Οργισμένη αντίδραση …Ταμήλου που δηλώνει πως «δεν χαρίζουμε το έργο στον …ΣΥΡΙΖΑ» (!!)
Παράδοση σε κυκλοφορία αύριο του τμήματος Ξυνιάδα –Τρίκαλα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε65.
Την παράδοση θα κάνει στις 3 το μεσημέρι σε ειδική τελετή στην γέφυρα «Πηνειού» και συγκεκριμένα στο 105ο χιλιόμετρο του Ε65 στο ρεύμα προς Ξυνιάδα – Λαμία, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, βάζοντας τέλος σε μια εκκρεμότητα …δεκαετιών ενός τμήματος 80 χλμ. από Ξυνιάδα έως Τρίκαλα
Για την ευκολότερη πρόσβαση το ρεύμα του Ε65 προς τα Τρίκαλα θα είναι ανοιχτό, οπότε οι ερχόμενοι από τον νότο θα εισέρχονται από τον ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας, ενώ η είσοδος αυτών που έρχονται από τον βορρά, θα πραγματοποιείται από τον ανισόπεδο Κόμβο Τρικάλων. Πρόκειται για τον κυκλικό κόμβο στο 56ο χιλιόμετρο του υπάρχοντος οδικού άξονα Λαρίσης Τρικάλων.
Το συγκεκριμένο τμήμα είναι από το 31,8ο χλμ (Ξυνιάδα) έως το 111,4ο χλμ (Τρίκαλα) της Ε-65 και αυτά τα περίπου 80 χλμ., αποτελούν σύγχρονο ασφαλή αυτοκινητοδρόμο, σε συνδυασμό με το νέο συνδετήριο κλάδο μήκους 10 χλμ., με τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας, έρχονται να δώσουν μια νέα μορφή στα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στον Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, μειώνεται περισσότερο από 30 λεπτά.
Ανάλογα με το σημείο έναρξης και τον τελικό προορισμό, στη διάθεσή των οδηγών υπάρχουν οι Ανισόπεδοι Κόμβοι (Α/Κ) και Ημικόμβοι (ΗΚ) και συγκεκριμένα, Α/Κ Ξυνιάδας, Η/Κ Σμοκόβου, Α/Κ Ανάβρας, Α/Κ Σοφάδων, Α/Κ Καρδίτσας, Α/Κ Προαστίου, ΗΚ Λόγγου και Α/Κ Τρικάλων.
Το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου. Με δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α. ανά κατεύθυνση, στα σημαντικότερα τεχνικά στοιχεία του συναντάμε:
• Δυο δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 1 χλμ.
• 13 Γέφυρες με σημαντικότερη τη Γέφυρα του Πηνειού μήκους 595 μ.
• 17 Άνω και 22 Κάτω Διαβάσεις
• 8 χώρους προσωρινής στάθμευσης ( 4 ανά κατεύθυνση)
• 140 οχετούς
Πρέπει να επισημάνουμε , ότι με την παράδοση σε κυκλοφορία, στη διάθεσή κάθε οδηγού θα βρίσκεται και μια σειρά υπηρεσιών οδικής ασφάλειας και εξυπηρέτησης όπως:
Α) 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας
Β) 4ψήφιος αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075
Γ) Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 801 700 7000
Δ) Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης
Η κατασκευή του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα υπήρξε μεγάλη πρόκληση. Στην περιοχή διάνοιξης των δίδυμων σηράγγων, υπήρχε έντονο ορεινό ανάγλυφο και γειτνίαση με έργο της ΕΡΓΟΣΕ (ΣΓΥΤ). Στην περιοχή της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας (32,5 χλμ. έως 42 χλμ.) χρειάστηκε να ληφθούν ειδικά γεωτεχνικά μέτρα. Σε διάφορα σημεία απαιτήθηκε η διαχείριση κοίτης ποταμών, ενώ ένα μεγάλο ζήτημα υπήρξαν και οι απαλλοτριώσεις, αφού έως ότου ολοκληρωθούν και με στόχο τη συνέχεια της κατασκευής, απαιτήθηκε η ενοικίαση περισσοτέρων από 800 στρεμμάτων γης, από τον κατασκευαστή.
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65, είναι ένα έργο με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας και της Περιφέρειας. Με την ολοκλήρωση του συνόλου του Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου και η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα. Το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, ενώ σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο, το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Η διαδρομή Τρίκαλα – Αθήνα θα αποκτήσει διάρκεια περίπου 3 ωρών, η διαδρομή Καρδίτσα – Αθήνα 2 ωρών και 30 λεπτών και η διαδρομή Αθήνα – Δομοκός 2 ωρών και 10 λεπτών. Όλες οι μεγάλες πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας θα γλιτώνουν περισσότερες από 2 ώρες στο ταξίδι τους για την πρωτεύουσα, ενώ το έργο θα συμβάλλει σημαντικά και στην ανάπτυξη της περιοχής της Λαμίας, αφού η σύνδεσή του Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. θα πραγματοποιείται μετά τον Α/Κ Θερμοπυλών.
