Άρθρα – Απόψεις

Η «Οικολογική Θεσσαλία» για την συγχώνευση του Πανεπιστημίου και ΤΕΙ Θεσσαλίας

7 Jul 2018

Παρακολουθούμε όλο αυτό το διάστημα με έντονο ενδιαφέρον τον διάλογο για την συγχώνευση Πανεπιστημίου και ΤΕΙ στην Περιφέρειά μας, με σεβασμό στη διαδικασία και στην εργασία της αντίστοιχης επιτροπής που συγκρότησαν τα διαλεγόμενα μέρη.

Πλέον η διαδικασία ολοκληρώθηκε και το σχέδιο συγχώνευσης υποβάλλεται σε δημόσια διαβούλευση.

Από πρόσφατες ανακοινώσεις και ψηφίσματα τμημάτων του ΤΕΙ Θεσσαλίας, που είδαν το φως της δημοσιότητας, η ακαδημαϊκή κοινότητα εμφανίζεται διχασμένη, ενώ τοπικές κοινωνίες θεσσαλικών πόλεων ετοιμάζουν συλλαλητήρια.

Θεωρούμε πως υπάρχει χρόνος ικανός για βελτιώσεις και διορθωτικές παρεμβάσεις. Φτάνει, βεβαίως, να συμφωνήσουμε τι είναι αυτό που πρέπει να διορθωθεί και προς ποια κατεύθυνση.

Για την «Οικολογική Θεσσαλία», γνώμονας των όποιων αποφάσεων πρέπει να είναι η δημιουργία ενός ισχυρού τριτοβάθμιου ιδρύματος, που να μπορεί να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της εποχής, αλλά και να συμβάλει, με αντίστοιχες επιστήμες και ειδικότητες, στο αίτημα για επαναπροσδιορισμό του αναπτυξιακού μοντέλου της χώρας.

Σε αυτό το πνεύμα και σε ανύποπτο χρόνο, είχαμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε αναλυτικά τις θέσεις μας για την Παιδεία σε περιφερειακό επίπεδο, κατά την διαδικασία "Αναθεώρησης και Εξειδίκευσης του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Θεσσαλίας", τον Μάρτη του 2016.

Σε αυτή την κατεύθυνση θεωρούμε πως πρέπει να στοχεύει η προσπάθεια συγχώνευσης Πανεπιστημίου και ΤΕΙ Θεσσαλίας, με αυτονόητο σεβασμό στην ιστορία και τις αντικειμενικές δυνατότητες καθενός εκ των δυο σημερινών ιδρυμάτων.

Όσον αφορά την γεωγραφική κατανομή σχολών και τμημάτων, θεωρούμε πως αυτή δεν πρέπει να αγνοεί τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής, ενώ μεταξύ των ακαδημαϊκών κριτηρίων δεν πρέπει να παραθεωρείται και η τοπική ακαδημαϊκή παράδοση.

Βεβαίως, όλες οι προβλεπόμενες ρυθμίσεις του σχεδίου συγχώνευσης που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, θα μπορούσαν ευκολότερα να πείσουν, προλαβαίνοντας μεγάλο μέρος των αντιδράσεων, ως ενέργειες μελετημένες, χωρίς χαρακτήρα αποσπασματικό, αν γινόταν φανερό πως εντάσσονται στο πλαίσιο ενός εθνικού χωροταξικού σχεδιασμού για την Παιδεία.

Άραγε υπάρχει τέτοιος;

trikalanews
Author: trikalanews

Σοφία Ζαχαράκη: Ολοκληρωμένο παιδαγωγικό πλαίσιο για βρεφικούς σταθμούς – Συνεργασία Υπουργείου και ΔΙΠΑΕ

Σοφία Ζαχαράκη: Ολοκληρωμένο παιδαγωγικό πλαίσιο για βρεφικούς σταθμούς – Συνεργασία Υπουργείου και ΔΙΠΑΕ

Το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, προωθεί την καθιέρωση παιδαγωγικού πλαισίου στους βρεφικούς, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, για πρώτη φορά …
Θλίψη στον Τύρναβο: «Έφυγε» ξαφνικά 44χρονη γυναίκα

Θλίψη στον Τύρναβο: «Έφυγε» ξαφνικά 44χρονη γυναίκα

Μια θλιβερή είδηση συγκλόνισε τον Τύρναβο, καθώς μια 44χρονη γυναίκα, που ζούσε στην Αθήνα με τον σύζυγό της, πέθανε ξαφνικά …
Σφοδρή σύγκρουση αυτοκινήτων στον δρόμο Λάρισας – Κοζάνης - Μία τραυματίας στο νοσοκομείο

Σφοδρή σύγκρουση αυτοκινήτων στον δρόμο Λάρισας – Κοζάνης – Μία τραυματίας στο νοσοκομείο

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το βράδυ της Πέμπτης στον δρόμο Λάρισας – Κοζάνης, στο ύψος των «φρένων Βαρνά» …
Σοκ στον Τύρναβο: Άντρας αποπειράθηκε να πατήσει τη σύζυγό του και το παιδί τους

Σοκ στον Τύρναβο: Άντρας αποπειράθηκε να πατήσει τη σύζυγό του και το παιδί τους

Ένα σοκαριστικό περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας συνέβη στον Τύρναβο, όταν ένας άντρας προσπάθησε να πατήσει τη σύζυγό του και το παιδί …