Φαρμάκων για δυνατότητα διάθεσής του ως ιατρική συσκευή.
Μια ακόμη εξέλιξη της ρομποτικής της Hyundai Motor Group, το Hyundai Universal Medical Assist (HUMA), μπορεί να εφαρμοστεί στη μέση και στα πόδια για να ενισχυθούν οι μύες κατά το περπάτημα, επιτρέποντας στους χρήστες να αναπτύξουν ταχύτητα κίνησης 12 χλμ / ώρα καθιστώντας το ένα από τα ταχύτερα φορητά ρομπότ στον κόσμο.
Εκτός από τα φορητά και άλλα ρομπότ θα είναι διαθέσιμα στο μέλλον που θα μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής ενός χρήστη. Μερικά από αυτά είναι : «Ρομπότ Υπηρεσιών Ξενοδοχείου» που μπορεί, μεταξύ άλλων, να φροντίσει την υπηρεσία δωματίου και να καθοδηγήσει τους επισκέπτες γύρω από ένα ξενοδοχείο, «Ρομπότ Υπηρεσιών Πωλήσεων» που μπορεί να εξηγήσει τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου στους ενδιαφερόμενους πελάτες, «Χειριστήριο φόρτισης ηλεκτρικού οχήματος» που φορτίζει αυτόματα ένα ηλεκτρικό όχημα όταν σταματά μπροστά του καθώς και άλλα πολλά τα οποία θα έχουμε τη δυνατότητα να δούμε στο μέλλον.
Στέφανος Σιμωτάς