ΠρωτοσέλιδαΥπολοιποι Δημοι

Σύγκρουση για τις συγκοινωνιακές γραμμές “Μετέωρα” και “Βιοσέρ” στα Τρίκαλα – Διχασμός στη Θεσσαλία

1 Nov 2024

Νέα απόφαση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας ακυρώνει δρομολόγια της ΚΤΕΛ Τρικάλων Α.Ε., προκαλώντας αντιδράσεις και νέες συζητήσεις γύρω από τη νομιμότητα της λειτουργίας των γραμμών αυτών

Η ένταση κλιμακώνεται στην Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων, όπου η πρόσφατη απόφαση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας για την ακύρωση των συγκοινωνιακών γραμμών «Μετεώρα» και «Βιοσερ» από τους πίνακες των υπεραστικών δρομολογίων έχει προκαλέσει διαμάχη. Η απόφαση αυτή ελήφθη με στόχο τη συμμόρφωση με την τουριστική νομοθεσία, ειδικότερα τον Ν. 711/1977, ο οποίος αφορά τις συνθήκες οργάνωσης των μετακινήσεων.

Ωστόσο, η ΚΤΕΛ Τρικάλων Α.Ε. αντιδρά, καταφεύγοντας στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας, όπου και έλαβε υπέρ της απόφαση από τον Γραμματέα κ. Τζανακούλη, ο οποίος επικαλείται τον Ν. 4974/2022. Ο νόμος αυτός αφορά τη λειτουργία και οργάνωση των δημόσιων μεταφορών, με πρόβλεψη για εξυπηρέτηση περιοχών τουριστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος. Ο Σύλλογος Τουριστικών Γραφείων Τρικάλων, ωστόσο, τονίζει ότι το συγκεκριμένο νομικό σκεπτικό παραβλέπει άλλες διατάξεις που κρατούν τον παλαιότερο Ν. 2963/2001 ενεργό, έως ότου εφαρμοστεί πλήρως ο Ν. 4974/2022 μέσω δημοπρασιών.

Η κατάσταση αυτή φωτίζει την πρόκληση που αντιμετωπίζει η τοπική διοίκηση στη ρύθμιση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών, με την ΚΤΕΛ Τρικάλων Α.Ε. να διεκδικεί τη συνέχιση των δρομολογίων. Η ένταση αφορά κυρίως την ερμηνεία των διατάξεων για την οργάνωση των δρομολογίων, τον ανταγωνισμό στον τουριστικό τομέα και την ισχύουσα νομοθεσία, με τον Σύλλογο Τουριστικών Γραφείων να υποστηρίζει ότι η ΚΤΕΛ παραπληροφορεί την κοινή γνώμη.

Ακολουθεί η πλήρης ανακοίνωση του Συλλόγου Τουριστικών Γραφείων Ν. Τρικάλων

Επανεπιβεβαίωση της νομιμότητας και νέο «Όχι» στις γραμμές «Μετεώρα» και «Βιοσερ»

Τρίκαλα, 31 Οκτωβρίου 2024

Με το παρόν δελτίο τύπου, ο Σύλλογος Τουριστικών Γραφείων Νομού Τρικάλων επιθυμεί να τοποθετηθεί σχετικά με τη νέα απόφαση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, η οποία αφορά τις υπεραστικές συγκοινωνιακές γραμμές της Περιφερειακής Ενότητας (Π.Ε.) Τρικάλων. Χαιρετίζουμε την απόφαση αυτή ως μια δεύτερη προσπάθεια του Περιφερειάρχη, κ. Κουρέτα, να διασφαλίσει τη νομιμότητα, καθώς και να αντιμετωπίσει τις παραβάσεις που σχετίζονται με τις γραμμές «Μετεώρα» και «Βιοσερ».

Με την απόφαση Α.Π. 288428/27.06.2024 (ΑΔΑ: 990Α7ΛΡ-ΒΞΧ), ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας επέλεξε να εξαιρέσει τις γραμμές «Μετεώρα» και «Βιοσερ» από τους νέους πίνακες υπεραστικών ενδονομαρχιακών δρομολογίων της Π.Ε. Τρικάλων. Η κίνησή του αυτή βασίζεται στο ότι η λειτουργία των εν λόγω γραμμών αντίκειται στην ισχύουσα τουριστική νομοθεσία, ειδικότερα τον Νόμο 711/1977.

