Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών ανέδειξε με τον πιο δραματικό τρόπο τις μεγάλες ελλείψεις που ταλανίζουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Μετά από μερικούς μήνες, ήρθαν και τα μετεωρολογικά φαινόμενα με τον Daniel και τον Elias για να καταστρέψουν, ότι σχεδόν είχε απομείνει.
Ο κ. Γιώργος Μανώλης, αντιπρόεδρος του Σωματείου των μηχανοδηγών του ΟΣΕ μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και στον Ηλία Κουτσερή για όλα όσα συμβαίνουν αυτή τη στιγμή στον σιδηρόδρομο και τόνισε ότι ιδίως για τον Βόλο θα χρειαστούν 2-3 ίσως και περισσότερα χρόνια για να αποκατασταθεί η σύνδεση με την Λάρισα και την υπόλοιπη Ελλάδα. Μετέωρη όμως είναι και η λειτουργία του θρυλικού Μουτζούρη, καθώς αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν μόνο … φήμες και καμία επίσημη τοποθέτηση για την επαναλειτουργία του.
Ο κ. Μανώλης αναφερόμενος στο κομμάτι του σιδηρόδρομου στη Θεσσαλία, καθώς ο ίδιος είναι από τα Τρίκαλα και εργάζεται στη Λάρισα, σημείωσε πως ουσιαστικά αυτή την περίοδο δεν υπάρχει σιδηρόδρομος στη Θεσσαλία με την δυτική αλλά και την ανατολική Θεσσαλία να είναι αποκομμένες από το τρένο, όπως τονίζει το magnesia.gr.
«Η δυτική και η ανατολική Θεσσαλία, δηλαδή ο Βόλος και η Καλαμπάκα, Τρίκαλα και Καρδίτσα, είναι αποκομμένες από το τρένο. Όπως δεν υπάρχει γραμμή στον Βόλο αντίστοιχα δεν υπάρχει γραμμή και στη δυτική Θεσσαλία και το χειρότερο είναι ότι δεν υπάρχουν χρονοδιαγράμματα συγκεκριμένα για την αποκατάσταση των ζημιών σε σχετικό σύντομο χρόνο. Μιλάμε για δύο – τρία χρόνια ίσως και παραπάνω για να έχουμε σιδηροδρομική σύνδεση του Βόλου με τη Λάρισα και την υπόλοιπη Ελλάδα», επεσήμανε χαρακτηριστικά.
Σε ότι αφορά στο τρενάκι του Πηλίου, σύμφωνα με τον ίδιο υπάρχουν φήμες ότι μπορεί να λειτουργήσει και πάλι σε δύο μήνες, όμως οι μηχανοδηγοί δεν έχουν λάβει γνώση επίσημα.
Ο σιδηρόδρομος για τη Θεσσαλία είναι προτεραιότητα
«Προσπαθούμε ως Σωματείο να τονίσουμε την κρισιμότητα των κοινωνικών αναγκών που εξυπηρετεί σιδηρόδρομος στη Θεσσαλία. Ειδικά η Θεσσαλία, που έχει πληγεί τόσο πολύ θα έπρεπε να είναι προτεραιότητα, όχι μόνο για την αποκατάσταση των ζημιών συνολικά και των περιουσιών αλλά και στο σιδηροδρομικό κομμάτι θα έπρεπε να δοθεί μία μεγαλύτερη βαρύτητα.
Αντιλαμβανόμαστε ότι μπροστά σε αυτό το κακό που συνέβη στην περιοχή, δυστυχώς ο σιδηρόδρομος να μην είναι η πρώτη προτεραιότητα αυτή τη στιγμή», ανέφερε ο κ. Μανώλης σημειώνοντας πως η καθυστέρηση στην αποκατάσταση των ζημιών είναι συνδυασμός δύο πραγμάτων της έλλειψης κονδυλίων αλλά και της πολιτικής βούλησης για τη διανομή αυτών και την προτεραιοποίηση των στόχων.
Δεν δόθηκε κάποιο χρονοδιάγραμμα
«Αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις, δεν έχουν δώσει κάποιο χρονοδιάγραμμα αυτή τη στιγμή για την περιοχή μας και δυστυχώς αυτή τη στιγμή, οι πολίτες του Βόλου είναι υποχρεωμένοι να μετακινούνται με λεωφορεία για να έρθουν στη Λάρισα για να πάρουν το τρένο κι οι εργαζόμενοι στην περιοχή όμως, έχουν πρόβλημα γιατί αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει έργο κι αυτό μπορεί να μην απασχολεί την κοινή γνώμη, αλλά απασχολεί εμάς πολύ έντονα», επεσήμανε ο ίδιος, τονίζοντας ότι ως Σωματείο θα δώσουν μάχη, θα παρέμβουν και θα τονίζουν προς πάσα κατεύθυνση ότι το τρένο είναι αναγκαίο ιδίως για τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα, που αυτή τη στιγμή είναι σε μια πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση.
