Δικαίως διαφημίζει ο εισαγωγικός Όμιλος το ανανεωμένο δημοφιλές τετρακίνητο της Dacia: «το μόνο που δεν άλλαξε είναι η τιμή! Και πράγματι, το Dacia Duster ήταν και παραμένει ένα κελεπούρι, ένα καθαρό εκτός δρόμου αυτοκίνητο, με αξιοπιστία Renault, με χώρους… ημιφορτηγού και τιμή που παραπέμπει σε μικρές κατηγορίες! Αν κάποιος θεωρεί ότι υπερβάλουμε, ας μάθει ότι το Duster βρίσκεται στην τέταρτη θέση των πωλήσεων της κατηγορίας του πανευρωπαϊκά! Οι δε παγκόσμιες πωλήσεις του μέχρι σήμερα ξεπέρασαν τα δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα!
Όμως το νέο Duster έχει βελτιωθεί σε πολλούς τομείς, καθώς έχει αναβαθμιστεί η ποιότητα του εσωτερικού, η αίσθηση του τιμονιού, η θέση οδήγησης, η ηχομόνωση της καμπίνας, η ασφάλεια, η τεχνολογία, η εμφάνιση και η οδηγική συμπεριφορά του τόσο εκτός όσο και εντός ασφάλτου. Τι άλλο θέλει κανείς, με τιμές που ξεκινούν από τις 13.500 ευρώ περίπου;
Αλλά και οι λοιπές βελτιώσεις ευνοούν τη γενική εικόνα του, όπως η μεγάλη γρίλια και τα τοποθετημένα στα άκρα του αμαξώματος φώτα τεχνολογίας LED, η πιο φαρδιά προστατευτική μάσκα, τα φαρδύτερα φτερά, οι νέες μπάρες αλουμινίου στην οροφή και τα τετράγωνα φωτιστικά σώματα. Η καμπίνα είναι εξαιρετικά πολιτισμένη για ένα χρηστικό εκτός δρόμου όχημα και οι χώροι εξαιρετικοί για τους επιβαίνοντες. Το ταμπλό είναι ολοκαίνουργιο, με την οθόνη των πολυμέσων τοποθετημένη 74 mm ψηλότερα. Νέα είναι και τα καθίσματα, με μακρύτερο έδρανο, περισσότερο αφρώδες υλικό και καλύτερη στήριξη στο σώμα. Τα υλικά πιο ποιοτικά, ο διάκοσμος πιο πολυτελής και η ποιότητα κατασκευής πιο φροντισμένη. Ο αγαπημένος μας κινητήρας πετρελαίου 1.5 dCi 110 ίππων συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, με πιο κοντές τις δύο πρώτες, γεγονός που ευνοεί τις εκτός δρόμου ικανότητές του.
Υπάρχουν κι άλλα ευχάριστα νέα, αφού, σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα μειώθηκε κατά 50%, εξαιτίας των καλύτερων ηχομονωτικών υλικών που χρησιμοποιήθηκαν στην καμπίνα και στο χώρο του κινητήρα. Επίσης, το μοντέλο δεύτερης γενιάς χρησιμοποιεί μια νέα ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα, που μειώνει κατά 35% τη δύναμη που πρέπει να ασκήσει ο οδηγός, στοιχείο ιδιαίτερα χρήσιμο στο παρκάρισμα και την κίνηση μέσα εντός των πόλεων.
Οι βελτιώσεις στην ασφάλεια είναι πολλές, από την προσθήκη πλευρικών αερόσακων κεφαλιού τύπου κουρτίνας μέχρι τους μεγαλύτερους εξωτερικούς καθρέφτες, ενώ διαθέσιμο είναι πλέον το σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας, ο περιοριστής ταχύτητας και ο αισθητήρας φώτων – όχι όμως και το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (ΑΕΒ). Επίσης, είναι διαθέσιμα στοιχεία και τεχνολογίες που δεν υπήρχαν στο προηγούμενο, όπως o αυτόματος κλιματισμός, η είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί, τα συστήματα Hill Start Assist για τις ανηφόρες και Hill Descent Control για τις κατηφόρες, οι εξωτερικές κάμερες που καλύπτουν και τις 4 πλευρές του αυτοκινήτου, η ηλεκτρονική πυξίδα και το γωνιόμετρο για τις κλίσεις του αμαξώματος.
Στέφανος Σιμωτάς