ΛάρισαΠρωτοσέλιδα

Τέμπη: Είκοσι ένα χρόνια από το σοκαριστικό δυστύχημα που έκοψε το νήμα της ζωής 21 μαθητών (Video)

13 Apr 2024

Καταδίκες και αποζημιώσεις, αλλά ποιος θα φέρει τα παιδιά πίσω;

Σαν σήμερα, είκοσι ένα χρόνια πριν, ο χρόνος σταμάτησε στην κοιλάδα των Τεμπών για 49 μαθητές Λυκείου και τις οικογένειές τους και βύθισε στο πένθος το πανελλήνιο.

Ήταν απόγευμα Κυριακής και μια ολόκληρη τάξη του Α’ Λυκείου Μακροχωρίου Ημαθίας επέστρεφε από σχολική εκδρομή στην Αθήνα.

Ήθελαν μόλις δύο ώρες μέχρι να φτάσουν στο χωριό τους, όταν συνέβη το κακό. Λίγο πριν από τις 19:30, οδηγός νταλίκας που μετέφερε φύλλα μελαμίνης νοβοπάν έχασε τον έλεγχο του οχήματος και μπήκε στο αντίθετο ρεύμα με αποτέλεσμα να συγκρουστεί πλαγιομετωπικά με το τουριστικό λεωφορείο που μετέφερε τους μαθητές.

Η νταλίκα δίπλωσε, το φορτίο μετατοπίστηκε και τα νοβοπάν πετάχτηκαν σαν τεράστιες λεπίδες και έκοψαν στην κυριολεξία στα δύο τις λαμαρίνες του λεωφορείου στην αριστερή πλευρά, σκοτώνοντας ακαριαία 21 παιδιά και τραυματίζοντας 26, εννέα εκ των οποίων σοβαρά.

Τα σωστικά συνεργεία που έφτασαν στο σημείο έκαναν πάνω από δύο ώρες να απεγκλωβίσουν νεκρούς και τραυματίες, όπως αναφέρει το in.gr.

Τα λάθη και οι παραλείψεις

Οι αιτίες της σύγκρουσης αναλύθηκαν λεπτομερώς αλλά δεν διευκρινίστηκαν ποτέ 100%. Ο οδηγός βρισκόταν πίσω από το τιμόνι πάνω από τις επιτρεπόμενες ώρες χωρίς διάλειμμα, ενώ τα ελαστικά του δεν ήταν σε καλή κατάσταση.

Σύμφωνα με το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων, η πρόσδεση του φορτίου της νταλίκας ήταν λανθασμένη, ήταν πέντε τόνους πάνω από το επιτρεπόμενο όριο, ενώ και το λεωφορείο που μετέφερε τους μαθητές ήταν παλιό και έπρεπε να είχε αποσυρθεί από την κυκλοφορία.

Να σημειωθεί ότι πριν από 20 χρόνια, σε μεγάλο ποσοστό του οδικού δικτύου Αθήνας – Θεσσαλονίκης δεν υπήρχε διαχωριστικό διάζωμα μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας, οι οποίες γίνονταν στενότερες στα Τέμπη λόγω μορφολογίας της περιοχής.

Καταδίκες και αποζημιώσεις

Η δίκη έγινε πέντε χρόνια αργότερα, τον Οκτώβριο του 2008. Ο οδηγός του λεωφορείου αθωώθηκε, αλλά ο οδηγός της νταλίκας καταδικάστηκε σε κάθειρξη 15 ετών. Οι ιδιοκτήτες της νταλίκας αλλά και του εργοστασίου νοβοπάν, καταδικάστηκαν από 4 έως 14 χρόνια.

Η εταιρεία κατέβαλε επίσης το ποσό των 8.500.000 ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων. Όπως είπε ο αντιδήμαρχος Βέροιας το 2012, «παρά τις τιμωρίες, παρά τις αποζημιώσεις, τα παιδιά του Μακροχωρίου δεν θα γυρίσουν ποτέ πίσω».

Trikalanews
Author: Trikalanews

Αιτήσεις ωφελουμένων για το ΚΗΦΗ του Δ. Τρικκαίων

Αιτήσεις ωφελουμένων για το ΚΗΦΗ του Δ. Τρικκαίων

Νέες αιτήσεις για την ένταξη ωφελούμενων στο Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων δέχεται ο Δήμος Τρικκαίων …
Κύτταρα πολιτισμού: Εργαστήρια θεάτρου και ζωγραφικής από τον Δήμο Τρικκαίων - Έναρξη εγγραφών

Κύτταρα πολιτισμού: Εργαστήρια θεάτρου και ζωγραφικής από τον Δήμο Τρικκαίων – Έναρξη εγγραφών

Ο Δήμος Τρικκαίων και το Δημοτικό Θέατρο Τρικάλων λειτουργούν και φέτος τα καλλιτεχνικά εργαστήρια θεάτρου και ζωγραφικής για παιδιά, εφήβους …
«Παράθυρο» στο …Διάστημα: Το brain drain γίνεται brain gain στην Ελλάδα

«Παράθυρο» στο …Διάστημα: Το brain drain γίνεται brain gain στην Ελλάδα

«Παράθυρο» στο …Διάστημα και δουλειά στον τόπο τους, την Ελλάδα, προσφέρει το «Εθνικό πρόγραμμα μικροδορυφόρων» σε νέους επιστήμονες …
Κόκκαλης: Γιατί αποκλείστηκαν οι μαθητές της Ελασσόνας από τη ρύθμιση του 2%;

Κόκκαλης: Γιατί αποκλείστηκαν οι μαθητές της Ελασσόνας από τη ρύθμιση του 2%;

Για ποιους λόγους αποκλείστηκαν οι μαθητές της Ελασσόνας από την ευνοϊκή ρύθμιση του 2%;» αυτό το ερώτημα θέτει προς το …