«Δεν θα πάψουμε να λέμε ότι το τρένο είναι το πιο οικολογικό μέσο, γι’ αυτό και όλη η Ευρώπη το χρησιμοποιεί συνεχώς κι αντιθέτως στην Ελλάδα υπάρχει μία μόνιμη απαξίωση η οποία προκύπτει όχι μόνο από την αποκατάσταση ζημιών αλλά απ’ όλα όσα έγιναν και τα γνωρίζει η Ελλάδα, τα συστήματα ασφαλείας που δε υπήρχαν , τις συμβάσεις που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ», συμπλήρωσε.
Αυτή τη στιγμή σε ότι αφορά στους επιβάτες, αυτοί μετακινούνται από τον Βόλο με λεωφορεία που μισθώνονται από ΟΣΕ και ΤΡΕΝΟΣΕ, φτάνουν Λάρισα και συνδέονται μετά με τον προαστιακό ενώ κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα τρένα που πηγαίνουν προς Αθήνα.
Αφύλακτες διαβάσεις: Η μόνιμη απάντηση είναι… δεν πειράζει
Μεγάλο πρόβλημα ωστόσο που έχει αναδειχθεί το τελευταίο διάστημα, είναι και η σωρεία αφύλακτων διαβάσεων που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με τον κ. Μανώλη, ο Βόλος είχε ένα τεράστιο πρόβλημα αφύλακτων διαβάσεων που είχε οδηγήσει σε θανατηφόρα ατυχήματα αλλά και ατυχήματα με σοβαρούς τραυματισμούς. Μάλιστα, το πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι πολύ έντονο στη Β. Ελλάδα, δηλαδή στα δρομολόγια προς τις Σέρρες γι’ αυτό και δεν πραγματοποιούνται και δρομολόγια από ένα σημείο, καθώς υπάρχουν πάνω από 30 αφύλακτες διαβάσεις!
Ποια όμως είναι η απάντηση στους μηχανοδηγούς σχετικά με τις επικίνδυνες αφύλακτες διαβάσεις; «Σε οτιδήποτε δεν δουλεύει στον σιδηρόδρομο και φάνηκε και από την Εξεταστική Επιτροπή, η μόνιμη απάντηση είναι ότι δεν … πειράζει, ακολουθήστε τις προβλέψεις του Γενικού Κανονισμού Κίνησης Κυκλοφορίας.
Ο Γενικός Κανονισμός αναφέρει για μια αφύλακτη διάβαση ότι περνάς με βήμα πεζού, όμως το ρίσκο που παίρνουμε όταν περνάμε από διαβάσεις, που είναι χαλασμένες και που δεν φυλάσσονται και για τα διερχόμενα αυτοκίνητα και για μας είναι πολύ μεγάλο. Θα ήταν αστείο εάν δεν ήταν… τραγικό και πρέπει να σταματήσει», υπογράμμισε ο κ. Μανώλης συμπληρώνοντας ότι η διάβαση που είναι χαλασμένη πρέπει να φυλάσσεται και να αποκαθίσταται σύντομα η βλάβη. Παρόλα αυτά ο ΟΣΕ λέει πως δεν έχει τα απαραίτητα ανταλλακτικά και χρειάζεται …3 χρόνια.
Η τηλεδιοίκηση έγινε μέσα σε τρεις μήνες – Σημεία «παγίδες» υπάρχουν ακόμη
Ο κ. Μανώλης μίλησε όμως και για την περιβόητη τηλεδιοίκηση, λέγοντας ότι «ό,τι δεν είχαμε για 4 χρόνια, φτιάχτηκε σε τρεις μήνες, μετά το δυστύχημα» και συνέχισε επισημαίνοντας ότι μετά τον Daniel στο σημείο από τη Λάρισα έως και το σημείο που έγινε το δυστύχημα οι μηχανοδηγοί είναι υποχρεωμένοι να περνούν κόκκινα και σβηστά φωτοσήματα, με εντολή σταθμάρχη, διότι έχει υποστεί ζημιές το δίκτυο και ακόμη να αποκατασταθούν.
«Κατά τα άλλα ισχύει η φωτοσήμανση και τηλεδιοίκηση μέχρι τη Θεσσαλονίκη και στο κομμάτι προς την Αθήνα, είναι ένα μεγάλο κομμάτι γύρω στα 90χλμ από Λάρισα ως Δομοκό όπου δεν υπάρχουν φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση, υπάρχει μόνο η γραμμή κι αυτά θα τα έχουμε πάλι σε 3 χρόνια, όταν αποκατασταθούν οι βλάβες. Εκεί πηγαίνουμε με μειωμένες ταχύτητες και σύμφωνα με την ενημέρωση του ΟΣΕ στους εν ενεργεία σταθμούς, υπάρχουν πάντα 2 σταθμάρχες. Αυτά είναι τα μέτρα ασφάλειας που μπορούμε να πάρουμε», επεσήμανε ο ίδιος, τονίζοντας ότι οι εκκρεμότητες στον σιδηρόδρομο είναι πολλές ακόμη και θα πρέπει σύντομα να πάρουν σειρά…διόρθωσης.