Το σύνολο του Ε65, περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της κατασκευής δυο επιπλέον τμημάτων, όπως ρητώς είχε οριστεί στη Σύμβασης Παραχώρησης του έργου (Ν. 3597/2007, όπως τροποποιήθηκε με Ν. 4219/2013):
Α) Νότιο Τμήμα: 0 χλμ. έως 32ο χλμ. – (Τ2 κατασκευαστική περίοδος)
Το τμήμα από αυτό ξεκινά από την ένωση με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. μετά τον Α/Κ Θερμοπυλών και φθάνει έως την Ξυνιάδα. Σήμερα, η κατασκευαστική του πρόοδος, ειδικά έως το 14ο χλμ. ξεπερνά το 50%, ενώ περιλαμβάνει και σήραγγα συνολικού μήκους 3 χλμ. στην οποία η διάνοιξη έχει ολοκληρωθεί 500 μ. εκατέρωθεν.
Β) Βόρειο Τμήμα: 111ο χλμ. έως τέλος Έργου (Τ2 κατασκευαστική περίοδος)
Το τμήμα αυτό ξεκινά από τα Τρίκαλα και φθάνει έως το πέρας του Ε65, δηλαδή την ένωση με την Εγνατία Οδό στην ευρύτερη περιοχή δυτικά των Γρεβενών. Από το 111ο χλμ. έως το 136ο χλμ. η πρόοδος κατασκευής του σήμερα αγγίζει το 40%.
Μιχάλης Ταμήλος: Δεν χαρίζουμε το έργο στον …ΣΥΡΙΖΑ
Εντωμεταξύ με …οργή υποδέχθηκε τις εξελίξεις ο πρώην Βουλευτής Τρικάλων της Ν.Δ. Μιχάλης Ταμήλος που σε γραπτή δήλωσή του, αναφέρει τα εξής:
«Από το 1992 το ΤΕΕ ανέδειξε την αναγκαιότητα της κατασκευής ενός οδικού άξονα που θα συνέδεε την Ηγουμενίτσα με τον Βόλο . Ήταν ένα αίτημα που με πολλές ημερίδες αναδείχθηκε σε συνεργασία με του φορείς της Ηπείρου και το οποίο σταδιακά αγκαλιάσθηκε από την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Τότε ακόμη και η ΕΓΝΑΤΙΑ αποτελούσε μακρινό όνειρο , χωρίς χρηματοδότηση και με δεκάδες προβλήματα μελετών και προσφυγών.
Όμως εμείς δεν αφήσαμε το όνειρο να σβήσει και θυμάμαι τον Νικο Λέγκα σαν Πρόεδρο του ΤΕΕ να συνεχίζει την ανάδειξη της σκοπιμότητας του έργου, με αποτέλεσμα επί κυβερνήσεως Σημίτη να ανατεθεί η Μελέτη για την σύνδεση ΕΓΝΑΤΙΑΣ – ΠΑΘΕ στην Λαμία αντί του Βόλου.
Η Μελέτη προχώρησε με πολλά εμπόδια, αλλά χάρις στην κινητοποίηση των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με επιστέγασμα την συνάντηση Νομαρχών και Δημάρχων από 11 νομούς στο Δημαρχείο Τρικάλων, η κυβέρνηση Καραμανλή με Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ τον Γιώργο Σουφλιά ενέκρινε την οριστική μελέτη και ενέταξε το έργο στους Μεγάλους Οδικούς Άξονες.
Μετά από δαιδαλώδεις διαδικασίες και πολλά εμπόδια τα οποία όλοι γνωρίζουν λίγο -πολύ , το πρώτο ολοκληρωμένο τμήμα της Ε-65 μήκους 90 χιλιομέτρων, θα δοθεί στην κυκλοφορία την Παρασκευή 22-12-2017.
Απομένουν άλλα τόσα για να ολοκληρωθεί ο άξονας της κεντρικής Ελλάδας και να γίνει το όνειρο πραγματικότητα. Την σκυτάλη πλέον έχουν πάρει στα χέρια τους ο Περιφερειάρχης και οι Δήμαρχοι του Ν. Τρικάλων.
Αλλά αυτό το έργο στο τέλος έστω και μετά από τριάντα χρόνια θα ολοκληρωθεί και θα δικαιωθούμε όλοι όσοι προσπαθήσαμε να κάνουμε τα όνειρα πραγματικότητα!
Γι' αυτό δεν χαρίζουμε το έργο σε κανένα Υπουργό και σε καμία κυβέρνηση!
Το έργο ανήκει στον λαό της Δυτικής Θεσσαλίας και η χαρά σε όσους συνέβαλαν με τις δυνάμεις τους να γίνει πραγματικότητα!»…