Φανατικά υπέρ της αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών ο Δήμαρχος Τρικκαίων με προτάσεις που λογικά θα «ξεσηκώσουν» …διαμαρτυρίες Εκπαιδευτικών.
Σε ημερίδα με αντικείμενο την Δημόσια Εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα και με τίτλο «Το αυτόνομο και δημιουργικό σχολείο του μέλλοντος», συμμετείχε και ο Δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου που ανέπτυξε το θέμα «Μπορεί η τοπική αυτοδιοίκηση να αναλάβει την διαχείριση των σχολείων;».
Ο κ. Παπαστεργίου, ανέφερε ως «παθογένειες» της Δημόσιας Εκπαίδευσης της Ελλάδος, ότι «δεν προσελκύει και δεν διατηρεί ταλέντα εντός των συνόρων της», «Υφίσταται συγκεντρωτικό κράτος που βοηθά το τέρας της αθηνοκεντρικής, συγκεντρωτικής γραφειοκρατίας που είναι η ΄΄μητέρα΄΄ της διαφθοράς», το ότι «δεν αξιολογούνται οι Εκπαιδευτικοί» και ότι οι «Δήμοι στην Δημόσια Εκπαίδευση έχουν ευθύνη μόνο για το κτιριακό», ζητώντας «αυτοδιοίκηση που θα αυτοδιοικείται και οι Δήμοι να αναλάβουν την διοίκηση των σχολείων».
Οι προτάσεις που κατέθεσε, λογικά θα… προκαλέσουν αντιδράσεις Εκπαιδευτικών ειδικά των …Αριστερών είναι οι εξής:
• Να επικεντρωθεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα κάθε πόλης ή Νομού, -εκτός από τα μαθήματα γενικής παιδείας- σε μαθήματα και δεξιότητες προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες της περιοχής. Για παράδειγμα, μαθήματα για την αγροτική παραγωγή στα Τρίκαλα.
• Να προσδιορίζει κάθε Δήμος ελεύθερα, το ποσό των επιπλέον χρημάτων που θα δώσει για την παιδεία.
• Σχολείο που θα αλληλεπιδρά άμεσα με την τοπική κοινωνία και τους φορείς της, χωρίς να χρειάζεται να μεσολαβήσουν δεκάδες εγκρίσεις.
• Να μπορούν τα σχολεία να αξιολογούνται άμεσα από την τοπική κοινωνία ως προς τη δουλειά που κάνουν.
• Να πάμε σε σχολεία αξιών και όχι απαραίτητα σε σχολείων γειτονιών.
«Ο κόσμος μας αλλάζει, όχι όμως και τα σχολεία μας», τόνισε ο κ. Παπαστεργίου και παρουσίασε τις δράσεις που ήδη υλοποιούνται στον Δήμο Τρικκαίων, ως …επένδυση στην Παιδεία, λέγοντας τα εξής:
«Παραδόθηκαν ήδη kit πλακετών προγραμματισμού Arduino και Raspberry, μαζί με τους απαραίτητους αισθητήρες. Οι μαθητές/τριες έρχονται πιο κοντά στο STEM (Science, Technology, Engineering & Mathematics) για ανάπτυξη δεξιοτήτων στη νέα εποχή. Από τον πολύ επιτυχημένο φέτος Μύλο των Ξωτικών, το 20% των κερδών οδεύει στην προμήθεια άλλων 150 kit ρομποτικής Lego Wedo και Mindstorms σε όλα τα σχολεία του Δήμου.
Οι καθηγητές πληροφορικής των σχολείων του Δήμου σε συνεργασία με την eTrikala ΑΕ και την WRO Hellas οργανώνουν και τα απαραίτητα σεμινάρια επιμόρφωσης. Σε συνεργασία με την Αμερικάνικη πρεσβεία και τη Mataroa, συνεχίζουμε για 3η χρονιά το πρόγραμμα Code Girls για σε κορίτσια 10-16 χρονών.
Οι στόχοι για το 2018 είναι διεξαγωγή των πρώτων σεμιναρίων νεανικής επιχειρηματικότητας, δημιουργία virtual enterprises, ενθάρρυνση των μαθητών/τριών να ωριμάσουν οποιαδήποτε καλή ιδέα έχουν.
Και όλα αυτά, σε περιβάλλον σεβασμού και προστασίας της υγείας των μαθητών από το παθητικό κάπνισμα, με την εφαρμογή του αντικαπνιστικού Νόμου, σε συνεργασία με καθηγητές των σχολείων, για ένα σχολείο που θα «δημιουργεί» πολίτες-δημότες, οι οποίοι θα γνωρίσουν τον τόπο τους και θα τον αγαπήσουν, θα μάθουν για την τοπική ιστορία και θα την αναπαράγουν», και πρόσθεσε «όλοι σε αυτή τη χώρα καρτερούμε μία αλλαγή, αγνοώντας το βασικότερο: Πως απαραίτητα, μέρος αυτής της αλλαγής πρέπει πρώτα να γίνουμε εμείς οι ίδιοι. Γιατί τελικά όλα, είναι θέμα Παιδείας».