Αντίθετα, ο Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας, κ. Τζανακούλης, εξέτασε την απόφαση αυτή, έπειτα από προσφυγή της εταιρείας «Κ.Τ.Ε.Λ. Τρικάλων Α.Ε.», και εξέδωσε τη δική του απόφαση ακύρωσης (Α.Π. 50205/16.09.2024, ΑΔΑ: 92Σ8ΟΡ10-ΓΤΝ) της απόφασης του Περιφερειάρχη.

Η απόφαση του κ. Τζανακούλη χαιρετίστηκε από τα συμφέροντα που υποστήριξε – συγκεκριμένα από την «Κ.Τ.Ε.Λ. Τρικάλων Α.Ε.», η οποία σε δημοσίευμά της στις 18/09/2024 παρουσίασε την επανέναρξη των γραμμών «Μετεώρα» και «Βιοσερ» ως δικαίωση, συνοδευόμενη από το ακόλουθο σκεπτικό: «Ο σχεδιασμός του δικτύου λαμβάνει υπόψη και τις ανάγκες μετακίνησης του επιβατικού κοινού από και προς προορισμούς ιστορικού και τουριστικού ενδιαφέροντος. Επίσης, ο σχεδιασμός του δικτύου λαμβάνει υπόψη τις ειδικές ανάγκες μετακινήσεων εργαζομένων προς τους χώρους εργασίας».

Το συγκεκριμένο σκεπτικό βασίζεται στον Νόμο 4974/2022 και ειδικά στις παραγράφους 2 και 5 του άρθρου 9, αγνοώντας σκοπίμως το άρθρο 32 του ίδιου νόμου. Το άρθρο 32 στην παράγραφο 2 αναφέρει ρητά: «Από την έναρξη εκτέλεσης στην επικράτεια του μεταφορικού έργου που παραχωρείται σύμφωνα με τον παρόντα, καταργούνται τα άρθρα 1 έως 32 του Ν. 2963/2001 περί οργάνωσης και λειτουργίας των δημόσιων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία». Καθώς οι δημόσιες υπεραστικές γραμμές στην Ελλάδα δεν έχουν δημοπρατηθεί ούτε ξεκινήσει εκτέλεση με βάση τον νέο νόμο, οι διατάξεις του Ν. 2963/2001 εξακολουθούν να ισχύουν, καταρρίπτοντας έτσι το σκεπτικό της απόφασης του κ. Τζανακούλη.

Συγχαίρουμε τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, ο οποίος, με γνώμονα τη νομιμότητα, έλαβε μια απόφαση που αντιτάσσεται σε ενέργειες που δεν ευθυγραμμίζονται με τον νόμο. Με αφορμή την επέτειο του ιστορικού «ΟΧΙ», θεωρούμε πως η απόφαση του κ. Κουρέτα αποτελεί ένα ηχηρό «ΟΧΙ» στην παραποίηση της νομιμότητας για συμφέροντα που εξυπηρετούνται.

Τέλος, καλούμε την «Κ.Τ.Ε.Λ. Τρικάλων Α.Ε.» να αναγνωρίσει τη λανθασμένη της στάση, ζητώντας δημόσια συγγνώμη για την παραπληροφόρηση της κοινής γνώμης μέσω της υποστήριξης της απόφασης του κ. Τζανακούλη. Προτείνουμε να σταματήσει να επικαλείται τον Νόμο 4974/2022 για την υποστήριξη συμφερόντων που δεν ευθυγραμμίζονται με τον σεβασμό στη νομιμότητα. Άλλωστε, εάν εφαρμοστεί ο εν λόγω νόμος, ο συγκοινωνιακός φορέας στην Π.Ε. Τρικάλων μπορεί να ανατεθεί σε άλλες εταιρείες από την Ελλάδα ή την Ευρώπη, όπως η FlixBus, η Transdev, η MarinoBus, η EuroLines, ή ακόμη και η «Φρούριο Τρικάλων Ι.Κ.Ε.».

Με εκτίμηση,
Σύλλογος Τουριστικών Γραφείων Νομού Τρικάλων

Pressroom
Author: Pressroom

Δεν βρέθηκαν άρθρα.