Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 1ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας με τίτλο: «Οι αθέατες πλευρές της ενδοσχολικής βίας. Προσεγγίσεις και καλές πρακτικές». Στόχοι του συνεδρίου είναι ο εμπλουτισμός της σύγχρονης βιβλιογραφίας σε θεματικές σχετικές με την ενδοσχολική βία, επιστημολογικές και φιλοσοφικές προσεγγίσεις, εκπαιδευτική έρευνα, πρόληψη, αντιμετώπιση, δικαιώματα του παιδιού, παιδική προστασία, φύλο, σχολείο, οικογένεια, πρόγραμμα σπουδών, επιμόρφωση, συμβουλευτική, Ειδική Αγωγή, ευάλωτες ομάδες (πρόσφυγες, μετανάστες, ρομά), Διαδίκτυο, αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, σύνδεση με την Παιδική Λογοτεχνία, καινοτόμες διδακτικές πρακτικές και μεθοδολογίες, διδακτικά σενάρια. Το Συνέδριο ήταν υβριδικό, με δια ζώσης κεντρικές ομιλίες και εργαστήρια. Επίσης δια ζώσης και εξ αποστάσεως συνεδρίες με προφορικές εισηγήσεις. Οι διοργανωτές/τριες διασφάλισαν έτσι περισσότερες ευκαιρίες έκφρασης και αλληλεπίδρασης των συμμετεχόντων/ουσών. Συμμετείχαν από το 8ο ΓΕΛ Τρικάλων η Διευθύντρια Μαριάννα Αποστόλου και ο Υποδιευθυντής Σαμορέλης Σεραφείμ με τίτλο εισήγησης:
«Ο ρόλος της Διεύθυνσης του σχολείου στην αντιμετώπιση και πρόληψη της σχολικής βίας»
Το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας λόγω των ποικίλων γενεσιουργών αιτιών του, δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο από τους εκπαιδευτικούς ή τους γονείς, αλλά οφείλει να ενεργοποιήσει συνολικά την κοινωνία, ώστε να καταστεί εφικτή η πρόληψή του. Σε κάθε περιστατικό σχολικού εκφοβισμού, τόσο το θύμα όσο και ο θύτης, για να αναπτυχθεί και να αποκατασταθεί η σχέση και η επικοινωνία μεταξύ τους, χρειάζονται βοήθεια. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι σαφώς καταλυτικός για την εκτόνωση του φαινομένου. Για να αντιμετωπιστεί ένα φαινόμενο ενδοσχολικής βίας χρειάζεται να έχουμε υπόψη μας ότι η σχολική κοινότητα αποτελείται από άτομα με διαφορετικό κοινωνικό, πολιτισμικό, οικογενειακό και ατομικό υπόβαθρο. Επομένως, το σχολικό κλίμα θα πρέπει να βασίζεται σε κοινές αξίες και όρια σχετικά με την ανεκτικότητα και τον σεβασμό που θα ορίζουν κάθε σχολική δραστηριότητα. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί ο ρόλος της Διεύθυνσης ενός σχολείου για την πρόληψη και την αποτελεσματική αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού. Για τη διαχείριση των περιστατικών του σχολικού εκφοβισμού τα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης αφορούν διαφορετικές ομάδες-στόχο: μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς, σχολείο/διοίκηση, οικογένεια, φυσικό περιβάλλον, κοινότητα και όχι μόνο τους άμεσα εμπλεκόμενους.
Πολλά συγχαρητήρια στους διοργανωτές για την άρτια οργάνωση. Ευχαριστούμε την Επιτροπή για την επιλογή της εργασίας μας και τη δυνατότητα που μας δόθηκε να συμμετέχουμε εξ αποστάσεως.
Ευχόμαστε Καλή Συνέχεια στο δημιουργικό έργο τους.